fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 43911
    تاریخ انتشار : 12 بهمن 1392 11:33
    تعداد بازدید : 1733

    5.7 میلیارد کاربر؛ جمعیت شبکه های اجتماعی

    شبکه های اجتماعی امروز از ابزاری برای سرگرم کردن کاربران به ابزاری برای کسب و کار و برقراری ارتباط تبدیل شده است. تا چندی پیش بسیاری از کاربران تنها برای به اشتراک گذاری عکس و متن و ارتباط با خانواده و دوستان شان از شبکه های اجتماعی استفاده می کردند. طی دو سال اخیر اما کم کم کاربران این ابزار را جدی تر گرفتند و برای رونق دادن به کسب و کارشان به آن روی آوردند. در این میان برخی از کاربران نیز به شبکه های اجتماعی به چشم سریع ترین شبکه اطلاع رسانی تا امروز نگاه کردند. حالا امروز شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از مهم ترین سرویس های اینترنتی برای مردم جهان شده است تا با خانواده خود در ارتباط باشند، از دوستان خود با خبر شوند، فعالیت اجتماعی کنند، کسب و کار خود را گسترش دهند، اطلاع رسانی کنند و خبرهای تازه را بخوانند و ایده های خود را به مرحله اجرا برسانند.

    شبنم کهن چی

    هر ماه در لندن، همایشی به نام شبکه‌های اجتماعی(socialmedialondon.co.uk) برگزار می‌شود که تازه‌ترین تغییر و تحولات دنیای شبکه‌های اجتماعی را اعلام می‌کند و کاربران می‌توانند اخبار این همایش را با هشتگ smlondon # در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. در آخرین همایش شبکه‌های اجتماعی لندن جرمی وایت ( Jeremy Waite) رییس استراتژی‌های اجتماعی Adobe EMEA آمار تازه‌ای از جمعیت شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که شگفت‌آور بود؛ 5.7 میلیارد کاربر در 21 شبکه اجتماعی!

     جمعیت شبکه‌های اجتماعی
    آمارها نشان می‌دهد بیش از 5.7 میلیارد کاربر در 21 شبکه اجتماعی در جهان مجازی وجود دارد. این در حالی است که جمعیت جهان در سال 2013 حدود 7.2 میلیارد نفر برآورد شد.  این در حالی است که برآورد شده تنها 34.3 درصد از مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند.

     جمعیت جزیره‌ها
    آخرین برآوردها نشان می‌دهد تعداد کاربران فیس‌بوک به بیش از 1.4 میلیارد کاربر می‌رسد. فیس‌بوک پر جمعیت‌ترین شبکه اجتماعی است. در گزارشی که جرمی وایت در آخرین همایش شبکه‌های اجتماعی لندن ارایه کرده هفت کشور بزرگ دنیا در فیس‌بوک معرفی شده است. این هفت کشور به ترتیب جمعیت عبارتند از: آمریکا با بیش از 160 میلیون کاربر، برزیل با بیش از 67 میلیون کاربر، هند با بیش از 62 میلیون کاربر، اندونزی با بیش از 47 میلیون کاربر، مکزیک با بیش از 40 میلیون کاربر، ترکیه با بیش از 32 میلیون کاربر، انگلستان با بیش از 31 میلیون کاربر.
    بعد از فیس‌بوک، جمعیت 20 شبکه اجتماعی در جهان به این شرح است: به ترتیب یوتیوب با بیش از یک میلیارد کاربر، Qzone با بیش از 623 میلیون کاربر، گوگل پلاس با بیش از 540 میلیون کاربر، Sina Webio با بیش از 503 میلیون کاربر، توییتر با بیش از از 500 میلیون کاربر، لینکدین با بیش از 259 میلیون کاربر، VK با بیش از 228 میلیون کاربر، Ren Ren با بیش از 149 میلیون کاربر، اینستاگرام با بیش از 150 میلیون کاربر،  فرنداستار با بیش از 115 میلیون کاربر، تامبلر با بیش از 108 میلیون کاربر، پینترست با بیش از 70 میلیون کاربر، فوراسکوئر با بیش از 40 میلیون کاربر، vine با بیش از 40 میلیون کاربر، مای اسپیس با بیش از 36 میلیون کاربر، اورکات با بیش از 33 میلیون کاربر، اسنپ چت با بیش از 32.5 میلیون کاربر، Path با بیش از 20 میلیون کاربر، Tuentu با بیش از 15 میلیون کاربر و Bebo با بیش از 3 میلیون کاربر.

     هر سال چند کاربر به شبکه‌های اجتماعی می‌آید
    بر اساس آخرین آماری که رییس استراتژی‌های اجتماعی Adobe EMEA در همایش شبکه‌های اجتماعی لندن اعلام کرد به صورت متوسط هر سال 168 میلیون کاربر به شبکه اجتماعی گوگل پلاس اضافه می‌شود. با این میزان کاربری که سالانه به گوگل‌پلاس اضافه می‌شود، این شبکه سریع‌ترین رشد را در بین شبکه‌های اجتماعی دارد.
    بعد از گوگل پلاس، شبکه اجتماعی فیس‌بوک بالاترین رشد کاربر را دارد. هر سال به صورت متوسط 140 میلیون کاربر به فیس‌بوک اضافه می‌شود. بعد از فیس‌بوک، یوتیوب بیشترین رشد کاربر را در سال دارد. هر سال به صورت متوسط حدود 111 میلیون کاربر به یوتیوب می‌پیوندند.
    تعداد کاربرانی که هر سال به شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌شوند به ترتیب عبارتند از: 100 میلیون کاربر به Sina Webio، 69 میلیون کاربر به Qzone، 62 میلیون کاربر به توییتر، 40 میلیون کاربر به Vine، حدود 37 و نیم میلیون کاربر به اینستاگرام، حدود 28 و نیم میلیون کاربر به VK، حدود 23 و نیم میلیون کاربر به لینکدین، حدود 21 و نیم میلیون کاربر به Ren Ren، حدود 17 و نیم میلیون به پینترست، حدود 15 و نیم میلیون به تامبلر، حدود 10 میلیون و 800 کاربر به اسنپ چت، حدود 9 میلیون و نیم کاربر به فرنداستار، 8 میلیون کاربر به فوراسکوئر، حدود 5 میلیون کاربر به Path، حدود 3 و نیم میلیون کاربر به اورکات، حدود 3 میلیون کاربر به مای اسپیس، حدود یک میلیون و 800 کاربر به Tuentu و حدود 330 هزار کاربر به Bebo.

    در بین 21 شبکه اجتماعی دنیا جوان‌ترین شبکه اجتماعی  vine است امروز حدود 40 میلیون کاربر دارد.
    اگر بخواهیم شبکه‌های اجتماعی را بر اساس سن و سال لیست کنیم، می‌توانیم از تولد جوان‌ترین شبکه اجتماعی شروع کنیم:

    2013   «Vine»

    2011    «گوگل پلاس»«اسنپ‌چت»

    2010    «اینستاگرام»« پینترست»«Path»

    2009   «فوراسکوئر»«Sina Webio»

    2007   « تامبلر»

    2006   «توییتر»« Tuentu»«VK»

    2005   «یوتیوب »« Ren Ren»«Qzone»«Bebo»


    2004   « فیس‌بوک» « اورکات»

    2003   «لینکدین»

    2002   «فرنداستار»«مای اسپیس»

     


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی