20 میلیون ایرانی بازی می کنند
رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه چشم انداز بازی های رایانه ای در این مجموعه تدوین شد، گفت: این مجموعه برای بررسی و تصویب به شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگ ارسال شده است.
ایرنا- بهروز مینایی درهمایش فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه گذاری افزود: طراحی، تولید و عرضه بازی های الکترونیکی، کسب جایگاه اول در بین کشورهای اسلامی و تامین نیمی از نیازهای داخلی توسط تولیدکنندگان داخل کشور از مهم ترین اولویت های این چشم انداز است.
مینایی، بی توجه به این صنعت، نبود قانون کپی رایت، حمایت نکردن از فعالان این صنعت و نبود زیرساخت های مناسب شبکه اینترنت را از جمله چالش های صنعت بازی های رایانه ای اعلام کرد و گفت: قانون کپی رایت باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا تولید کنندگان داخلی با انگیزه بیشتری در این مسیر گام بردارند.
رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه حدود 20 میلیون بازی کننده یارانه ای در ایران هستند گفت: روزانه به طور متوسط بیش از 124 دقیقه هر فرد صرف این کار می کند که در مجموع حدود 40 میلیون ساعت در کشور صرف این بازی ها می شود.
وی با بیان اینکه متوسط سن بازی کنندگان بازی های رایانه ای کشور 16 سال است گفت: بازی های رایانه ای ابزاری برای پرکردن اوقات فراغت هستند و در کشورهای پیشرفته اغلب سنین از این وسیله بهره می گیرند.
مینایی با بیان اینکه جمعیت کشور ترکیه در بین سنین 16 تا 50 سال حدود 30 میلیون نفر است، گفت: حدود 21 میلیون نفر از این افراد از بازی های رایانه ای بهره می برند.
وی گفت: مخاطب بازی های یارانه ای در دنیا در سال 2013 به 1.2 میلیارد نفر رسیده است که با محاسبه ابزارهایی نظیر تبلت تعداد مخاطبین این بازی ها افزایش خواهد یافت.
مینایی گفت: ایران بعد از کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی و هند رتبه پنجم آسیایی را در تولید بازی های رایانه ای به خود اختصاص داده است که باید تلاش کنیم این رتبه افزایش یابد.
وی از تولید 200 محصول ایرانی در این حوزه خبر داد و گفت: 150 موسسه تولیدی در این زمینه در کشور فعال هستند و با تولید محصولات جدید حدود 2 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.