fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 93606
    تاریخ انتشار : 5 بهمن 1394 12:34
    تعداد بازدید : 926

    شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی قول داد

    تقبل بخش عمده ای از هزینه حضور فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه عراق

    متولیان برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور در میزگردی تاکید کردند، در شرایطی که حضور رقبای شرکت‎های ایرانی در عراق کمرنگ شده است، تجار ایرانی می‎توانند با حضوری گسترده، جایگاهشان را تثبیت و جای خالی رقبا در این بازار را پر کنند.

    ایرنا- سید محمدرضا علوی مدیر نمایشگاه‎ های خارجی شرکت سهامی نمایشگاه‎های بین‎المللی ایران در این میزگرد گفت: در شرایطی که حضور رقبای شرکت‎های ایرانی در عراق کمرنگ شده است، شرکت‎های ایرانی می‎توانند با حضوری گسترده، جایگاه خود را تثبیت و جای خالی رقبا را پر کنند.
    وی توسعه صادرات غیرنفتی را اولویت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد، فرصتی بی نظیر برای انتخاب بازارهای هدف توسط فعالان اقتصادی است.
    وی گفت: نمایشگاه‎های برون مرزی از نظر تقسیم بندی شامل سه دسته هستند؛ اختصاصی، بازرگانی و تخصصی؛ نمایشگاه‎های اختصاصی به آن دست از نمایشگاه‎های برون مرزی گفته می‏شود که صرفا کالا و محصولات و توانمندی‎های یک کشور در کشوری دیگر به نمایش گذاشته می‎شود.
    علوی افزود: حضور از طریق نمایشگاه های اختصاصی زمانی در دستور کار قرار می گیرد که تحول و مبادلات تجاری و نفوذ در بازار هدف در نظر است و هدف اصلی، بازار و بازرگانان کشوری است که نمایشگاه در آن کشور برگزار می شود.
    مدیر پروژه دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد نیز در این میزگرد در مورد تسهیلاتی که شرکت سهامی نمایشگاه های بین‎المللی برای علاقه‎مندان شرکت در نمایشگاه فراهم کرده است گفت: بخش عمده هزینه‎های شرکت در نمایشگاه، توسط شرکت نمایشگاه‎ها پرداخت می‎شود.
    آریا مجیدی افزود: حداقل مساحت برای هر غرفه 12 مترمربع و هزینه برای هر یک مترمربع غرفه، پنج میلیون ریال پیش بینی شده است؛ همچنین برای تسهیل در پرداخت وجه، هزینه غرفه‎ها به ریال دریافت می‎شود.
    وی یکی از مهم ترین دغدغه بازرگانان ایرانی برای شرکت در نمایشگاه‎های برون مرزی را حمل کالا ذکر کرد و گفت: در نمایشگاه بغداد، شرکت سهامی نمایشگاه‎ها این مسوولیت را برعهده می گیرد و علاوه بر انتقال رایگان کالا که میزان آن به متراژ غرفه بستگی دارد فعالیت‎های گمرکی کالاها نیز توسط شرکت انجام می‎شود.
    وی در مورد مهلت ثبت نام در این نمایشگاه گفت: کالاهای نمایشگاه باید تا 24 بهمن ماه وارد عراق شوند؛ بنابر تا زمانی که مشکلی برای ارسال کالا وجود نداشته باشد، شرکت ها می توانند برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کنند.
    هماهنگ کننده هیات تجاری در نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد نیز در این میزگرد گفت: عراق یک بازار استراتژیک برای ایران و نمایشگاه ابزار کلیدی توسعه صادرات محسوب می‎شود؛ از این رو برگزاری نمایشگاه های اختصاصی ایران فرصتی طلایی است که شرکت‎ها می‎توانند در یک ارتباط مستقیم با طرف های مقابل و به ویژه مسوولان عراقی، کالا و خدمات خود را معرفی کنند.
    علی ابراهیم زاده افزود: در 10 سال گذشته نمایشگاه‎های متعددی در عراق برگزار کرده‎ایم که به دلیل ارتباط مستقیم شرکت‎های ایرانی با طرف‎های عراقی، شماری از این شرکت‎ها موفق شده‎اند در عراق مشغول به فعالیت شوند، دفاتر خود را به ثبت برسانند و در حوزه فروش کالا و نیز اجرای پروژه‎های فنی و مهندسی فعالیت کنند. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :