fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 86326
    تاریخ انتشار : 9 آبان 1394 14:54
    تعداد بازدید : 638

    مدیریت راهبردی برند دیجیتال

    یکی از مهم ترین پیش شرط های موفقیت هر کسب و کاری توجه به رشد و توسعه آن از نظر شاخص های مختلف ـ به ویژه میزان فروش، سهم بازار و ارزش برند ـ از زمان راه اندازی تا زمان رسیدن به نقطه بلوغ مناسب است. هیچ کسب و کاری با سهم بازار بالاتر از صفر نمی تواند کار خودش را شروع کند و احتمالا هیچ کسب و کار موفقی (جز در شرایط بحرانی به ویژه در دوران بحران بازارهای مصرف) نمی تواند روی اندازه مشخصی از سهم بازار خود را متوقف کند. شتاب رشد و توسعه کسب و کار یکی از مهم ترین نیروهای پیش برنده کسب و کار در طول دوران چرخه عمر آن محسوب می شود.

    چگونگی رشد و توسعه کسب و کار با دو حوزه کلیدی از کارکردهای مدیریت سازمان ـ یعنی استراتژی و بازاریابی ـ در ارتباط است. با توجه به این که برنامه به آینده مرتبط است و آینده امری است مجهول، باید برای نوشتن برنامه، آینده را پیش بینی کرد. برای نوشتن هر برنامه جامعی ـ از جمله برنامه استراتژیک ـ باید آینده را از ابعاد مختلفی بررسی، تحلیل و پیش بینی کرد.
    در دنیای دیجیتال امروز، انسان ها به وسیله ابزارهای اجتماعی مبتنی بر شبکه اینترنت به صورت دایمی و در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته قابلیت ارتباط و گفتگو با یکدیگر را دارند. در این فضای گسترده، رسانه های اجتماعی به عنوان محفل اصلی کاربران، محل تجمع گروه های هدف هر فعالیت اجتماعی هستند. اما استراتژی برندسازی دیجیتال چیست؟ معمولا در تدوین استراتژی کسب و کار، جهت گیری ها و هدف گذاری های کلان رشد و توسعه کسب و کار (و شاخص های کیفی/کمی سنجش آن) تعیین می شود، سپس برای تحقق این برنامه ریزی استراتژیک بازار و محصول/خدمت، برنامه های بازاریابی تدوین و اجرا می شوند. اما عموما این برنامه ها بر تکنیک ها و ابزارهای سنتی ترفیع (Promotion) و بازاریابی ـ از جمله تبلیغات در رسانه های چاپی، رادیو و تلویزیون، تهیه و توزیع مواد تبلیغاتی هم چون بروشور و کاتالوگ ـ مبتنی است. این تکنیک ها و روش ها اگر چه هنوز هم اثربخش اند اما به دلیل ماهیت وجودی شان نمی توانند دو عامل کلیدی موفقیت در دنیای با رقابت شدید امروزی یعنی “سرعت دسترسی” و “گرفتن بازخورد مستقیم از مشتری” را به خوبی محقق کنند.استراتژی برندسازی دیجیتال به دنبال یافتن راهکارهای توزیع اطلاعات مربوط به گروه اجتماعی مورد نظر در میان جامعه هدف و تهییج آن ها برای به اشتراک گذاری این اطلاعات با دیگران از طریق بستر ابزارهای دیجیتال و رسانه های اجتماعی است. استراتژی برندسازی دیجیتال به دنبال ایجاد یک نگاه یکپارچه، جامع نگر، هدف مند و بلندمدت به موضوع تعامل با مخاطبین در محیط دیجیتال و بستر رسانه های اجتماعی از یک سو و جلوگیری از فعالیت های غیرهدف مند، مقطعی و موردی و موازی کاری در حضور یک گروه اجتماعی در این محیط است.
    بنابراین به صورت خلاصه می توان گفت استراتژی برندسازی دیجیتال عبارت است از: «تعریف فلسفه وجودی و اهداف یک گروه اجتماعی از حضور در محیط دیجیتال و تعیین طرح و نقشه و روش های دستیابی به این اهداف.»
     خلاصه ای از مقاله علی نعمتی شهاب


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :