آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 9733
تاریخ انتشار : 12 تیر 1391 10:13
تعداد بازدید : 808

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با دانشگاه صنعتی شریف تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

راه اندازی موتور جست وجوی تخصصی و وبلاگ علمی دانشجویان

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد میل سرور، موتور جست وجوی تخصصی و وبلاگ علمی تخصصی دانشجویان با فناوری بومی توسط شرکت های دانش بنیان به عنوان پایلوت دانشگاهی و راه اندازی بانک اطلاعاتی «ایده» به توافق رسیدند.

فناوران- مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و دانشگاه صنعتی شریف با هدف تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه محتوای دیجیتال و فناوری اطلاعات تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند. این تفاهم‌نامه در قالب همکاری مشترک در حوزه‌های کاری همچون طراحی، تولید، اجرا و برگزاری لیگ بازی‌های آموزشی و سرگرمی، طراحی و راه‌اندازی پورتال‌های تخصصی مانند پرتال بانک ایده، جشنواره‌ها و مسابقات تخصصی، برگزاری دوره‌های آموزشی همراه با ارایه مدرک معتبر و موارد دیگری که در کارگروه مشترک دو طرف به تصویب خواهد رسید امضا شد.
 براساس این تفاهم‌نامه، طرفین متعهد شدند که برای برگزاری لیگ بازی‌های آموزشی و سرگرمی برخط و غیر برخط به صورت مستقل یا بخشی از شبکه بازی مشارکت کنند و برای حمایت از شرکت‌ها در چارچوب طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی همکاری لازم را به عمل آورند. همچنین طرفین نسبت به اعطای مجوز فعالیت فرهنگی دیجیتال از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و دیجیتال به شرکت‌های معرفی شده توسط دانشگاه شریف توافق کردند؛ براساس این تفاهم‌نامه دو طرف در زمینه راه‌اندازی پورتال بانک ایده با هدف پذیرش ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های گوناگون براساس طرح آماده شده و با مشارکت بخش خصوصی توافق کردند.
طرفین توافق کردند برای برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات تخصصی در حوزه‌هایی که مشخص می‌شود و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در قالب ارایه محتوای دیجیتال به صورت برخط یا حضوری با ارایه مدرک معتبر همکاری کنند.
 در این جلسه دو طرف درباره حضور دانشگاه شریف و شرکت‌های زیرمجموعه دانشگاه در قالب غرفه‌ای کارآمد و متمایز در ششمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال برای نمایش دستاوردها و توانمندی‌های حوزه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال دانشگاه شریف توافق کردند. مدت زمان تفاهم‌نامه از زمان امضا به مدت سه سال بوده و پس از این مدت با موافقت طرفین قابل تمدید خواهد بود.  در این نشست اعضای هیات علمی دانشکده‌های کامپیوتر و IT، برق، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه و شرکت‌های عضو این مرکز و مرکز مطالعات تکنولوژی شریف حضور داشتند و ایده‌های خود را در زمینه طرح‌های فناوری اطلاعات و توسعه این بخش در کشور مطرح کردند.
ايجاد شبکه اجتماعی دانشجویان دانشگاه شریف
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف، پیشنهاد راه‌اندازی شبکه اجتماعی «شریف» ویژه دانشجویان این دانشگاه را مطرح کرد.
حسن علیزاده در ادامه این مراسم انعقاد بر اقتصادی کردن فرهنگ و تجاری‌سازی ایده‌های این بخش تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری و اطلاع‌رسانی در حوزه نرم‌افزار و رسیدن به اقتصاد نرم‌افزاری از جمله برنامه‌های این مرکز است که در این راستا معرفی نرم‌افزارها و محصولات فاخر دیجیتال و نیز رفع معضل نرم‌افزارهای قفل شکسته در دست اقدام است.وی از ایجاد شبکه توزیع مویرگی محصولات دیجیتال قبل از ماه رمضان خبر داد و گفت: در این طرح محصولات نرم‌افزاری، انیمیشن، فیلم و بازی در 2500 استند فروشگاهی در‌ هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها، شهر کتاب و فروشگاه‌های الکترونیکی در تهران عرضه خواهد شد و در فاز دوم این طرح گسترش می‌یابد.
علیزاده در مورد راه‌اندازی بانک اطلاعاتی ایده‌های برتر نیز افزود: مکانیزم فروش و خرید تمامی ایده‌ها در این بانک اطلاعاتی لحاظ خواهد شد.
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به مدیریت بر محتوای تلفن همراه در کشور که از سوی این مرکز انجام می‌گیرد از تدوین آیین‌نامه‌ای برای نظارت برعملکرد پیمانکاران محتوای تلفن همراه – cp – خبرداد و گفت: با مذاکره با این پیمانکاران و اپراتورهای موبایل خلا محتوا در این بخش را رفع خواهیم کرد.وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه اجتماعی ویژه ائمه اطهار از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و پیشنهاداتی که از سوی یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه شریف برای راه‌اندازی شبکه اجتماعی آموزش ویژه دانشجویان مطرح شد، پیشنهاد داد که شبکه اجتماعی "شریف" راه‌اندازی شود.
علیزاده در مورد اقدامات انجام شده در راستای راه‌اندازی خانه‌های دیجیتال در ذیل شبکه ملی فرهنگ نیز گفت: هم‌اکنون 270 خانه دیجیتال در کشور تجهیز شده است که تا شهریورماه این آمار به 400 خانه و تا پایان سال به 500 مرکز و تا پایان عمر دولت دهم به یکهزار خانه دیجیتال افزایش می‌یابد.
وی خلاء آموزشی را از جمله مشکلات خانه‌های دیجیتال در کشور عنوان کرد و گفت: در این زمینه بخش آموزش مجازی دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند همکاری‌های لازم را با مرکز توسعه فناوری اطلاعات داشته باشد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :