آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 87847
تاریخ انتشار : 1 آذر 1394 11:20
تعداد بازدید : 619

ارتقای کیفیت ارتباطات زائران اربعین

با پیگیری های معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در تماس تلفنی با معاون نخست وزیر کشور عراق مقرر شد تا برای روزهای پر ازدحام اربعین 1800 کانال ارتباطی به شبکه ارتباطی ایران و عراق اضافه شود.


فناوران- محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این که تمام ظرفیت های موجود از قبل به صورت چشم گیری افزایش یافته است، عنوان کرد: در ایام اربعین حسینی سال گذشته کربلای معلی میزبان بیش از 20 میلیون زائر از داخل و خارج عراق بود و در این ایام ازدحام بی سابقه در عراق بر ترافیک ارتباطی بین ایران و این کشور به شکل عجیبی اضافه کرد، به گونه ای که ترافیک روزانه بین دو کشور در شرایط عادی 150 هزار دقیقه است، در آن ایام به 2.5 میلیون دقیقه رسید.
وی همچنین خاطرنشان کرد: وضعیتی که در سال گذشته حوزه ارتباطات را بین دو کشور ایران و عراق درگیر خود کرد، تجربه ای بود برای امسال و سال های بعدی تا بتوانیم خدمات لازم را با افزایش ظرفیت در اختیار زائران اربعین حسینی قرار دهیم.
معاون وزیر ارتباطات همچنین خبر داد: صبح روز شنبه برای پیگیری های وضعیت ارتباطی زائران ایرانی با معاون عراقی تماس گرفتم و قرار بر این شد تا هفته بعد که ازدحام جمعیت در عراق زیاد می شود به کانال های ارتباطی کشور عراق و ایران 1800 کانال دیگر اضافه شود تا زائرین مشکلی در امر ارتباطات نداشته باشند.
وی افزود: با توجه به اینکه میزان ارتباطات زائران ایرانی با ایران روز به روز رو به افزایش است، به طوری که به فاصله یک روز 600 هزار دقیقه به میزان عادی ارتباطات روزانه اضافه می شود که این مساله شبکه ارتباطی گسترده ای را لازم دارد.
خسروی در پایان با بیان این که شرکت ارتباطات زیرساخت به تمام مسوولیت های خود در مقابل زائرین اربعین حسینی پای بند بوده گفت: همانطور که گفته شد ما تمام ظرفیت ها را به صورت چشمگیری افزایش داده ایم و اگر اپراتور عراقی نیز بتواند در مقابل مسوولیت هایی که دارد، به خوبی وظیفه خود را انجام دهد، هیچ مشکل ارتباطی برای زائران ایرانی به وجود نخواهد آمد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :