fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 86120
    تاریخ انتشار : 6 آبان 1394 11:13
    تعداد بازدید : 726

    نظر کمیسیون و سازمان تنظیم مقررات کاملا متفاوت است

    تعرفه های مخابراتی بالاخره بالا رفته یا نه ؟

    درحالی که دو روز پیش وزیر سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و عضو کمیسیون تنظیم مقررات در گفت وگویی از تغییر نیافتن تعرفه تلفن ثابت در 13 سال گذشته خبر داده بود، اما دیروز مدیرکل حقوقی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این موضوع را به کل تکذیب کرد.
    فناوران- سید احمد معتمدی در گفت و گویی عدم تغییر نکردن تعرفه تلفن ثابت در 13 سال گذشته را باعث عدم سرمایه گذاری و كاهش كیفیت خدمات مخابراتی عنوان کرد و با تشریح برنامه مدنظر كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای موضوع تغییر تعرفه های مخابراتی گفت: مناسب بودن قیمت یك اصل كلی است و كم یا زیاد بودن آن به طور قطع، به سرویس دهنده و مصرف كننده لطمه می زند.
    وی با تاكید براینكه قیمت تلفن ثابت باید مناسب باشد، افزود: 13 سال است كه نرخ مكالمات تلفن ثابت افزایش نداشته و ثابت مانده است كه باید در این زمینه فكری اساسی كرد.
    وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه بنده هم به عنوان یك مصرف كننده دوست دارم تمامی خدمات در كشور رایگان باشد افزود: اما نباید این ثبات نرخ ها به ضرر سرویس دهنده باشد. وضعیت خدمات مخابراتی به 15 سال قبل برگشته است. شركت مخابرات از نظر توسعه، كیفیت خدمات و به روز رسانی شبكه، با مشكل مواجه شده و حدود 29 شركت استانی مخابرات زیان ده هستندكه این موضوع به این بخش لطمه می زند.
    او در ادامه این مصاحبه از اتفاق نظر بین اعضای کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون تنظیم مقررات قبول دارند که تعرفه تلفن ثابت پایین است و روی اصل موضوع كه تعرفه تلفن ثابت پایین است، اختلاف نظری وجود ندارد. اما مشكلاتی میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شركت مخابرات ایران وجود دارد كه وزارت ارتباطات معتقد است تمامی این مشكلات باید به صورت یكجا حل شود. عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات با تاكید براینكه در این میان هر دو طرف تا حدودی حق دارند، افزود: بررسی مشكلات موجود میان مخابرات و دولت باید شتاب بیشتری گیرد، چراكه این موضوع لطمه بسیاری به بخش ارتباطات كشور وارد می كند.
     تعرفه های مخابرات از سال 82 دوبار افزایش یافته است
    با این حال اما مدیرکل حقوقی رگولاتوری یک روز بعد و در نظری متناقض نسبت به این عضو کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات اعلام کرد، ادعای شرکت مخابرات ایران درباره عدم افزایش تعرفه تلفن ثابت از سال 1382 درست نبوده و تعرفه تلفن ثابت از اسفند سال 90 افزایش یافته است.
    همایون علی حسینی افزود: از اسفند سال 90 تعرفه های شرکت مخابرات به ازای هر پالس از 44,7 ریال به 51.03 ریال یعنی حدود 14 درصد افزایش پیدا کرد.
    وی با بیان افزایش مجدد تعرفه ها پس از اجرای هم کدسازی شماره های تلفن ثابت، گفت: برای جبران هزینه های هم کدسازی نیز تعرفه های تلفن ثابت در استانهای هم کد شده از 51,03 ریال به ازای هر پالس به 58.71 ریال حدود 15 درصد افزایش پیدا کرد. علی حسینی تصریح کرد: در ابتدای سال 93 نیز با تغییر روش تعرفه گذاری از پالس محوری به زمان محوری، افزایش درآمدی برای بخش ثابت شرکت مخابرات پیش بینی شد که البته با تغییر رفتار ترافیکی کاربران، این افزایش درآمد به شکلی که پیش بینی شده بود، محقق نشد.
    مدیرکل حقوقی رگولاتوری با تاکید بر درست نبودن ادعای شرکت مخابرات ایران مبنی بر عدم افزایش تعرفه های تلفن ثابت از سال 82، گفت: در بخش تلفن ثابت وضعیت به گونه ای است که افزایش تعرفه راه حل چندان موثری برای جبران کاهش درآمد مخابرات نیست و این شرکت باید کاهش درآمد خود در حوزه تلفن ثابت را با اصلاح و بهبود ساختار و ارایه سرویس های جدید ارزش افزوده و ارایه خدمات شبکه به سایر اپراتورها جبران کند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :