آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 87851
تاریخ انتشار : 1 آذر 1394 11:30
تعداد بازدید : 695

یاهو، ایمیل کاربران Adblocker را مسدود می کند

آنقدر آگهی های یاهو برایش درآمد و نفع دارد که به تازگی دست به کارهای عجیب و غریب زده است. گزارش شده که برخی از کاربران به دلیل مسدود کردن آگهی های یاهو به واسطه نرم افزار بلاکر آگهی ها (ad blocker) که در کامپیوترهای خود نصب کرده اند از دسترسی به ایمیل خود محروم شده اند.


Engadget – سایت Digiday به تازگی گزارش داده که در انجمن های Adblock Plus متوجه پست هایی از چند نفر شده که اعلام کرده اند به دلیل نصب این نرم افزار در کامپیوتر خود برای بلاک کردن آگهی ها در یاهو به کلی دسترسی به ایمیل یاهو را از دست داده اند. آنها گفته اند که با مرورگرهای کروم و فایرفاکس تلاش کرده اند و باز هم نتوانسته اند به ایمیل شان دسترسی پیدا کنند. 
یکی از این کاربران در پستی، یک اسکرین شات از پیامی را فرستاده که در آن نوشته شده: Adblocker را غیرفعال کن تا بتوانی به ایمیلت دسترسی پیدا کنی. 
در ابتدا مشخص نبود که آیا این یک سیاست دائمی از سوی یاهوست یا این شرکت قصد دارد با تست و بررسی واکنش ها در مورد تداوم یا عدم تداوم سیاست مذکور تصمیم بگیرد. اما بعد از تشدید اعتراضات، یاهو اعلام کرد در حال آزمایش محصول جدیدی است و پیام مذکور تنها برای عده محدودی از کاربران در آمریکا به نمایش درآمده است. 
یکی از سخنگویان یاهو در اینباره گفت: ما  در یاهو در حال توسعه و تست محصولات جدیدمان هستیم. این هم تستی است که برای تعداد اندکی از کاربران ایمیل یاهو در آمریکا در نظر گرفته ایم. 
حتی آندری هراسیمچاک، مدیر ارشد سابق یاهو در طراحی محصولات که یک بار در وصله پینه کردن ایمیل کمک کرد و همچنین مدیر سابق طراحی توییتر در وب سایت وبلاگ نویسی خرد نوشت که او نیز نمی تواندبه  حساب کاربری اش دسترسی پیدا کند.
Digiday اشاره می کند که تعداد افرادی که به دلیل استفاده از بلاکر آگهی دیگر به حساب کاربری شان دسترسی ندارند، روز به روز در حال افزایش است. اما به نظر می رسد که علت این اقدام یاهو عدم کاهش درآمدهای خود از محل نمایش تبلیغات در سرویس پست الکترونیک یاهو میل است. 
مساله آگهی های یاهو آنقدر برایش مهم است که حتی ماه گذشته یاهو خبر داد که با گوگل، قرار داد همکاری تازه ای را به امضا رسانده است که براساس آن، در مدت زمان از ابتدای اکتبر سال جاری تا انتهای سال ۲۰۱۸ میلادی، شرکت گوگل آگهی های مبتنی بر جست وجو، الگوریتم جست وجو و جست وجوی تصاویر را در اختیار یاهو برای استفاده در نسخه های موبایل و دسکتاپ مرورگرها قرار خواهد داد.
سخنگوی یاهو در هنگام ارائه آمار مالی این شرکت اعلام کرد: در ماه اکتبر، این شرکت با کمپانی گوگل به توافق تازه ای دست یافت که از طریق آن، بتوانتد نتایج بهینه تر شده ای را در اختیار کاربران و آگهی دهندگان قرار دهد. این شرکت از دستاوردهای مایکروسافت در زمینه جست وجو نیز استفاده می کند، اما حالا با گوگل نیز همکاری خود را آغاز کرده تا این نتایج به شکلی دقیق تر مشخص شوند. لازم به ذکر است که مایکروسافت همچنان به عنوان یکی از اصلی ترین همکاران یاهو باقی خواهد ماند و از طرفی، تکنولوژی های دو شرکت یاد شده صرفا مکملی هستند بر فناوری های خود شرکت یاهو.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :