آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 97107
تاریخ انتشار : 16 فروردین 1395 10:48
تعداد بازدید : 858

برنامه‎ریزی خدمات آواژنگ برای دریافت تندیس طلایی حمایت از مصرف‎کنندگان

گارانتی و خدمات پس از فروش آواژنگ به دلیل نوگرایی، مشتری‎مداری و رفتار همگام با بازار جهانی، سال‎هاست در صنف فناوری اطلاعات به عنوان یکی از برترین گارانتی‎های محصولات کامپیوتری شناخته شده است.گسترش ارایه خدمات منحصر به فرد، به موقع و با کیفیت مناسب، افزایش تعداد نمایندگان و شعب خدمات پس از فروش آواژنگ در سراسر کشور موجب شد تا شرکت آواژنگ اسفندماه سال گذشته برای دومین بار متوالی موفق به کسب گواهینامه ملی حمایت از حقوق مصرف ‎کنندگان شود.

فخری زارع
حضور آواژنگ در میان شرکت‎های صاحب نامی که در پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان موفق به دریافت گواهینامه و تندیس شدند، بهانه‎ای شد تا با حمیدرضا فراهانی مدیرعامل شرکت خدمات آواژنگ به گفت‎و‎گو بنشینیم که ماحصل آن را در ادامه می‎خوانید.
شرکت خدمات آواژنگ تاکنون موفق به دریافت دو گواهینامه ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان شده است، آیا در سال جدید برای دریافت تندیس نقره‏ای یا طلایی برنامه خاصی دارید؟
با توجه به برنامه‎ریزی هایی که روی بحث حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان و به خصوص رضایت مشتری انجام داده‎ایم، قطعا به این سمت حرکت خواهیم کرد. آواژنگ همواره مشتری مداری و ارایه خدمات پس از فروش را سرلوحه کار خود قرار داده است و سعی کرده با انتخاب محصولات با کیفیت و ارایه خدمات مناسب رضایت مشتریان خود را جلب کند. در همین راستا در شرکت واحدی به نام رضایت مشتری تشکیل شده است که ایده‎ها و انتظارات مشتریان را دریافت می‎کند. اما در هر صورت باید از مراجع دولتی و ممیزی‎هایی که توسط آنها صورت می‎گیرد، تاییدیه‎های لازم را بگیریم تا موفق به دریافت تندیس شویم. شرکت‎هایی که می‎خواهند تندیس بگیرند باید 2 سال متوالی و یا سه سال غیرمتوالی موفق به دریافت گواهینامه شده باشند و امتیازشان بالای 90 باشد.
همایش‎های بسیاری در صنف فناوری اطلاعات برگزار می‏شود که به بهانه‎های مختلف به شرکت‎ها لوح و تندیس داده می‎شود. این همایش نسبت به آنها از چه جایگاهی برخوردار است؟
می‎توان گفت همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان از لحاظ ارزش و اعتبار بالاترین جایگاه را دارد و برای شرکت‎های معتبر و صاحب‎نام، دریافت گواهینامه و تندیس حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان بسیار حایز اهمیت است. چراکه ممیزی و بررسی‎های بسیار دقیقی در این راستا انجام می‎شود که تقریبا یکسال زمان می‎برد. مدارک و مستندات بسیار زیادی از شرکت‎ها گرفته می‎شود تا خدمات پس از فروش و پشتیبانی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد و سازمان‎ها و وزارتخانه‏های زیادی درگیر این پروسه هستند. پس از تمام ممیزی‎هایی که صورت می‏گیرد، جلسه کمیسیون فنی تشکیل می‎شود و ایرادات کار و امتیازاتی که دریافت کرده‎ایم را اعلام می کنند. شرکت‎هایی که موفق به کسب امتیاز شوند در نهایت سطح‎بندی می‎شوند. 
ممیزی‎هایی که توسط کارشناسان روی خدمات پس از فروش شرکت‎ها صورت می‎گیرد چه تاثیری بر ارتقای سطح کیفی خدمات آنها دارد؟
به طور کلی ارزیابی‎های صورت گرفته و تجربیات ممیزین می‎تواند محک خوبی در رابطه با کیفیت خدمات هر شرکتی باشد. در این ارزیابی‎ها شرکت‎ها با نقاط قوت و ضعف خود بیشتر آشنا می‎شوند و با بهره‏گیری از آن قطعا موجب تعالی شرکت خود خواهند شد. در عین حال ارزیابی شرکت‎ها و دریافت گواهینامه و تندیس موجب افزایش اعتماد مصرف‎کنندگان می‎شود که این موضوع همواره برای آواژنگ بسیار مهم بوده است.
اخیرا اتفاقات خوبی در زمینه خدمات پس از فروش حوزه فاوا افتاده است و اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران و سازمان نظام صنفی رایانه ای تعاملات خوبی با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‎کنندگان برای معرفی خدمات و گارانتی های معتبر دارند. این موضوع را در بحث ساماندهی خدمات چقدر تاثیرگذار می دانید؟
اینکه در صنف کارهایی برای ساماندهی وضعیت خدمات پس از فروش در کشور شده بسیار خوب و مثبت است، اما هنوز جای کار بیشتری دارد. نظرات کارشناسان در اتحادیه و سازمان باید به اشتراک گذاشته شود و در نهایت قانونی تدوین شود که هم حقوق مصرف کننده و هم واردکننده و تولیدکننده در آن در نظر گرفته شود. باید رو بحث گارانتی‎هایی که تایید شده‎اند و معتبر هستند ممیزی بیشتری صورت گیرد تا افرادی که در این صنعت توانایی دارند و خدمات خوبی ارایه می‎دهند جایگاهشان مشخص و سطح‎بندی شوند. به طور قطع بین شرکتی که 20 سال خدمات می‎دهد با شرکتی که یک سال خدمات پس از فروش ارایه کرده است تفاوت وجود دارد، چراکه در سابقه بیشتر تجربه بیشتری به دست آمده است.
به طور کلی آواژنگ برای سال جدید چه برنامه‎ای برای افزایش سطح رضایت‎مندی مشتریان خود دارد و آیا قرار است با توسعه سبد کالایی، خدمات پس از فروش خود را نیز گسترده‎تر کند؟
رضایت مشتری برای شرکت سرمایه است و ما هرچقدر تلاش کنیم مشتریان خود را راضی نگه داریم، بازار بهتری خواهیم داشت. آواژنگ معتقد است که برای رضایت مشتری باید هزینه کرد، زیرا ما مدیون مردم هستیم. از این رو راه‎های مختلفی برای ارتباط با مشتریان خود داریم و سعی می‎کنیم صحبت‎های مشتریان را بشنویم و سرعت خدمات‎دهی را بالا ببریم.
کاملا بدیهی است، توسعه مستمر شبکه خدمات و کاهش زمان خدمات‎رسانی به مشتریان جزو برنامه‎های همیشگی آواژنگ است. آواژنگ اکنون در کل کشور توسط دفاتر نمایندگی خود خدمات پس از فروش ارایه می‎کند و در تهران 2 دفتر خدمات و پشتیبانی و در استان‎های فارس، خراسان، آذربایجان، کرمانشاه، خوزستان، اصفهان و مازندران نیز دفتر خدمات پس از فروش راه‎اندازی کرده است. در مورد کالاهای جدید که قرار است وارد کشور کنیم نیز کارهایی انجام داده‎ایم و به دنبال واردات کالاهایی با کیفیت بالا هستیم که به زودی اطلاع رسانی خواهیم کرد. شرکت‎های خارجی بسیاری پس از توافقات اخیر از مجموعه ما دیدن کرده  و پیشنهاداتی داده‏اند که در دست بررسی است.
در بازدیدهای تجاری که پس از توافقات هسته‎ای با شرکت آواژنگ شده است، آیا بحث سرمایه‎گذاری برای تولید کالاهای الکترونیکی در کشور نیز مطرح شده است؟
سال‎هاست که به این موضوع فکر می‎کنیم.اما به نظر من تولید صنایع الکترونیک و کامپیوتر با توجه به هزینه‎ها و موانع موجود در ایران خیلی توجیه اقتصادی ندارد. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :