fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 84683
    تاریخ انتشار : 14 مهر 1394 12:8
    تعداد بازدید : 764

    الگوریتم چهره خوانی برای فروش بیشتر کالا

    شرکت های تجاری همیشه آرزو داشته اند که نظرات مشتریان را راجع به آخرین تبلیغات شان در تلویزیون و رادیو و روی دیوارها و تابلوهای تبلیغاتی بدانند. در واقع، این امر یک مورد حیاتی برای این شرکت های تجاری است و آنها معمولا برای سنجش میزان موفقیت آگهی های شان از گروهی از مشتریان بالقوه نظرسنجی می کنند تا نظرشان را بدانند. اما با پیچیده شدن و تکنیکی شدن تبلیغات، این روش سنتی ممکن است برای همیشه کنار گذاشته شود. در همین راستا نیز شرکت نوپایی به نام افکتیوا، واقع در ایالت ماساچوست آمریکا ادعا می کند که نرم افزاری ساخته که می تواند با خواندن حرکات صورت مخاطبان این آگهی های بازرگانی در هنگام پخش و بلافاصله بعد از پخش، رفتار آنها را درباره آن آگهی حدس بزند.

    BBC- دانیل مک داف، دانشمند و یکی از پژوهشگران اصلی این پروژه می گوید که شرکت ها با کمک این نرم افزار قادر خواهند بود بفهمند مخاطبان در هر لحظه از پخش آگهی بازرگانی چه فکر می کنند و این با روش های سنتی که نظر مخاطبان را پس از پخش آگهی ها می پرسند بسیار متفاوت است. این روش، تعاملات واقعی و در لحظه را از مخاطبان ثبت می کند.
    نرم افزارهای شرکت افکتیوا ابتدا نقاط اصلی صورت مثل دهان، ابرو و نوک بینی را شناسایی می کنند. بعد از آن الگوریتم های خاص یادگیری ماشینی، نحوه نوع حرکت این نقاط را در صورت یا حتی تغییر درجه حرارت و رنگ صورت را در هنگام پخش آگهی بازرگانی مطالعه می کنند. یادگیری ماشینی یکی از کاربردی ترین بخش های دانش هوش مصنوعی است که در آن ماشین بعد از دریافت یک سری اطلاعات پایه ای قادر به یادگیری موارد جدید و تجربه کردن است.
    این الگوریتم همچنین با آنالیز رفتارها و تغییرات پوست و اجزای صورت در حین دیدن آگهی، احساسات مخاطب در آن لحظات را تفسیر می کند.
    در تحقیقی که در توسط مک داف و تیمش انجام شد، بیش از یکهزار و 200 مخاطب تلویزیونی توسط دوربین هایی که در خانه های شان تعبیه شده بود، در هنگام پخش آگهی هایی در خصوص شیرینی جات، لوازم خوراکی منزل و همینطور لوازم حیوانات خانگی مورد بررسی قرار گرفتند. قبل و بعد از پخش هر آگهی، شرکت کنندگان در این تحقیق پرسش نامه هایی را مبنی بر احتمال خرید لوازم تبلیغ شده پر کردند. نرم افزار این گروه احساساتی مانند شادی، غافلگیر شدن و گیج شدن ببینندگان را در هنگام پخش آگهی ها اندازه می گرفت. بعد از تمام شدن آگهی ها، تیم تحقیق متوجه شدند که آنها با استفاده از نتایج الگورتیم نرم افزارشان می توانند نتیجه پرسش نامه ها را حدس بزنند و متوجه شوند که کدام ببینده  قصد خرید کدام جنس را دارد. تیم افکتیوا، نتایج داده های بیش از 3 میلیون ویدیو از افراد در سنین و جنسیت مختلف و با سابقه نژادی گوناگون را بررسی کرد. مک داف می گوید که به نظر می رسد تغییرات دقیق و ظریف در پاسخ های عاطفی وجود دارد. به عنوان مثال زنان حالات صورت مثبت تری از مردان دارند. با فهمیدن اینکه گروه های مختلف چطور به آگهی ها پاسخ می دهند، شرکت ها می توانند برای هر گروه، آگهی مخصوصی درست کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :