آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 84958
تاریخ انتشار : 18 مهر 1394 11:24
تعداد بازدید : 734

وعده افزایش ظرفیت اینترنت ایران تا سال 2020

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تلاش برای ارتقاء ظرفیت اینترنت بین الملل از 2 به 8 ترابیت بر ثانیه تا سال 2017 و 16 ترابیت تا پایان سال 2020 برنامه ای تدوین شده در این شرکت است.


فناوران- محمود خسروی که به عنوان سخنران ویژه کنفرانس ظرفیت اوراسیا 2015 ترکیه در جمع نمایندگان کشورهای این منطقه سخن می گفت با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان فراهم آورنده اصلی Core مرکزی شبکه مخابراتی ایران وظیفه تامین شبکه Backbone را دارد، گفت: در واقع بستر اصلی تمامی اپراتورهای ثابت و سیار داخلی، منطقه ای و بین المللی را فراهم می کند.
وی گفت: استقبال جمعیت جوان و بازار فعال مخابراتی ایران از اینترنت با ظرفیت بالا و کیفیت سرویس خوب، زمینه لازم جهت رشد و توسعه زیرساخت های ارتباطی در این کشور را فراهم کرده است.
معاون وزیر ارتباطات درباره سیاست های توسعه ای شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تلاش برای ارتقای ظرفیت اینترنت بین الملل از 2 به 8 ترابیت بر ثانیه تا سال 2017 و 16 ترابیت تا پایان سال 2020 برنامه ای تدوین شده در این شرکت است. رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: توسعه شبکه برای افزایش ترانزیت بین الملل از 300گیگابیت بر ثانیه به 20 ترابیت در 2017 و 30ترا تا سال 2020 را پیش بینی کرده ایم. او با تاکید بر این نکته که هیچ محدودیتی پیش روی شرکت ارتباطات زیرساخت وجود ندارد، تصریح کرد: این شرکت از هرگونه مشارکت بین المللی در این عرصه استقبال می کند. خسروی درباره تاثیر تنظیم مقررات بر آینده ICT  کشور گفت: اجرای سیاست های خصوصی سازی از یک سو و باز شدن فضای تجارت جهانی ایران در دوران پس از تحریم از سوی دیگر، زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری های خارجی در بخش مخابرات و ارتباطات ایران فراهم می کند. وی مشارکت در پروژه های توسعه خدمات مخابراتی در سطح ایران و منطقه را از جمله اولویت های شرکت ارتباطات زیرساخت دانست که نقش ویژه ای در افزایش رشد اقتصادی کشور بازی می کند. مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره استراتژی ایران برای ورود به  بازار مخابراتی منطقه اوراسیا تصریح کرد: خرید و فروش ظرفیت ارتباطی، ارایه و خرید سرویس با کیفیت و قیمت مناسب، استراتژی اصلی ایران در این بازار است. او مشارکت در کنسرسیوم های بین المللی برای ارایه خدمات در سطح بین الملل، ترانزیت ارتباطات مخابراتی منطقه مشابه با پروژه EPEG ، توزیع محتوا در ایران و منطقهCDN، ارایه خدمات Host و Telehosting  را از دیگر شیوه های حضور ایران در بازار ارتباطات بین الملل اعلام کرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :