fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 93775
    تاریخ انتشار : 7 بهمن 1394 13:16
    تعداد بازدید : 1183

    مشتری حق دارد

    ساحره چمنی- بازار موبایل کشورمان این روزها غیر از مشکل قاچاق دردهای دیگری هم دارد. شاید گذرتان به بازار موبایل افتاده باشد.

    اگر هنگام خرید، اطلاع کمی درباره وضعیت بازار داشته باشید قطعا سرتان کلاه می رود، مگر اینکه فروشنده منصفی به تورتان بخورد.
    اگر شانس یارتان باشد و به جای گوشی نو، گوشی دست دوم یا تقلبی داخل جعبه نگذارند و برچسب 7 هزار تومانی را 700 هزار تومان قالب تان نکنند، قطعا مشتری زرنگی بوده اید.
    اما اینکه گفته می شود مشتری تا 48 ساعت امکان رجوع به فروشگاه را دارد و می تواند گوشی معیوب خود را تعویض کند، شاید برای بازار موبایل کشورمان کمی عجیب و نادر باشد، چرا که در بازار موبایل این روزها حتی اگر تنها پایتان را از یک مغازه بیرون گذاشته و متوجه معیوبی، خرابی، ال سی دی شکسته یا دست دوم بودن گوشی هم بشوید، حرفتان خریدار ندارد و آن زمان است که یا پای تان به کلانتری کشیده می شود یا با طرف دست به یقه می شوید. 
    با این حال مشتری حق دارد که بداند در این زمینه حقوقی دارد و می تواند تا 48 ساعت گوشی معیوب را به فروشگاه خریداری شده، پس دهد. 
    اگرچه این موضوع از سوی مسوولان سال هاست که نادیده گرفته شده و به جرات می توان گفت کمتر مشتری متضرری توانسته حق خود را در این زمینه باز پس بگیرد، اما به قول مثل معروف که می گوید، جلوی ضرر را از هر جا بگیرید سود است، به مشتریان توصیه می شود تا حد امکان از نمایندگی های مجاز هر برندی خرید کنند، تا در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی، بازخورد بهتری در انتظارشان باشد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :