fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 95882
    تاریخ انتشار : 11 اسفند 1394 10:26
    تعداد بازدید : 675

    12 شرکت IT تندیس و گواهینامه ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان گرفتند

    سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‎کنندگان یکشنبه صبح در سالن همایش های صدا و سیما همزمان با روز ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان، میزبان تولیدکنندگان و بهترین ارایه دهندگان خدمات پس فروش کشور بود.

    فخری زارع
    شرکت‎های بسیاری از صنوف مختلف در پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان حضور داشتند و موفق به کسب تندیس طلایی، نقره، برنز و گواهینامه شدند که در میان آنها، برخلاف سال‎های قبل تعداد قابل توجهی شرکت IT  نیز وجود داشت. 
    پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان با سخنرانی محمود نوابی رییس هیات مدیره سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز بکار کرد.نوابی در این همایش با تاکید بر اینکه شعار جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود، یک منکر است، گفت: در قرآن و تمامی رساله های قانون مدنی نوشته شده که جنس فروخته شده پس گرفته می شود در حالی که این امر از سوی تولید کنندگان رعایت نمی شود.
     وی همچنین در مورد موضوع انحلال این سازمان گفت: دو سازمان نظارتی بر بازار کشور وجود دارند که متاسفانه مورد افترا و حرف های ناروا قرار گرفتند. اما ما در مقابل این موضوع سکوت کردیم و با صبوری کامل به وظیفه خود عمل کردیم و این دلیل نمی شود که اگر کسی از عملکرد ما خوشش نمی آید یا فعالیت های ما به مذاقش خوش نیست از حالت تهاجمی و حمله استفاده کند، چون این کارشناسی نیست و باید به صورت منطقی و کارشناسانه با یکدیگر صحبت کنیم که امیدواریم دیگر شاهد اینگونه مشکلات نباشیم.
     لزوم واگذاری امور به تشکل‎ها
    در بخش دیگری از این همایش خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وظایف سازمان حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان باید متناسب با نیازهای روز تغییر کند، گفت: آنچه که در اوایل انقلاب و دوران جنگ انجام می شد، با اکنون متفاوت شده است، چرا که ما با مازاد عرضه و تولید مواجهیم و در همین راستا به دنبال راهکارهای جدید نظارت، بازرسی و نظارت بر قیمت با سازمان 
    حمایت هستیم.
    وی گفت: دولت مایل است بخشی از وظایف خودش را به دلیل تخصصی کردن کارها به تشکل ها واگذار کند.
     اهمیت حفظ حقوق مصرف‎کنندگان در نظام اسلامی
    در همین حال، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: نظام اسلامی ما زمانی می تواند اعلام کند که به یکی از اهداف عالی خود دست یابد که در جهت حفظ حقوق شهروندان از تمام ظرفیت خود بهره ببرد و یکی از زیرساخت های آن حفظ حقوق مصرف کننده است.
    ابوترابی افزود: در اقتصاد امروز تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی موفق اند که بتوانند بازار بهتری را در اختیار داشته باشند چرا که امروزه تولید انبوه کالا علامت موفقیت نیست بلکه داشتن بازار مطمئن مهم است و این بازار نیز قطعا هنگامی به دست می آید که حقوق مصرف کنندگان به طور کامل استیفا شود.
     به گفته وی، تولیدکنندگانی می توانند نگاه به بازار خارجی داشته باشند که در بازار داخلی بر نگاه حقوق مصرف کننده به جایگاه بالایی دست یابند. 
     تقدیر از 12 شرکت IT
    در ادامه مراسم به شرکت‎هایی که مورد ارزیابی سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان قرار گرفته بودند، تندیس و گواهینامه ملی ارایه شد. در میان این شرکت‎ها، 12 شرکت IT نیز موفق به دریافت تندیس و گواهینامه شدند. شرکت‎های طرفه‎نگار، مشتریان گلدیران، سام الکترونیک، صنایع گلدیران و نیان الکترونیک موفق به دریافت تندیس طلایی شدند و شاتل توانست تندیس نقره ای را کسب کند. ایرانسل موفق به دریافت تندیس برنزی شد و شرکت‎های خدمات آواژنگ، گرین، ماتریس، ارتباطات سیار و سپیدار سیستم گواهینامه
     ملی گرفتند.
     جایگاه ویژه همایش برای شرکت‎کنندگان
    در میان همایش‎هایی که هر ساله توسط بخش‎خصوصی و دولتی در حوزه‎های مختلف برای معرفی شرکت‎های برتر حمایت از مصرف‎کنندگان برگزار می‎شود، گویا همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است. به گونه‎ای که هرسال شرکت‎های زیادی در رقابت با یکدیگر تلاش می‎کنند با بالا بردن سطح خدمات خود، تندیس یا گواهینامه ملی دریافت کنند. در صنف فاوا نیز شرکت طرفه‎نگار به عنوان تنها شرکت نرم‎افزاری، چهار سال پیاپی تندیس طلایی دریافت کرده و خدمات آواژنگ با کسب دو  گواهینامه در سطح کشور و یک گواهینامه درسطح استان تهران همچنان در تلاش است تا سال دیگر تندیس برنز یا نقره بگیرد.
     برنامه‎ریزی آواژنگ برای دریافت تندیس
    حمیدرضا فراهانی مدیر عامل شرکت خدمات آواژنگ در حاشیه همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خصوص اهمیت ارزیابی و ممیزی های صورت گرفته، به فناوران گفت: قطعا در چنین ارزیابی‎هایی نقاط قوت و ضعف شرکت‎ها مشخص می‎شود و رشد و توسعه شرکت‎ها را در پی دارد. 
    فراهانی افزود: روز ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان موجب ایجاد رقابت بین شرکت‎های تولیدی و خدماتی می‎شود. 
    وی با تاکید بر اینکه همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان  از جایگاه بسیار بالایی بین صنوف برخوردار است، گفت: این همایش از نظر ارزشی و اعتبار با سایر همایش‎ها قابل قیاس نیست. زیرا ممیزی شرکت‎ها تقریبا یکسال زمان می‎برد.وی اضافه کرد: خدمات آواژنگ در تلاش است با تاییدیه‎هایی که از سازمان‏های دولتی دریافت می‎کند، سال آینده تندیس بگیرد.
     7 سال حضور مستمر طرفه نگار
    حمیدرضا صدیقیان مدیرعامل طرفه نگار نیز در حاشیه این همایش با بیان اینکه طرفه نگار تنها شرکت نرم‎افزاری است که توانسته گواهینامه ملی و تندیس نقره‎ای و طلایی حمایت از مصرف کنندگان را دریافت کند، گفت: این شرکت در حوزه خدمات پس از فروش برنامه‎های زیادی  مانند نیازسنجی مشتری، رسیدگی به شکایات، استانداردها و غیره دارد که انجام آن باعث شده تا امتیازات لازم برای کسب تندیس طلایی را بدست آوریم.
    وی در مورد اهمیت برگزاری این همایش نیز گفت: همایش حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان تنها همایشی است که پارامترهایی که باید ممیزی شود با وسواس خاصی صورت می‎گیرد و شرکتی به راحتی نمی‎تواند گواهینامه و تندیس دریافت کند.
     


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :