fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 9555
    تاریخ انتشار : 7 تیر 1391 10:53
    تعداد بازدید : 1068

    دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای افتتاح شد

    نخستین کنسول بازی ایرانی وارد بازار می شود

    دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و رییس شورای عالی فضای مجازی با حضور 130 موسسه فعال در زمینه تولید و صنعت بازی سازی رایانه ای در فضایی چهار برابر سال گذشته افتتاح شد.

    فناوران- در ابتدای این مراسم بهروز مینایی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  با تاکید بر حضور ایران در نمایشگاه‌های مختلف در کشورهایی مانند سنگاپور، مالزی و غیره افزود: فعالیت‌های چشم‌گیر فعالان عرصه فناوری در ایران در زمینه‌های نانو، سلول‌های بنیادی و تولید بازی‌های رایانه‌ای موجب دیده شدن ایران در خاورمیانه و جهان اسلام شده است.  وی با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای خارجی در بعد طراحی و محتوایی تخریب اسلام، خانواده و مسایل فرهنگی ما را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: امسال سالگر شهادت دکتر بهشتی را در همین مکان و با هدف بررسی علت تخریب بازهای رایانه‌ای خارجی و آسیب زدن به زندگی اسلامی ایرانی برگزار و بررسی خواهیم کرد.   مینایی افزود: حضور 70بازی کوچک در جشنواره و نمایشگاه توسط دانشجویان ایرانی نشان از توان بازی سازان جوان ایرانی دارد.
     ایده‌های قرآنی در تولید بازی‌های رایانه‌ای مورد توجه قرار گیرد
    در ادامه این مراسم دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد خواستار استفاده از ایده‌های قرآنی در تولید بازی‌های رایانه‌ای شد و تاکید کرد که قصص قرآنی برای تولید گیم بسیار مناسب است.   وی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای، فرهنگسازی درباره استفاده صحیح از بازی‌های رایانه‌ای است و اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای بار منفی برای فرزندان و خانواده‌ها دارد، هدف از برگزاری این نمایشگاه تبلیغات و نگاه تجاری نیست و مباحث فرهنگی در اولویت برپایی این رویداد قرار داد.  حسینی گفت: تولید بازی‌های رایانه‌ای با محوریت شخصیت‌های ارزنده کشور در دوران دفاع مقدس و عملیات‌های غرور آفرین در این ایام بای دستمایه تولید بازی‌های رایانه‌ای قرار گیرد.
    بازی‌های رایانه‌ای باید برای حاکمیت اهمیت داشته باشد
     دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: انسان به صورت ذاتی تمایل به اجتماع وحضوردر جامعه دارد . این اتفاق در دنیای بازی‌ها در حال رخ دادن است و فضای اجتماعی را بر حسب فضای مجازی می‌سازد.  دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: برای ایجاد زیرساخت‌های تولید بازی در داخل کشور که از توان برخی ازشرکت‌های خصوصی خارج است، باید چاره اندیشی شود. در حالی که برخی از تولیدکنندگان داخلی با مشکلات کوچک درگیر هستند.  دبیر شورای عالی فضای مجازی قرار دادن مدل‌های بومی با اصول و تفکر ایرانی را ضروری برای بازی‌ها خواند و بیان کرد: برخی از بازی‌ها خشونت و خون‌ریزی حاکم بر غرب را در داخل کشور رواج می‌دهند که باید با وارد کردن مدل‌های بومی و اصیل مانع از انجام آن شویم.  وی با اشاره به تولید کنسول بازی ایرانی تحت عنوان گیم باکس در داخل کشور گفت: تولید این محصول در داخل کشور جای خوشحالی دارد چرا که در گذشته با تحریم انتشار بازی‌های داخلی مواجه بودیم. اخوان افزود: بحث پیشرفته شبکه توزیع محتوا که در دنیا از آن به cdn  یاد می‌شود، باید به منازل مردم کشانده شود تا افراد خانواده در کنار هم بتوانند با اتصال به این شبکه و استفاده از تلویزیون بازی کنند، که این امر کیفیت کاربر را افزایش و هزینه‌ها را کاهش داده است و موجب ایجاد یک حرکت فرهنگی در خانواده می‌شود.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :