آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 9183
تاریخ انتشار : 28 خرداد 1391 3:30
تعداد بازدید : 1695

ظهور نسل بعدی زنان خانه‌دار

مامان هاي بلاگر

مادران در سراسر ايالات متحده ديوانه وار وبلاگ مي نويسند. البته ذکر عبارت «مادر وبلاگ نویس» براي بسیاری از طرفداران اينترنت و در اولين واكنش بسياري از افراد، غفلت از جايگاه ويژه زنان را در قدرت اقتصادي و قابليت هاي بازاريابي نشان می دهد.

نسترن صائبی

 یک مادر وبلاگ‌نویس، زني را توصيف مي‌كند كه داراي حداقل یک فرزند در خانه است، اما باز هم مرتبا وب‌سايت شخصي خود را مديريت کرده و حتی به طور منظم برای سایر بلاگرها اظهار نظر می‌کند. تعداد این زنان كم نيست و بر اساس آمار و تصاویر اینفوگرافی اخير موسسه تحقیقاتی H & R Block، حدود 9/3 میلیون زن آمریکایی وبلاگ‌نویسی می‌کنند. جالب است بدانید که فضای وبلاگ این مادران بسیار رقابتی و متنوع است. در میان چهار میلیون وبلاگ زنان، حدود 500 وبلاگ از نظر محتوایی کاملا قوی و قابل توجه هستند. با این حال، این به آن معنا نیست که وبلاگ‌های دیگر مهم نیستند؛ همان‌طور که برخلاف یکی دیگر از تصورات غلط رایج در مورد اصطلاح «مامان‌هاي وبلاگ‌نويس»، زنان وبلاگ‌نویس صرفا در مورد فرزندان خود وبلاگ‌ نمی‌نویسند. بلکه این زنان در مورد موضوعات مختلف از خرده‌فروشي و کسب‌وکارها گرفته تا مشاوره و آمادگي جسماني صحبت مي‌كنند.
«مامان وبلاگ‌نويس» كيست؟
بسياري از مادران وبلاگ‌نويس، تحصيلكرده‌‌هايي در دهه سوم زندگي‌شان هستند كه كودكان خردسال دارند. در ابتدا این زنان براي ارتباط با مادران ديگر به وبلاگ‌نويسي روي آوردند، اما هم‌اکنون این کار را برای افزایش قدرت خود انجام می‌دهند. میراندا گریم، صاحب وب‌سايت «ماجراهای کار در خانه» که به بررسی فرصت‌هاي مشاغل خانگي و ارایه راهكارها، نگرش‌ها و چالش‌های دور کار شدن (telecommuter) می‌پردازد، می‌گوید که وبلاگ‌نویسی را از سال 2010 و به منظور كسب درآمد از داخل خانه آغاز كرده؛ در حالي كه فرزند دوم خود را باردار بوده است. او می‌افزاید: من مشتاقانه در جست‌وجوی راهی برای پول درآوردن از خانه بودم که وابسته به تلفن نباشد، چون به خاطر بچه‌هایم نیاز به سکوت کامل داشتم. به همین دلیل شروع كردم به يافتن فرصت‌هاي شغلی. در همان زمان هم دوستان آنلاینم سوالات بسیاری در مورد مشاغل خانگي از من می‌كردند و احساس كردم که بايد هر جوری شده راهی پیدا کنم و لینک‌های مربوط به آن کار را برای‌شان ارسال کنم.
هرچند، تصور غلط رایج این است که مادران وبلاگ‌نويس، اصولا بی‌سواد هستند و هرگز در خارج از خانه کار نمی‌کنند، اما ترا بولمن (Terra Bohlmann)،  صاحب وبلاگ «کار در خانه» بهترین مثال از زنان وبلاگ‌نویسی است که تحصیلات بالایی داشته و سابقه کاری خوبی نیز دارد. او سابقه حرفه‌ای در مدیریت فناوری پروژه دارد. بولمن می‌گوید: من مشاوره شرکت‌هاي فناوری با درآمد بالا را ترك كردم كه روي خدمت به جامعه كسب‌وكاركوچك متمركز شوم و به آنها کمک کنم که با استفاده از تکنیک‌هايی مشابه آنچه شرکت‌های غول به كار مي‌برند، کسب و کارشان را توسعه دهند؛ البته با بودجه‌اي معقول‌تر.
درآمدهاي مادران
با توجه به تحقیقات ملی آمریکا، مادران در حال حاضر بیش از دو تریلیون دلار قدرت خرید را در ایالات متحده به خود اختصاص داده‌اند. در طول پنج سال گذشته، شركت‌هاي اسباب‌بازي با درک پتانسیل بالای بازاریابی در میان مادران وبلاگ‌نویس، دست از پخش نمونه‌ کالاهای خود در رسانه‌های سنتی نظیر تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات برداشته‌اند و این کار را به مادران وبلاگ‌نویس سپرده‌اند.
مشهور شدن
اکثریت قریب به اتفاق مادران وبلاگ‌نویس می‌توانند از موفقیت متوسط خود لذت ببرند و احتمالا به دنبال چيزي فراتر از شركت در جامعه آنلاين نيستند، اما موقعیت‌ها بزرگ ديگري هم در کسب‌وکار وبلاگ‌نویسی وجود دارد، مخصوصا براي حدود 500 وبلاگي كه محتوای قابل توجه و قوی‌تری نسبت به وبلاگ‌های دیگر دارند. در حالی که بسیاری از مادران وبلاگ‌نويس هرگز در سطح ملي شناخته شده نيستند، برخی از آنها حتی قرارداد چاپ كتاب دارند، مصاحبه مي‌كنند و حتي به كاخ سفيد راه مي‌يابند. به عنوان مثال، استفاني آرورا كلارك نيلسون مقیم یوتا که از يك سقوط هواپيماي مرگبار جان سالم به در برده، در وبلاگ Nie Nie Dialogues، وقايع زندگی‌اش را در حالي كه با پنج بچه كوچك و شش وبلاگش سر و كله مي‌زند، شرح می‌دهد. او تاکنون موفق به کسب تعدادي جايزه شده است و به دلیل نگرش خوبش در زندگي، تبديل به يك چهره برجسته در برنامه‌هاي «نمايش امروز»، «سرگرمي امشب»، «اندرسون كوپر» و «فاكس و دوستان» شده است.
آیا وبلاگ‌نویسی سرگرمی است؟
این یک تصور غلط است که مادران وبلاگ‌نویس برای سرگرمی این کار را انجام می‌دهند. حتی اگر در ابتداي کار، وبلاگ‌نويسي را به عنوان سرگرمي شروع می‌کنند، بعد از مدتی آن را يك كار سخت خواهند يافت؛ به خصوص اگر بخواهند 9/3 ميليون زن وبلاگ‌نويس ديگر را به خود جلب كنند.
گريم می‌گوید: من مجبور شده‌ام چيزهاي بيشتري درباره بازاريابي، نگارش، قوانين كپي‌رايت و رسانه‌هاي اجتماعي ياد بگيرم و اين یادگیری هرگز تمام نمي‌شود. بولمن نیز می‌گوید که یکی از چالش‌های شخصي‌اش كار روي وبلاگش است، چرا که او زمان زيادي را صرف نوشتن در وبلاگ‌هاي ديگران مي‌كند تا نوآوري براي مخاطبان خودش. با وجود اين هر دوی این مادران وبلاگ‌نویس به مادران دیگر که می‌خواهند وب‌سايت خودشان را ایجاد كنند توصيه‌هايي دارند و به آنها هشدار می‌دهند كه داشتن يك وبلاگ هميشه هم کار آسانی نيست. بولمن می‌گوید: بايد بدانيد كه چرا می‌خواهید وبلاگ داشته باشید. اگر وبلاگ را برای تفریح مي‌خواهيد كه هيچ، اما اگر وبلاگ را براي كسب درآمد مي‌خواهيد بايد بفهميد كه برنامه‌تان براي پول درآوردن چيست. وبلاگ يك پايگاه بزرگ براي به اشتراك گذاشتن محتواي رايگان و پيگیری آن است، اما اگر مي‌خواهيد صورت حساب‌هاي خود را پرداخت كنيد، بايد بفهميد چگونه يك وبلاگ سودآور بسازيد.
گریم همچنين به زناني كه می‌خواهند از این طریق يك شبه پولدار شوند، هشدار می‌دهد: روشی را پيدا كنيد كه واقعا درمورد آن شور و اشتیاق زیادی دارید. شما به احتمال زیاد پول زیادی در سال اول در نخواهيد آورد. فکر نكنيد اين كار آساني است. به آن بچسبيد، با بقیه هم‌صدا باشید، مطالب جالب توجه و هیجان‌آمیز ارایه كنيد. همه چيز به طور طبيعي پیش خواهد رفت.
آیا مردان وبلاگ مادران را مي‌خوانند؟
در حالی که به طور سنتی، بسیاری از مادران وبلاگ‌نویسی را شروع كرده‌اند و یا از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با دیگر مادران استفاده مي‌كنند، رشد به اصطلاح «وبلاگ‌ مامان» به معنی این است که مردان هم این وبلاگ‌ها را می‌خوانند. بسیاری از وبلاگ‌ها مانند وبلاگ‌های گریم و بولمن درگير مسایل ديگري هستند، از جمله جست‌وجوي شغل، آموزش آنلاین و یا هر موضوعي كه یک زن می‌تواند تصمیم به نوشتن آن بگيرد. در حالی که كه برخی از وبلاگ‌نويسان تحصيلكرده و نویسندگان فعال سیاسی از لقب «مامان بلاگر» اجتناب مي‌كنند، بسياري از آنها با مشهور شدن وبلاگ‌های‌شان و تاثیر گذاری در اجتماع، اين برچسب را مي‌پذيرند. گریم می‌افزاید: هميشه سعی می‌کنم که به مردم بفهمانم وبلاگ «ماجراهای کار در خانه» فقط مختص مادران نيست، به همین دلیل هم سعي مي‌كنم بيش از حد روي مادران متمركز نشوم، چرا كه بسياري از خوانندگانم مادر نيستند. البته ناگفته نماند که بيشترين مخاطبان وبلاگم قطعا زنان هستند و من هم يك مادر هستم. بنابراين به طور طبيعي، نتيجه يك «مامان وبلاگ‌نويس» از كار درمي‌آيد. گریم و بولمن مي‌گويند هنوز بيشتر خوانندگان منظم آنها زنان هستند، نه مردان.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :