fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 61206
    تاریخ انتشار : 23 مهر 1393 10:58
    تعداد بازدید : 794

    توضیحات رگولاتوری درباره اپراتور مجازی

    مدیر بررسی های اقتصادی سازمان تنظیم مقررات رادیویی با بیان اینکه هدف از راه اندازی اپراتور چهارم در کشور به عنوان اپراتور مجازی، ارایه سرویس های خدمات ارزش افزوده است، گفت: در راستای استفاده از اپراتور مجازی رگولاتوری از تولید محتوای داخلی و تولید کنندگان اپلیکیشن حمایت می کند.

    ایسنا- حسین فلاح گفت: سرویس های اپراتور چهارم که به عنوان اپراتور مجازی در کشور فعالیت خواهند کرد همان سرویس های مشابه اپراتورهای موجود را ارایه می دهند و عمده تفاوتی که خواهند داشت این است که شبک دسترسی یا همان طیف رادیویی را ندارند.وی با بیان اینکه اپراتورهای مجازی باید با توجه به نیاز جامعه و بازار سرویس های متنوعی ارایه دهند، خاطر نشان کرد: با توجه به این که کشور از نظر پوشش تلفن همراه به درجه اشباع رسیده است و مشترکان می توانند علاوه بر خدمات تلفنی از خدمات اینترنتی نیز با استفاده از سیم کارت هایشان استفاده کنند لازم است روی این بستر موجود خدمات محتوایی و ارزش افزوده جدید ارایه شود.

    مدیر بررسی های اقتصادی رگولاتوری درباره ی نحوه استفاده از اپراتور مجازی یا همان MVNO گفت: MVNOها سرویس ویژه ای متفاوت از خدمات تلفن همراه ارایه نمی دهند، بلکه شرکت های اپراتور مجازی می تواند با استفاده از بستر تلفن های همراه محتوا و اپلیکیشن های داخلی را ارایه دهند در این راستا لازم است میزان تولید محتوا افزایش پیدا کند.

    وی درباره ی حجم محتوای داخلی در کشور جهت ارایه روی بستر اپراتور مجازی تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از محتوای اینترنتی تولید داخلی است اما لازم است که از تولید کنندگان اپلیکیشن های داخلی حمایت شود.فلاح ادامه داد: بحث حمایت از اپلیکیشن های داخلی در کمیسیون بررسی های اقتصادی رگولاتوری مطرح شده است و حمایت هایی از جمله کاهش سهم دولت از درآمد اپراتورها از این اپلیکیشن ها برای افزایش تولید محتوا در نظر گرفته خواهد شد.

    مدیر بررسی های اقتصادی رگولاتوری با تاکید بر این که تولید محتوای داخلی در یک یا دو سال اخیر دو تا سه برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: همچنین نزدیک به 30 درصد محتوایی که روی بسته اینترنت ارایه می شود در حال حاضر در داخل کشور میزبانی می شود.

    وی افزود: برنامه ی رگولاتوری این است که تولید محتوای داخلی را به 50 تا 60 درصد افزایش دهد اما با توجه به این که سازمان تنظیم مقررات نمی تواند تامین کننده محتوا باشد، زیرساخت های مورد نیاز آن را ایجاد می کند که اپراتور مجازی نیز یکی از این زیرساخت ها است.

    مدیر بررسی های اقتصادی رگولاتوری در ادامه درباره ی زیرساخت های مورد نیاز برای ایجاد شبکه اپراتور مجازی گفت: ایجاد LIGHT MVNO نیازمند زیرساخت خاصی نیست و این مدل اپراتورها می تواند از زیرساخت های سوییچینگ و HLR اپراتورهای تلفن همراه استفاده کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی