fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 86821
    تاریخ انتشار : 17 آبان 1394 11:14
    تعداد بازدید : 611

    خدمات ارزش افزوده و ابهام در شارژ خوری سیم کارت های اعتباری

    کسر شارژ سیم کارت و درج ردیف هزینه ارزش افزوده در قبوض، صدای اعتراض مشترکان تلفن همراه را درآورده است و بسیاری از آنان از فعال سازی پیامک هایی که مبالغی به حساب آنها منظور می کند، اظهار بی اطلاعی می کنند.

    خبرگزاری فارس- سرویس های ارزش افزوده پیامکی به پیامک هایی گفته می شود که محتوایی را در قبال اخذ هزینه ای به مشترک عرضه می کند و در آن پیامک به طور مشخص اعلام می شود که هزینه هر پیامک چقدر است.
    اگرچه اغلب مشترکان تلفن همراه درباره تمامی پیامک هایی که شخصی ارسال نمی شوند کلمه «تبلیغاتی» را به کار می برند؛ اما پیامک های «تبلیغاتی و انبوه» از پیامک های «ارزش افزوده» متفاوت هستند و تفاوت اصلی آنها در رایگان بودن پیامک های تبلیغاتی و هزینه دار بودن پیامک های ارزش افزوده است که ارزش افزوده ها عمدتا در قالب مسابقه و یا ارایه خدمات و اطلاعات به مشترکان ارایه می شوند.تاکنون گلایه های زیادی از سوی مشترکان اعتباری ایرانسل مبنی بر کم شدن اعتبار شارژی سیم کارت شنیده می شد. آنها اعلام می کنند بابت پیامک هایی که اپراتور برای آنها می فرستد، از شارژ اعتبار سیم کارت شان کم می شود. در حالی که آنها مایل به دریافت این پیامک ها نیستند.
    با توجه به اینکه ایرانسل حدود یک میلیون سیم کارت دایمی دارد، اغلب گلایه های مشترکان این اپراتور درباره خورده شدن شارژ سیم کارت پس از دریافت پیامک های ارزش افزوده از سوی مشترکان سیم کارت های اعتباری ایرانسل شنیده می شود.
    همچنین از آنجا که اغلب مشترکان همراه اول (حدود 16 میلیون نفر) دارنده سیم کارت دایمی این اپراتور هستند، گلایه های مشترکان این اپراتور مربوط به قبوض تلفن همراه می شود.
    این در حالی است که مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تاکید می کند فعال سازی سرویس های ارزش افزوده که در قبال آن هزینه ای روی قبض مشترک محاسبه یا از میزان شارژ اعتباری سیم کارت کم می شود، باید حتما با تاییدیه فعال سازی از سوی مشترکان همراه باشد، اما برخی مشترکان اعلام می کنند که هرگز درخواست فعال سازی برای سرویسی را نداده اند.
    اپراتورها نیز همواره تاکید می کنند که بدون درخواست مشترک هرگز سرویس ارز ش افزوده ای را فعال نخواهند کرد.
    به رغم این موضوع اما مراجعه به دفاتر امور مشترکان همراه اول و ایرانسل نشان می دهد که هر روز مشترکان زیادی برای پیگیری علت خورده شدن شارژ با دریافت پیامک های اپراتور یا پیگیری چرایی درج ردیف ارز ش افزوده در قبوض خود، راهی دفاتر امور مشترکان می شوند.
    کارمند یک دفتر امور مشترکان در این باره می گوید: امکان ندارد سرویسی بدون درخواست مشتری فعال شود، اغلب افراد اقدام به فعال سازی می کنند و سپس فراموش می کنند. برخی افراد نیز پیامک را سرسری می خوانند و بدون اینکه معنی آن را متوجه شوند تایید می کنند.
    تعداد زیادی از مشترکان نیز بنابر شلوغی های روزمره همواره قصد دارند روزی این موضوع را پیگیری کنند که اولویت های روزانه به آنها اجازه نمی دهد و هر روز گلایه و بدبینی خود را نسبت به سوء استفاده اپراتور با خود همراه دارند که با گسترش سرویس های ارزش افزوده هر روز بر تعداد این نارضایتی افزوده می شود.
    در هر حال با توجه به افزایش اعتراضات به خدمات شرکت های پیامکی ارزش افزوده باید تدبیری اندیشید، در غیر این صورت ادامه روند موجود جر بدبینی مردم به فعالیت اپراتورها و از دست رفتن اعتمادشان به آنها که سرمایه اصلی هر فعالیت اقتصادی است، نتیجه ای نخواهد داشت.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی