fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 88634
    تاریخ انتشار : 14 آذر 1394 11:59
    تعداد بازدید : 592

    زائران اربعین ۲۱ میلیون دقیقه تماس تلفنی گرفتند

    رضایت زائران همراه اولی از خدمات ارتباطی

    مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: زائران ایرانی از ابتدای آذرماه تا پنجشنبه شب گذشته حدود بیست و یک میلیون دقیقه ارتباط با ایران برقرار کرده اند.

    فناوران- محمود خسروی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت  که به عنوان رییس کمیته  ارتباطات  اربعین حسینی در  کشور عراق حضور دارد افزود: کمیته ارتباطات اربعین حسینی از چند ماه پیش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  فعالیت خود را شروع  کرده است و با تلاش های صورت گرفته  توسط این کمیته ظرفیت های ارتباطی بین دو کشور 10برابر افزایش یافته است.
    وی درباره جلسات متعدد با مقامات عراقی و پیگیری های مجدانه مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور فراهم کردن بهترین تسهیلات ارتباطی برای زائران حسینی گفت: در جریان سفر به عراق، مذاکرات مفیدی با معاون وزیر  ارتباطات کشور عراق به عمل آمده و ما تمام تلاش خود را جهت مدیریت بهینه ارتباطات زائرین اربعین  حسینی به کار بسته ایم.
    وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و دویست هزار نفر از زائرین ایرانی از رومینگ استفاده می کنند.
    همچنین دیروز، روابط عمومی وزارت ارتباطات از وضعیت ارتباطی زائران اربعین ابراز رضایت کرده و گفته بود که 17 میلیون دقیقه مکالمه در 8 روز بین ایران و عراق برقرار شده است.
    آمارهای امیدوار کننده وزارت ارتباطات در حالی اعلام می شود که همچنان زائران با مشکلات عدیده ای در برقراری ارتباط با خانواده های خود مواجه هستند و برخی در مکان هایی که امکان دستیابی به وای فای وجود دارد، از طریق پیام رسان های موبایلی موفق به برقراری ارتباط شده اند.
     رضایت همراه اولی ها
    با این حال اما ارتقا کیفیت ارتباط اپراتور اول در کشور عراق، با ابراز رضایت زائرین همراه اولی اربعین روبرو شده است.
    اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران در گزارشی اعلام کرده است که پس از برطرف شدن برخی مشکلات ارتباطی در چند روز گذشته، زائرین اربعین که از سیم کارت های همراه اول در عراق استفاده می کنند، هم اینک از خدمات مطلوب این اپراتور برخوردارند.
    بر اساس این گزارش، نرخ موفقیت ورود به شبکه اپراتورهای عراقی برای زائرین همراه اولی، هم اکنون به بیش از 90 درصد افزایش یافته و بالغ بر یک میلیون نفر از مشترکان همراه اول، در کشور عراق از سرویس رومینگ بین الملل همراه اول از طریق هر سه اپراتور آن کشور استفاده می کنند.
     عدم همکاری اپراتورهای عراقی 
    در عین حال اما مدیرعامل همراه اول در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: سال گذشته، چهار روز قبل از اربعین شبکه اپراتورهای عراقی سرویس های خوبی ارایه نکردند، اما امسال به واسطه استقبال بیشتر زائران از هشت روز قبل از اربعین این مشکل بروز کرد.
    صدوقی افزود: این مشکلات نشان می دهد که اپراتورهای عراقی برای این حجم از زائران پیش بینی لازم را نکرده اند.
    وی با بیان اقدامات صورت گرفته در ایران از جمله افزایش لینک های ارتباطی گفت: قرار بود ارتباط مستقیمی میان شرکت زیر ساخت ارتباطات ایران و عراق برقرار شود که این اقدام به دلیل ناتوانی اپراتورهای عراقی عملیاتی نشده است.
    صدوقی درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش تعرفه مکالمه با عراق گفت: دولت ایران با مذاکراتی که با وزارت ارتباطات عراق داشت اعلام کرد که ما آماده ایم متناسب با کاهش تعرفه عراقی، طرف ایرانی نیز کاهش تعرفه بدهد، این پیگیری ها تا چند روز قبل نیز صورت گرفت اما هیچ توافقی صورت نگرفت.
    وی به پیشنهاد طرف ایرانی برای کاهش پنجاه درصدی تعرفه مکالمه با عراق اشاره کرد و گفت: این مذاکرات به نتیجه نرسید و با توجه به در نظر گرفتن کف قیمت ها برای مکالمه با عراق نتوانستیم کاهش هزینه دیگری را اعمال 
    کنیم.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :