fanavaran
آخرین اخبار
facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی
کد خبر : 6390
تاریخ انتشار : 3 اسفند 1390 8:6

سیم کارت یک میلیون و 800 هزار همراه اولی در تهران و البرز تعویض می شود

مدیرعامل خدمات اول گفت: سیم کارت قدیمی (TCI) یک میلیون و 800 هزار مشترک همراه اول در استان تهران و البرز باید تعویض شود که همراه اول طی چهار ماه آینده، با فرستادن پیک به در منازل و به صورت رایگان سیم کارت جدید را برای مشترکان ارسال می کند.

خبرگزاری فارس - ناصر قدیر کاشانی از تعویض رایگان سیم‌کارت‌های قدیمی همراه اول با پیک ویژه خبر داد و گفت: این کار به این علت است که خدمات جدید ارزش افزوده همراه اول روی سیم‌کارت‌های جدید ارایه می‌شوند.
وی عنوان کرد: طرح تعویض سیم‌کارت‌های قدیمی (TCI) با سیم‌کارت‌های جدید (MCI) از حدود 15 روز پیش در تهران آغاز شده است و ما پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف چهار ماه، تمام سیم‌کارت‌های TCI همراه اول در استان تهران و البرز با سیم‌کارت‌های جدید جایگزین شود.
قدیر کاشانی بیان کرد: یک میلیون و 800 هزار نفر شامل این طرح می‌شوند و سیم‌کارت‌های TCI بیشتر در کدهای یک و دو همراه اول که قدیمی‌تر هستند، وجود دارد؛ ضمن اینکه حتی در کد تازه واگذار شده هفت نیز سیم کارت TCI وجود دارد.مدیرعامل شرکت خدمات اول افزود: در این طرح با ارسال پیامکی به دارندگان سیم‌کارت‌های قدیمی به آنها اطلاع داده می‌شود که به زودی سیم کارت‌های قدیمی آنها به صورت رایگان و با تحویل در منزل، با سیم‌کارت‌‌های جدید تعویض خواهد شد.
قدیر کاشانی افزود: پس از چند روز سیم‌کارت‌ جدید به رایگان در منزل به مشترک تحویل داده می‌شود.
وی گفت: پیش از این نیز تعویض سیم‌کارت‌های قدیمی با سیم‌کارت‌های جدید برای مشترکان رایگان بود؛ با این تفاوت که در حین استفاده، سیم‌کارت می‌سوخت و مشترک باید برای این کار به امور مشترکان مراجعه می‌کرد.
وی بیان کرد: هزینه این طرح توسط همراه اول به شرکت خدمات اول پرداخت خواهد شد.
حفاظت خدمات اول از اطلاعات مشترکان
مدیرعامل شرکت خدمات اول گفت: روی پاکت قبوض تنها یک شماره تلفن همراه و یک آدرس وجود دارد و بانک اطلاعاتی شماره‌ها در اختیار شرکت توزیع کننده قبوض نیست.
قدیرکاشانی در خصوص ابهام انتشار و فروش اطلاعات شخصی مشترکان تلفن همراه به دلیل واگذاری توزیع قبوض همراه اول به یک شرکت واسطه، گفت: این طور گفته شده که شاید شرکت جدید توزیع قبوض، اطلاعات مشترکان را پخش کرده است.
مدیرعامل شرکت خدمات اول همراه اول افزود: روی پاکت قبوض تنها یک شماره تلفن همراه و یک آدرس وجود دارد و بانک اطلاعاتی این شماره‌ها، در اختیار شرکت خدمات اول نیست.
وی عنوان کرد: شماره تلفن افراد زمانی به کار می‌آید که حاوی نام، سن و جایگاه اجتماعی دارنده شماره باشد.
قدیر کاشانی افزود: ضمن اینکه شرکت خدمات اول به عنوان شرکت همکار همراه اول با همراه اول، تفاهم نامه اطلاعاتی دارد؛ به این معنا که هیچ بانک اطلاعاتی، مشترکان نداشته باشیم و اگر داشته باشیم ملزم هستیم که هیچ اطلاعاتی را به کسی ارایه نکنیم.
مدیرعامل شرکت خدمات اول با اشاره به اینکه در این دوره صورتحساب‌گیری همراه اول، تمامی قبوض در تهران توسط این شرکت توزیع شده است، گفت: حتی در این دوره که زمان توزیع قبوض با چند روز بارانی مصادف شد، پاکت های قبوض توسط توزیع کنندگان در کیسه پلاستیکی گذاشته شد.
وی افزود: از این پس نیز در تلاش هستیم تا به جای انداختن قبوض در داخل ساختمان یا گذاشتن قبوض در بین در، قبوض به مشترک تحویل داده شود.
مدیرعامل شرکت خدمات اول یادآور شد: هم اکنون 80 درصد از کارهای اجرایی همراه اول توسط شرکت خدمات اول انجام می‌شود.
قدیر کاشانی گفت: برنامه‌ای برای همکاری با سایر اپراتورها ندارند و صحبت‌‌هایی شنیده شده در خصوص همکاری این شرکت با سایر اپراتورهای تلفن همراه صحت ندارد.
مدیرعامل شرکت خدمات اول افزود:‌ این شرکت در برنامه دارد که کال سنتر (مرکز تماس) را به صورت صنعتی در ایران ارایه دهد و بزرگ‌ترین کال سنتر خاورمیانه را ایجاد کند.
وی گفت: کال ستنر یک صنعت جدید در دنیا است که صحبت‌هایی با مخابرات استان تهران برای ارایه تخصصی کال سنتر 118 نیز شده است.
تداوم روند فعلی توزیع قبوض همراه اول با ارجاع کار از سوی اپراتور
مدیرعامل خدمات اول در خصوص اختلاف نظر رگولاتوری و همراه اول در توزیع قبوض مشترکان گفت: تا زمانی که همراه اول توزیع قبوض خود را به ما ارجاع دهد، آن را انجام خواهیم داد.
 قدیر کاشانی در پاسخ به این سوال که از نظر رگولاتوری اقدام شرکت مخابرات برای واگذاری وظیفه توزیع قبوض به یک شرکت ثالث به غیر از شرکت پست غیر مجاز است، گفت: من در مقامی نیستیم که بگویم این کار مجاز یا غیر مجاز است.
مدیرعامل خدمات اول گفت: علاوه بر این موضوعات مورد اختلاف همراه اول و سازمان تنظیم ارتباطات و مقررات رادیویی نیز به خدمات اول ارتباط ندارد و همراه اول خود مسایل قانونی را پیگیری می‌کند و در این رابطه تصمیم می‌گیرد.
قدیر کاشانی افزود: ما شرکت همکار همراه اول و طرف قرارداد با این شرکت هستیم و تا زمانی که همراه اول این کار را به ما ارجاع دهد، آن را انجام خواهیم داد.وی ادامه داد: ضمن اینکه تابع قانون هستیم و هرچه تصمیم گرفته شود، همان را اجرا خواهیم کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون کال سنتر همراه اول تماما توسط خدمات اول انجام می‌شود؛ ضمن اینکه همراه اول پروژه‌های دیگری را نظیر تعویض سیم‌کارت‌های قدیمی همراه اول به این شرکت ارجاع می‌دهد؛ بنابراین خدمات اول فعالیت‌های دیگری نیز برای بر قرار ماندن، در دست دارد.
گفتنی است، از چند دوره گذشته، همراه اول توزیع صورت حساب‌های خود را به جای شرکت پست، به یکی از شرکت‌های همکار خود سپرده است که معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارسال نامه‌ای به شرکت مخابرات، این اقدام را غیر مجاز اعلام کرده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :