fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 9664
    تاریخ انتشار : 10 تیر 1391 13:28
    تعداد بازدید : 531

    ATM بخش سي ويک ام

    برون سپاري بهره برداري از ATM (قسمت نهم)

    مازیار نیک نژاد

    3- پيشنيازهاي تجاري برون سپاري
    در اين شماره به ادامه بحث «توسعه کارآزمودگي مشتريان» از ميان عوامل اصلي قابل ملاحظه در فرآيند واگذاري در قالب برون سپاري می‌پردازیم.
    •توسعه کارآزمودگي مشتريان
    ATM به همان ميزان که از تعداد مراجعات مشتريان به شعب بانک‌ها کاسته مي شود، به عنوان مهم‌ترين نقطه تماس فيمابين بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري و مشتريان‌شان اهميت پيدا مي‌کند. دستگاه‌هاي خودپرداز به طور روزافزوني در آن واحد دو وظيفه را ايفا مي‌کنند، عمل به منظور ارتقاي  برند بانک و نيز نقل و انتقال اطلاعات شخصي سازي شده.
    بنا به گفته آقاي توماسيان: "به جرات
    مي توان اظهار کرد که تمامی موارد مرتبط با ديدگاه شخصي سازي، از تنظيمات اوليه گرفته تاساير امور پيشرفته را  می‌توان با استفاده از اين دستگاه انجام داد و از اين نظر باعث خلق ارزش افزوده شد. بازار به فعاليت‌هاي مديريت ارتباطات مانند بازاريابي نفر به نفر با استفاده از ATM توجه شاياني نشان مي‌دهد."
    بر روي صفحات مانيتور متناسب با موقعيت مکان نصب دستگاه، ساعت روز و يا حتي شخص استفاده کننده مي‌توان پيام‌هاي خاصي را ارسال کرد و اين همان شخصي سازي دستگاه است.
    توماسيان مي‌افزايد: "هريک از زيرمجموعه‌هاي برون سپاري شده صاحب يک ابزار بازاريابي است. براساس اطلاعات ذخيره شده در انبارهاي اطلاعات بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري، آنها مي‌توانند هر يک از مشتريان خود را به صورت منحصربه‌فردي در ATM شناسايي کرده و پيام مشخصي را براي وي ارسال کنند."
    با اين وجود بانک‌ها کافي است بدون درنظر گرفتن فوايد نامحسوس سرمايه‌گذاري در زمينه برون‌سپاري نظير کارآزمودگي مشتريان و عملکرد ATM، تنها بر روي اعداد و ارقام مندرج در ترازنامه خود تمرکز کنند.
    بنا به گفته آقاي Bailey: "ما معمولا با تک‌تک بانک‌ها بر اساس صرفه‌جويي‌هاي ناشي از هزينه‌هاي عملياتي همانگونه که به نظر مي‌رسند، از قبيل هزينه‌هاي جديد و بالا رفتن ميزان در سرويس بودن دستگاه براي مشتريان که نرخ بازگشت سرمايه را متاثر مي‌سازند، کار مي‌کنيم. ما اين ارقام را به اين شکل نمايش مي‌دهيم زيرا در بسياري از اوقات ارزش اصلي در ارتقاي دسترسي به دستگاه براي مشتريان است نه صرفه جويي درهزينه‌ها و مخارج انجام شده در اين زمينه. ما در هنگام ارایه پيشنهاد به بانک‌ها و يا در هنگام انجام پژوهش در اين زمينه، دو فاکتور عمده فوق را اندازه‌گيري کرده و ارایه مي‌کنیم. به اين ترتيب بانک‌ها به منظور تصميم‌گيري در خصوص اجراي پروژه ديدگاه روشني خواهند داشت."
    هرچقدر انسجام سامانه‌هاي اطلاعاتي بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري کامل‌تر باشد، قادر خواهند بود خدمات را براي مشتريان شخصي‌سازي شده‌تر بکنند، امري که روزبه‌روز مورد تقاضاي بيشتري قرار دارد. به عنوان مثال بانک Wells Fargo   اطلاعات رفتار اعتباري مشتريان را از طريق دستگاه‌هاي ATM خود نيز ارایه مي‌کند. حتي اين دستگاه‌ها مي‌توانند مشترياني را که از دستگاه‌هاي خود دريافت جديد استفاده مي‌کنند، از مشترياني که مايل به استفاده از خوددريافت‌هاي قديمي تشخيص دهند.
    از پيوند هوش تجاري با نرم‌افزارهاي روزمره مشتريان مي‌توان ارتباط با مشتريان را تقويت کرد. با استخراج اطلاعات مشتريان مي‌توان براي هر مشتري پيشنهاد متناظر با احوال وي را به جاي پيشنهادي عمومي ارایه کرد. اگر يک مشتري دائما از خدمات الکترونيکي بانک استفاده مي‌کند نبايد وقت وي را برای لاگين کردن به سيستم تلف کرد. در عوض مي توان پيغام‌هاي مهم‌تري را به وي ارایه کرد. بازاريابي غيرعلمي باعث مي‌شود که مشتري کم‌کم به پيام هاي بانک بي‌اعتنا شود.
    فناوري به سمت ترکيب NFC (Near Field Communications) با ATM است. برخي از بانک‌ها و موسسات مالي و اعتباري در حال حاضر از اين فناوري به شکل کارت و يا با استفاده از تلفن‌هاي موبايل برای ارتباط با ATM استفاده مي کند.
    بهره‌برداران با درک فوايد برون سپاري، اکنون به ابزاري مسلح شده‌اند که به کمک آن مي‌توانند از مجموعه بزرگ خدمات ATM قابل
    برون سپاري، آن دسته را که بيشتر براي ايشان مثمرثمر است، انتخاب کنند.
    ماخذ: ATMmarketplace.com
    ادامه اين مطلب را مي‌توانيد در همين ستون، در شماره آينده کنید.
    * مدير عامل وریيس هيات مديره شرکت رايان نيک


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :