آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 85012
تاریخ انتشار : 19 مهر 1394 11:50
تعداد بازدید : 745

اخیر در گوگل چه می‌گذرد؟

از تلفیق لوگوی گوگل و آلفابت تا تصمیمات مدیریتی پیچای

بعد از اینکه گوگل اعلام کرد که می خواهد خود را به زیرمجموعه هولدینگ آلفابت تبدیل کند، ساندار پیچای به عنوان مدیرعامل گوگل، شرکت زیرمجموعه آلفابت منصوب شد و حال، او نخستین موج مدیریتی خود را زیر لوای آلفابت روانه این مجموعه می کند. این در حالی است که لری پیج مدیریت آلفابت را برعهده دارد.

فناوران - ساندار پیچای در این تصمیمات، نیل موهان (Neal Mohan)، قایم مقام بخش تبلیغات ویدیویی و تصویری شرکت را به مقام قایم مقام ارشد این بخش ارتقا داده است. همچنین هیروشی لاکهیمر (Hiroshi Lockheimer) که هم اکنون به عنوان قایم مقام تیم آندروید ایفای نقش می کند، از این پس در سمت قایم مقام ارشد آندروید، کروم و کروم کست انجام وظیفه خواهد کرد.
فیلیپ شیندلر (Phillip Schindler) نیز که قایم مقام تبلیغات فصلی در گوگل بود، سمت قایم مقام ارشد فروش و عملیات جهانی گوگل را در اختیار خواهد گرفت. هیروشی لاکهیمر از سال ۲۰۰۶ وارد گوگل شده است. لاکهایمر یکی از مهندسان نخبه و ماهر گوگل است که یکی از دوستان نزدیک و قابل اعتماد پیچای نیز به شمار می رود. 
از سوی دیگر با توجه به نقش جدید لاکهیمر، وی مسوولیت های پیچای را در بخش آندروید و کروم که پیچای قبل از اکتبر 2014 و قبل از اینکه به سمت رئیس محصولات گوگل انتخاب شود، به عهده خواهد گرفت. لاکهیمر همچنین مسوولیت بیشتری در قبال تجاری سازی آندروید خواهد داشت. زیرا از یک طرف سود ناشی از آندروید در بازار جهانی کاهش یافته و از سوی دیگر، گوگل تمرکز زیادی را روی توسعه پلات فورم های جدیدی چون خودروی بدون راننده و ابزارهای پوشیدنی گذاشته است. 
در همین راستا نیز دیو بورک (Dave Burke)، قایم مقام آندروید که چندی پیش گوشی نکسوس جدید گوگل را معرفی کرد، باید بیشتر روی وظایف مهندسی خود متمرکز شود. نیل موهان نیز یکی از نخبگان و کاربلدهای گوگل است. او بنیانگذار شرکت DoubleClick است و بعد از اینکه گوگل این شرکت را تصاحب کرد، وارد گوگل شد. وی وظیفه مدیریت بخش درآمدزای آگهی های نمایشی گوگل را بر عهده داشت. در طی سال های گذشته وی در بخش آگهی های ویدیویی و یوتیوب نیز فعالیت های زیادی داشته و یکی از افراد موثر در تبلیغات آنلاین است. موهان یکی از مدیران موفقی است که بسیاری از شرکت های سیلیکون ولی برای جذب او دست و پا می شکنند. برای مثال می توان به دراپ باکس و توییتر اشاره کرد که در سال های گذشته تلاش های متعددی را برای در اختیار گرفتن وی کرده اند. تغییرات جدید انجام شده در گوگل مربوط به بخش های حساسی است که می توان به جرات این بخش ها را به شریان های اصلی درآمد گوگل تشبیه کرد. 
با این حال، شیندلر و موهان روزهای مدیریتی سختی را در پیش خواهند داشت. زیرا گوگل بخش عمده ای از درآمد تبلیغاتی خود را از طریق موتور جست وجو کسب می کند، اما با این حال، کسب وکار نمایش و ویدیو هنوز فشارهای زیادی را در این صنعت اعمال می کنند. در عین حال گوگل با رقبایی چون فیس بوک و توییتر روبه روست که سرویس تبلیغات ویدیویی جدیدی مشابه با یوتیوب دارند. 
بر اساس این گزارش از آنجاکه گوگل دیگر زیرمجموعه شرکت آلفابت محسوب می شود، باید نام دامنه خود را نیز تغییر دهد. اما مشکلی در اینجا وجود دارد. آلفابت نمی تواند دامنه اینترنتی هم نام خود را خریداری کند، زیرا alphabet.com متعلق به BMW است و این شرکت هم اصلا تمایلی به فروش آن ندارد. در نتیجه مدیران گوگل تصمیم گرفته اند که برای حل این مشکل، دامنه طولانی متشکل از کل حروف الفبای گوگل و آلفابت را بخرند. این نام دامنه طولانی abcdefghijklmnopqrstuvwxyz.com است که البته فعلا صفحه مجزایی برای آن طراحی نشده و پس از ورود به آن، سایت اصلی مجموعه آلفابت که در حال حاضر روی آدرس ABC.XYZ قرار دارد به نمایش گذاشته می شود.
لری پیج زمانی که نام شرکت جدید را اعلام کرد، دلیل انتخاب آن را نیز گفت و اعلام کرد که الفبا نشان دهنده مجموعه حروف تشکیل دهنده «زبان» است. یعنی همان چیزی که هسته اصلی عملکرد جست وجوی گوگل را تشکیل داده است.
علاوه بر این اگر آلفابت به شکل alpha-bet نوشته شود، در انگلیسی سرمایه گذاری معنا می دهد و در نتیجه این راهکار نیز چندان کارساز نیست. 
مجموعه گوگل-آلفابت به دلیل وسعت فعالیت هایش در حال حاضر بیش از 18 هزار دامنه اینترنتی را به خود اختصاص داده است، اما آخرین آدرس خریداری شده، بدون شک عجیب ترین این نام دامنه ها به 
شمار می آید.
منبع: Gizmodo و ReCode


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :