آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 9687
تاریخ انتشار : 11 تیر 1391 10:36
تعداد بازدید : 807

دومین نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای به کار خود پایان داد

هدف نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران حمایت از تولید ملی است

دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای که از ششم تیر ماه جاری با حضور 40 شرکت داخلی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز شده بود، روز گذشته به کار خود پایان داد.

فناوران-قائم مقام شورای عالی اطلاع‌رسانی در این مراسم گفت: هدف اصلی از برپایی نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید سالاریان افزود: تلاش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای جای تقدیر دارد.

 وی ادامه داد: بازی‌های ایرانی باید مسیر طولانی طی کنند تا به نقطه ایده‌آل در تولید، توزیع و نمایش برسند و بازی‌سازان داخلی باید تلاش کنند تا این فاصله را کاهش دهند.

 سالاریان یادآوری کرد: برخی از بازی‌های بومی تمام شاخصه‌های مهم فرهنگی کشور را در خود گنجانده‌اند در حالی که برخی دیگر از بازی‌های بومی نوعی کپی‌برداری از نسخه‌های خارجی است و مسوولان باید تاثیرات منفی این بازی‌ها را جدی بگیرند.

 قائم مقام شورای عالی اطلاع‌رسانی با اشاره به نامگذاری سال 91 با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، برگزاری دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را اقدامی در راستای تحقق این امر دانست و افزود: خانواده‌ها با حضور در این نمایشگاه با آخرین دستاوردهای فعالان داخلی در عرصه بازی سازی آشنا شده و در عین حال شناخت دقیقی نسبت به بازی‌های ایرانی پیدا کردند.

 سالاریان توضیح داد: بازی سازی‌های خارجی به دلیل استفاده از فناوری‌های نوین، طرفداران زیادی دارد در حالی که بازی سازان داخلی این امکانات را ندارند و با این حال در عرصه تولید گیم اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند.

 وی به افزایش کیفیت بازی‌های رایانه‌ای داخلی تاکید کرد و گفت: کیفیت بازی‌های رایانه‌ای داخلی با استفاده از فرهنگ غنی ایرانی جهش خوبی داشته و استقبال علاقه‌مندان از این رویداد فرهنگی پیشرفت تولیدات ملی در عرصه گیم را اثبات می‌کند.

 براساس این گزارش، در این دوره از نمایشگاه فعالان صنعت بازی‌های رایانه‌ای کشورمان آخرین تولیدات خود را در معرض دید اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌ها و گروه‌های مختلف اجتماعی قرار دادند.

 این نمایشگاه علاوه بر نمایش توانمندی‌های شرکت‌ها و بازی‌سازان ایرانی، به محملی برای رایزنی و تبادل اطلاعات کارشناسان داخلی و خارجی در حوزه تولید، عرضه و تبلیغ بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شد و فعالان این عرصه با استفاده از فرصت ایجاد شده، توانستند تعامل مناسبی با دیگر هم صنفان خود در جریان نمایشگاه داشته باشند.

 از سوی دیگر این نمایشگاه با اقبال مسوولان بلندپایه کشوری و دیگر تصمیم سازان روبه‌رو شد؛ اقبالی که نشان دهنده جایگاه این هنر صنعت در نظر مسوولان و برنامه‌ریزان کشور و اهتمام آنان برای ارتقای این حوزه است.

 برپایی این نمایشگاه و استقبال گسترده مردم از آن نشان داد که از طریق برنامه‌ریزی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای می‌توان به غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان اهتمام کرد.

 بازدید بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از نمایشگاه حدود یک میلیون و 500 هزار نفر در چهار روز گذشته از دومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بازدید کردند.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه بیش از 30 کارگاه آموزشی برای فعالان این عرصه برگزار شد و برنامه‌سازان ایرانی و خارجی در تعامل دو سویه راه‌های بهبود فرآیند تولید بازی‌های رایانه‌ای را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

ثبت بیش از 5/1 میلیون بازدیدکننده از نمایشگاه بار دیگر نشان داد که این حوزه بیش از پیش نیازمند برنامه‌ریزی، فرهنگسازی و سرمایه‌گذاری متولیان عرصه فرهنگ و هنر کشور است و لازم است که تصمیم‌گیران بودجه در کشور به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری را برای حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان این عرصه داشته باشند.

اعمال قانون کپی‌رایت، نهادینه سازی نظام رده‌بندی سنی، برنامه‌ریزی برای اقبال هرچه بیشتر کودکان ایرانی به محصولات وطنی و پرهیز از تهیه بازی‌های مخرب از دیگر موضوعاتی است که باید دست‌اندرکاران عرصه بازی‌های رایانه‌ای برای آن برنامه‌ریزی کنند.

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :