fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 9623
    تاریخ انتشار : 10 تیر 1391 10:14
    تعداد بازدید : 1266

    مشكلات دفاتر پيشخوان دولت بررسي شد

    در نشست مشترك مسوولان دولتی و بخش خصوصی، مشكلات دفاتر پیشخوان دولت بررسی شد.

    ایرنا-‌ در این نشست که در محل كانون سراسری دفاتر پیشخوان برگزار شد،‌ عبداله جلالی دبیر كمیته نظارت بردرگاه الكترونیكی گفت: ‌مجموعه دفاتر پیشخوان دولت نتوانسته خود را به درستی معرفی كند.
    در میان دفاتر پیشخوان خدمات دولت دو دستگی ایجاد شده است
    وی با اشاره به دو دستگی ایجاد شده در میان دفاتر پیشخوان خدمات دولت و شكل‌گیری دو انجمن صنفی متفاوت در این حوزه افزود: بیشتر وقت این دو انجمن صرف رقابت با یكدیگر شده است.
    جلالی در مورد پیشنهاد انحلال هر دو انجمن صنفی استان تهران گفت: هفته آینده با آنها نشستی برگزار و تلاش خواهیم كرد كه این مشكل را حل كنیم.وی افزود: می‌توانیم از ابزارهای دیگر نیز برای حل مشكل استفاده كنیم، ولی امیدواریم نیاز به استفاده از این ابزارها نباشد.جلالی در پاسخ به كارگزاران دفاتر پیشخوان در مورد پایین بودن كارمزد خدمات دفاتر پیشخوان دولت گفت:‌ دفاتر می توانند طرح پیشنهادی خود را در مورد افزایش كارمزدها ارایه دهند تا مورد بررسی قرار بگیرد.
    بخش بزرگی از توانمندی دفاتر صرف مسایل حاشیه‌ای شده است
    "علی اصغر كرباسی" رییس دبیرخانه كارگروه راهبری دفاتر پیشخوان دولت نیز در این نشست گفت:‌ انتقاد اصلی به دفاتر پیشخوان دولت این است كه بخش بزرگی از توانمندی دفاتر صرف مسایل حاشیه‌ای شده است.
    وی با انتقاد از رویكرد دفاتر پیشخوان گفت:‌ نمایندگان این دفاتر، در تمام كارگروه‌های راهبری استانی حضور دارند، اما این نمایندها در برخی استان‌ها به فكر منافع شخصی خود بوده خرید و فروش دفاتر را پیگیری می‌كنند.
    كرباسی افزود: درگاه ملی خدمات الكترونیكی دو سال پیش به كانون دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد،‌ اما به دلیل عملكرد كانون، شركت پست درگاه را در اختیار گرفت.
    هنوز هم مقاومت در دستگاه‌های دولتی وجود دارد
    رییس كانون سراسری دفاتر پیشخوان خدمات نیز در این نشست از نبود واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان انتقاد كرد و گفت: با وجود مصوبه دولت و مجلس، ‌دستگاه‌های دولتی همچنان در زمینه واگذاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان و بخش خصوصی مقاومت می‌كنند.وی افزود: برای مثال شركت مخابرات و شركت ارتباطات سیار اقدام به ایجاد شركت‌های خدماتی كرده و از طریق این شركت‌ها اقدام به برون سپاری بخش خدمات می‌كند."حسن رضوانی" ‌معاون سازمان تنظیم مقررات نیز در پاسخ به این انتقاد گفت:‌ شركت مخابرات و شركت ارتباطات سیار، شركت‌های خصوصی محسوب می‌شوند و مصوبه دولت در زمینه واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان در مورد آنها مصداق پیدا نمی‌كند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :