fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 97948
    تاریخ انتشار : 28 فروردین 1395 10:27
    تعداد بازدید : 764

    آنچه در کنفرانس F8 فیس بوک گذشت

    فیس بوک کنفرانس سالانه توسعه دهندگان را که به F8 معروف است برگزار کرد و طی آن جدیدترین اخبار از تغییر و تحولات و نوآوری های این شبکه اجتماعی اعلام شد. امسال روزهای 12 و 13 آوریل، سانفرانسیسکو میزبان کنفرانس F8 فیس بوک بود و صدها نفر به صورت حضوری و میلیون ها نفر به صورت آنلاین پیگیر این کنفرانس شدند. در این کنفرانس که یکی از مهم ترین کنفرانس های سالانه فیس بوک است برخی از برنامه های آتی فیس بوک برای توسعه و رونمایی از محصولات جدیدش تشریح شد.

     پخش ویدیوی زنده در فیس بوک با اپلیکیشن های مختلف
    بر اساس آنچه مارک زوکربرگ در کنفرانس F8 گفت، بعد از اضافه کردن پخش زنده ویدیویی به فید فیس بوک، به زودی توسعه دهندگان می توانند این گزینه (پخش زنده ویدیویی در فیس بوک) را به اپلیکیشن های خود اضافه کنند. پخش ویدیوی زنده در فیدها مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. پیش از این تنها افراد و کمپانی های مشهور می توانستند از این قابلیت استفاده کنند اما مدتی است فیس بوک این امکان را در اختیار تمام کاربرانش قرار داده است.
     ورود به فیس بوک بدون رمز عبور
    رونمایی از ابزار جدیدی به نام Account Kit توسعه دهندگان اپلیکیشن را هیجان زده کرد. به کارگیری این ابزار باعث می شود کاربران بتوانند بدون استفاده از کلمه رمز تنها با وارد کردن شماره موبایل یا آدرس ایمیل خود وارد محیط اپلیکیشن شوند. زمانی که کاربر اپلیکیشن، شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد می کند، فیس بوک یک کد برای او ارسال می کند تا کاربر با وارد کردن آن وارد حساب شخصی اش شود. 
     تمرکز بر آفلاین خوانی
    فیس بوک همچنین می خواهد راه ساده تری برای دسترسی کاربران به صفحاتی که ذخیره می کنند تا زمانی که آفلاین هستند بخوانند، پیدا کند. بر اساس آماری که پایان هفته گذشته زوکربرگ اعلام کرد در حال حاضر بیش از 250 میلیون کاربر ماهانه از سرویس Save For Later استفاده می کنند. زوکربرگ وعده داده در سال جاری در راستای جذب بیشتر کاربران به این سرویس تلاش کند.
     اتوتگ ویدیویی
    یکی از جدیدترین امکانات فیس بوک که در کنفرانس F8 معرفی شد، قابلیت اتوتگ ویدیوها بود. سال هاست در فیس بوک، فناوری ای به کار گرفته شده است تا چهره های درون عکس ها به صورت اتوماتیک شناسایی شود و کاربر به راحتی آنها را تگ کند. حالا این فناوری در مورد ویدیوها نیز به کار گرفته شده است. این قابلیت علاوه بر تشخیص افراد در ویدیو، ویدیو را در صفحه افرادی که در ویدیو پیدا کرده منتشر کرده و حتی لحظه حضور وی در ویدیو را نیز مشخص می کند. 
     ویدیو به جای عکس در پروفایل
    رونمایی از امکان استفاده از ویدیوی 7 ثانیه ای به جای عکس پروفایل، بسیاری از کاربران فیس بوک را هیجان زده کرد. زوکربرگ در کنفرانس F8 خبر داد کاربران می توانند به جای عکس در پروفایل خود، یک ویدیوی 7 ثانیه ای پخش کنند. اعلام شده است که برنامه هایی مانند Vine، بومرنگ و MSQRD می توانند چنین ویدیوهایی برای پروفایل ضبط و تدوین کنند. فیس بوک هم به زودی ابزاری در دسترس کاربران قرار می دهد تا به صورت مستقیم این ویدیوها را ضبط و در پروفایل خود قرار دهند.
     پروژه متن باز فیس بوک در GitHub
    پروژه متن باز فیس بوک نیز در GitHub را در کنفرانس F8  معرفی شد. این پروژه هدفش افزایش ویدیوهای 360 درجه است. GitHub جامعه ای متشکل از بیش از 14 میلیون نفر شامل برنامه نویس، دولوپر، طراح و غیره است که روی بیش از 35 میلیون پروژه متن باز کار می کنند. قرار است GitHub دوربین 360 درجه ای متشکل از 17 دوربین برای فیس بوک بسازد.
     به اشتراک گذاری نقل قول ها
    فیس بوک امکان جدیدی برای به اشتراک گذاری نقل قول های مهم مهیا کرده است. با این قابلیت توسعه دهندگان می توانند نقل قول های مختلف را از طریق برنامه خودشان روی فیس بوک به اشتراک بگذارند. در حال حاضر این گزینه روی کتاب خوان کیندل آمازول فعال شده است. به این ترتیب دیگر لازم نیست کاربران از نقل قول های مهم اسکرین شات بگیرند و عکس آن را در صفحه خودشان در فیس بوک به اشتراک بگذارند.
     بات های فیس بوکی
    و در نهایت این که زاکر برگ در کنفرانس F8 اعلام کرد میزان استفاده از دو برنامه واتس اپ و پیام رسان فیس بوک سه برابر بیشتر از پیام های ارسال شده توسط SMS در کل دنیا است. آمارها نشان می دهد روزانه بیش از 60 میلیارد پیام کوتاه به وسیله این دو برنامه و 20 میلیارد پیام به وسیله SMS ارسال می شود. با توجه به این محبوبیت فیس بوک اعلام کرد ابزار جدیدی تولید کرده که به توسعه دهندگان اجازه می دهد بتوانند بات های مختلفی برای برنامه Messenger درست کنند. هرچند تمرکز فیس بوک برای معرفی این بات ها، فعالیت روی کارهای تجاری است اما این بات ها برای رسانه ها هم کارآمد خواهند بود. رسانه ها نیز می توانند مطالب خودشان را از طریق این بات ها در اختیار مردم قرار دهند. 


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :