آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 9135
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1391 3:42
تعداد بازدید : 567

طراحان معمولی نیز برای مایکروسافت پیشگویی می کنند

مایکروسافت هر از گاهی از ایده های آینده گرایانه افراد معمولی نیز کمک می گیرد و در قالب مسابقات طراحی در انگلستان نوآوران را به ارایه ایده هایشان دعوت می کند. این مسابقه در آوریل گذشته انجام شده و به کسانی که بهترین ایده ها را داشته اند و آینده کامپیوترها را به خوبی در طرح های شان نشان داده اند، جوایزی اهدا شده است. در ادامه به معرفی این ایده ها می پردازیم:

1- دستکش‌های طراح
طراح: دو ژانگ
دو ژانگ دستکش‌های گرافیستی را طراحی کرده است که با استفاده از حسگرهایی که به انگشت‌ها نصب می‌شوند، می‌توانند طرح‌هایی که کاربر می‌کشد را کاملا کنترل کنند. در واقع، این دستکش حرکات دست هنرمند را ترسیم می‌کند و نسخه‌های دیجیتالی از طرح‌ها را ذخیره می‌کند.  
2- بندی کم
طراح: مارتین بیله‌کا
مارتین بیله‌کا یک دوربین دیجیتالی طراحی کرده که کاملا تا می‌خورد و به یک قطعه کوچک تبدیل می‌شود. این دوربین صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر و کاغذی شکلی دارد که  به راحتی می‌توان آن را باز کرد و تصاویر گرفته شده را همانند عکس‌های چاپ شده تماشا کرد. این دوربین که Bendy-Cam نام دارد، کاملا خم و یا تا می‌شود و از این طریق نیز می‌توان از سوژه‌های مورد نظر عکس گرفت. این دوربین حتی قابلیت مرور اینترنتی در کتابخانه‌های عکس و همچنین به‌اشتراک‌گذاری عکس را نیز دارد.
3- تاس شبکه اجتماعی
طراح: راحیل بوگارام
این ابزار شبیه به یک تاس است که به اینترنت وصل می‌شود و در چهار طرفش صفحات لمسی وجود دارد. کاربران این تاس را می‌چرخانند تا به طور تصادفی ببینند کدام محتوا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. این تاس برای این طراحی شده تا خیلی راحت و به طور تصادفی محتوا را به اشتراک بگذارد.
4- راحت خوان Drag Fun Easy Reader
طراح: کایجون یانگ
این وسیله در واقع یک اسکنر برای افراد نابیناست که می‌تواند کتاب بخواند و کلمات آن را در همان زمان به زبان بریل و روی صفحه نمایش به صورت برجسته‌سازی تبدیل کند. این وسیله حتی می‌تواند محتوای کتاب را به صورت صوتی بخواند و کاربر آن را از طریق هدفون گوش کند. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده که صفحات را به هر سایزی که باشند، اسکن می‌کند و چیدمان آن را تحلیل کرده و می‌داند که متن از کجا شروع شده و در کجا به پایان می‌رسد.
5- Switch
طراح: لوسی بارولیت
Switch یک هاب مرکزی برای تمامی وسایل الکترونیکی داخل خانه است که به پدر و مادرها امکان می‌دهد بفهمند کودکانشان چه مدت زمانی را در فضای اینترنت گذرانده‌اند. این پنل نورانی می‌تواند بر انرژی مصرفی خانه هم نظارت کند و حتی برای افراد ساکن خانه پیغام بفرستد. مثلا ممکن است فرزند خانواده در حال استفاده از کامپیوتر، با پیغامی مواجه شود که به او می‌گوید: وقت شام است، زودتر به آشپزخانه بیا!
6- کپسول بازی احاطه‌کننده یا Ambient Games Capsule
این ابزار یک توپ شیشه‌ای است که از خود نور ساطع می‌کند و تصاویر و رنگ‌های داخل اتاق را به بازی‌های ویدیویی اضافه می‌کند. این وسیله از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند و فضای داخل اتاق را نیز به بازی ویدیویی وارد می‌کند. در واقع، کپسول بازی احاطه‌کننده یک فناوری غوطه‌وری نیز هست. فناوری غوطه‌وری به فناوری‌هایی گفته می‌شود که مرز میان دنیای فیزیکی و دیجیتال یا دنیای شبیه‌سازی شده را از بین می‌برد. در واقع، با این فناوری، کاربر خود را در دنیای دیگری می‌بیند که ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی است و به بیان دیگر در فناوری غوطه‌ور می‌شود.
7- Digipost
طراح: یوهان وان
Digipost، یادداشت‌های روزانه‌ای که روی همه میزهای کاری یافت می‌شوند را با یادآوری‌کننده‌های دیجیتال (Digital Reminders) تلفیق می‌کند. این ابزار که یک پد حساس به لمس است زمانی که روی آن یادداشتی می‌نویسید آن را به صورت دیجیتالی روی کامپیوتر شما منتقل می‌کند و به موقع به شما یادآوری می‌کند که کدام کار را در چه زمانی انجام دهید.
8- Semaphone
طراح: ماسامی لاوالت
Semaphone برای افرادی که از یکدیگر دور هستند، طراحی شده است؛ البته باید از یک جفت از این وسیله استفاده شود.
 این ابزار به اینترنت متصل می‌شوند و با ساطع کردن نورهای رنگی، حالات روانی کاربر را به کاربر دیگری نشان می‌دهند.
9- Museo
طراح: تام میسی
گیتار یا هر آلت موسیقی می‌تواند به Museo وصل شود و ریتم تولید شده توسط کاربر را روی یک کامپیوتر یا فلش مموری ذخیره کند. این ابزار چهار حسگر دارد که رنج پارامترهایی را که توسط پای کاربر زده می‌شوند کنترل و در حین نواختن می‌تواند آهنگ را تنظیم کند.
10- Double
طراح: لیلیانا کاروالو
Double یک ماوس دو حسگره برای آموزش به نسل‌ بیبی بومرها یا افراد مسن‌تر طراحی شده است و به آنها می‌آموزد که چطور با کامپیوتر کار کنند.
یکی از این حسگرها فقط حرکت ماوس را نشان می‌دهد و دومی که آموزش را به عهده دارد، کاری که کاربر برای اجرای برنامه باید انجام دهد را نشان می‌دهد.
11- Keyflex
طراح: ویکتور یوهانسون
Keyflex یک کیبورد است که به کاربران امکان می‌دهد آن را خم کنند، بپیچانند و حتی فشرده کنند.
 در واقع، این کیبورد با این حرکات دستورات خاصی را همانند تغییر صدای موسیقی یا بازی، جلو زدن موسیقی یا فیلم و به‌اشتراک‌گذاری محتوا روی فیس‌بوک را اجرا می‌کند. این کیبورد همانند یک کنترل از راه دور کار می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که تلویزیون‌های آینده نیز از این طریق به اپلیکیشن‌‌ها و فضای وب متصل شود.
برنده اصلی
Keyflex که توسط ویکتور یوهانسون، دانشجوی 24 ساله از سوئد طراحی شده، به عنوان برنده اصلی بهترین طراحی انتخاب شده
 است.
اسکات اسمیت، طراح مایکروسافت که داوری این مسابقه را به عهده داشت در مورد این وسیله گفت: «واقعا با دیدن طرح ویکتور یوهانسون به وجد آمدم و فکر می‌کنم که او برنامه‌نویسی را به حد اعلی رسانده و امکانی از آینده را طراحی کرده که اکنون تمام مصرف‌کنندگان به آن نیاز دارند».


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :