آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 96625
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1394 11:29
تعداد بازدید : 3684

روبات IBM در هتل هیلتون پیشخدمت شد

شرکت IBM آمریکا که یکی از قدیمی ترین نام های عصر مدرن و از پیشتازان تکنولوژی است، یک روبات انسان نما با هوش مصنوعی، مخصوص هتل هیلتون طراحی کرده است که نخستین نمونه از آن در یکی از شعب این هتل زنجیره ای آغاز به کار کرد.


آنا- روبات های انسان نما هنوز راه طولانی تا تکمیل شدن در پیش دارند اما این بدان معنی نیست که بیکار می مانند. روبات «واتسون» ساخت شرکت IBM یکی از این روبات هاست که شغل تازه ای در هتل هیلتون شهر مکلین در ویرجینیا پیدا کرده است.
این روبات که از نسل روبات های Nao است، مجهز به یک هوش مصنوعی به نام «کانی» شده و در این هتل شغل دربانی و خوشامدگویی به میهمان ها را برعهده گرفته است. کانی روباتی است که با توجه به هوش مصنوعی اختصاصی برای هتل هیلتون طراحی شده و به یاد کنراد هیلتون، بنیانگذار این هتل های زنجیره ای به این نام خوانده می شود. او می تواند به میهمان ها خوشامد بگوید و سوالات آنها درباره نحوه ررزو اتاق، خدمات هتل و برنامه های زمانبندی را پاسخگو باشد. براساس اعلام IBM، این روبات فراتر از سوالات معمولی نیز می تواند خاصیت هایی برای میهمان داشته باشد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :