fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 87947
    تاریخ انتشار : 2 آذر 1394 13:11
    تعداد بازدید : 888

    ماجرای پیامک های کسر از حساب مشتریان بانک ها

    در یک ماه اخیر تعدادی از بانک ها با ارسال پیامک به مشتریان خود از آنها خواسته اند که تا پایان آبان ماه در رابطه با کسر 5000 تومان از حساب به عنوان هزینه ارسال پیامک، نظر خود را اعلام کنند.

    ایسنا - مضمون پیامک ها این است که 5000 تومان بابت آبونمان شش ماهه ارسال پیامک از حساب مشتریان کسر خواهد شد و از آنان خواسته شده اگر تمایل به دریافت سرویس پیامک ندارند تا آخر آبان ماه عدد اعلام شده را به شماره سامانه آن بانک پیامک کنند.اما بانک هایی هم هستند که به مشتری این گونه توضیح داده اند که 5000 تومان از حساب آنان برای دریافت خدمات پیامکی کسر شده، ولی اگر تمایلی به دریافت سرویس پیامک ندارند، تا پایان آبانماه فرصت دارند با ارسال پیامک اطلاع دهند تا هزینه کسر شده مجدد به حسابشان بازگردد.اما در اقدامی دیگر، برخی بانک ها در پیامک‏های ارسالی گفته‎اند که اقدام آنها برای کسر هزینه طبق مصوبه شورای هماهنگی بانک‎های دولتی و خصوصی صورت گرفته است. از سویی دیگر ممکن است تمامی مشتریان بانک ها این دست از پیامک ها را دریافت نکرده باشند که این موضوع می تواند سرانجامی مانند آنچه که اوایل امسال برای بانک ملی (کسر از حساب مشتریان در حالی که با وجود اطلاع رسانی برخی پیامک مربوطه را دریافت نکرده بودند) پیش آمد و نارضایتی مشتریان را به همراه داشت، در پی داشته باشد.به هر حال طبق آنچه که بانک مرکزی مجوز آن را صادر کرده است، بانک ها می توانند برای انجام خدمات بانکی اعم از حضوری یا الکترونیکی نسبت به دریافت کارمزد اقدام کنند که بر این اساس اگر هم قرار باشد بانک ها هزینه ای بابت سرویس پیامک دریافت کنند، مساله خلاف قانونی رخ نداده است. در عین حال که ممکن است از روز گذشته  از حساب مشتریان برخی بانک ها 5000 تومان به منظور کسر هزینه ارایه خدمات پیامکی کسر شود که یا با اطلاع یا بدون اطلاع مشتری خواهد بود. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :