fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 87580
    تاریخ انتشار : 27 آبان 1394 11:41
    تعداد بازدید : 859

    «فیس بوک» برندش را در ایران ثبت کرد

    آگهی ثبت علامت تجاری «فیس بوک» در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

    فناوران- براساس این آگهی شرکت Facebook, Inc مستقر در کالیفرنیای آمریکا، به موجب اظهارنامه مورخ 28 خردادماه امسال خود، علامت تجاری خود را که همان کلمه انگلیسی F با پس زمینه آبی است، به کمک نماینده قانونی خود در ایران به ثبت رسانده است. اداره ثبت علایم تجاری نیز 22 مهرماه با این درخواست موافقت کرده و 20 آبان ماه در روزنامهر سمی منتشر شده است.
    در شرح خدمات و محصولات این شرکت نیز موارد متعددی چون تلفن ها قابل حمل، اسباب و آلات کنترل و مراقبت، تجهیزات رایانه ای و داده پردازی، برنامه های کامپیوتری، تبلیغات، خدمات پیدا کردن دوست، خدمات بازی های آنلاین و... ذکر شده است.
    حسن بادامچی وکیل دادگستری که به نمایندگی از شرکت فیس بوک، وظیفه ثبت آن را در ایران برعهده داشته است به خبرنگار ما گفت: با توجه به این که ایران عضوی از سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) است، قانون حمایت از علایم تجاری (Trade Marks) در آن رعایت می شود. براساس این قانون شرکت ها برندهای خود را می توانند در کشورهای مختلف ثبت کنند.
    وی افزود: این موضوع بسیار رایج است و مثلا اگر یک شرکت ایرانی بخواهد صادراتی به کانادا داشته باشد، برند خود را در این کشور ثبت می کند.
    این وکیل دادگستری گفت: شرکت ها برای جلوگیری از سواستفاده از نام و نشانشان در کشورهای مختلف، بدون آن که با سیسات کار داشته باشند یا در آن کشور بخواهند فعالیتی کنند، برند خود را ثبت می کنند.
    بادامچی ادامه داد: فیس بوک نیز برای آن که کسی از برندش سواستفاده نکند، به ثبت آن اقدام کرده است. وگرنه یک فرد عادی نیز می توانست به اداره ثبت رفته و برند فیس بوک را ثبت کند و آن وقت این شرکت برای بازپس گیری نام خود در ایران باید به دادگاه مراجعه می کرد.
    این وکیل دادگستری تاکید کرد: این که فیس بوک برند خود را در ایارن ثبت کرده، اصلا به این معنی نیست که بخواهد در ایران فعالیتی داشته باشد. این موضوع تابع قوانین جمهوری اسلامی و نیازمند اجازه مراجع ذی صلاح است و ارتباطی با ثبت برند ندارد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :