مدیرعامل شرکت پارس آتنا دژ اعلام کرد:
کسپرسکی در نوسانات اخیر ارز هوای مشتریان ایرانی اش را دارد
شرکت پارس آتنا دژ (پاد) توزیع کننده رسمی آنتی ویروس کسپرسکی و نماینده محصولات سایبروم در ایران است. این شرکت توانسته در چند سال گذشته، با رشدی سریع و قابل توجه، به بالاترین سطح نمایندگی کسپرسکی (Value Added Distributor) دست یابد. در گفت وگو با گل مر بحری مدیرعامل شرکت پاد، در مورد محصولات مختلف کسپرسکی و نحوه پشتیبانی و فروش محصولات پرسیده ایم که می خوانید.
شرکت پاد و دیگر توزیعکنندگان محصولات کسپرسکی در نمایشگاه الکامپ شرکت نکردهاند. آیا این موضوع سیاست کسپرسکی بوده یا علت دیگری داشته است؟
نه مطلقا سیاست کسپرسکی نبوده است. حضور و یا غیبت در الکامپ به انتخاب خود نمایندگان کسپرسکی در ایران است و اتفاقا کسپرسکی هم حاضر به حمایت از ما در الکامپ بود. اما هزینههای بسیار بالای نمایشگاه به دلیل ماجرای ارزی-ریالی، سبب شد تا عملا حضور در نمایشگاه توجیه اقتصادی نداشته باشد. معتقدم حل نشدن موضوع ارزی-ریالی به الکامپ ضربه میزند و هر سال از کیفیت نمایشگاه میکاهد.
کسپرسکی چه ویژگیهایی دارد و چرا پاد، محصولات این شرکت را برای توزیع در ایران انتخاب کرده است؟
این محصول جزو سه محصول برتر جهان است و در میان این سه محصول، تنها محصول غیر آمریکایی است. در نتیجه امکان برقراری ارتباط مستقیم با این شرکت و دریافت خدمات پشتیبانی و خدمات مختلف وجود دارد. علاوه بر این موضوع، ارتباط مستقیم ما با کسپرسکی سبب میشود مسایل و مشکلات خاص شبکههای ایران در سریعترین زمان ممکن بررسی شده و رفع شود.
بنابراین به طور کلی میتوانم به این سه دلیل برای همکاری با کسپرسکی اشاره کنم: یک اینکه این محصول غیر آمریکایی است و مستقیم به ایران میآید. دوم کیفیت بالای محصول است و سوم هم نام خوشی که کسپرسکی در ایران دارد.
اکنون وضعیت کسپرسکی در بازار ایران چگونه است؟
فکر میکنیم در بازار ایران پیشتاز هستیم و بیش از 60 درصد کل بازار در اختیار کسپرسکی است. تخمین ما این است که این رقم در مورد نسخههای سازمانی کسپرسکی به بیش از 70 درصد افزایش مییابد.
اخیرا خبری در مورد تخفیف کسپرکسی ویژه کاربران ایرانی منتشر شده است. در این مورد توضیح بدهید.
بله همینطور است. شرکت کسپرسکی با توجه به نوسانات نرخ ارز در بازار، به منظور حمایت از قدرت خرید مشتریان ایرانی، تا پایان سال میلادی (11 دی ماه) روی محصولات تحت شبکه خود 30 درصد تخفیف ارایه میکند.
محصولاتی مانند آنتیویروس در لایه کلاینتها و سرورها که دارای کنسول مدیریت مرکزی هستند و برای کنترل و مانیتورینگ کامپیوترها به صورت متمرکز استفاده میشوند، به عنوان محصولات تحت شبکه به بازار عرضه میشوند.
کسپرسکی چه محصول جدیدی را به بازار ایران عرضه کرده است؟
شرکت کسپرسکی راهکاری را ویژه شرکتهای کوچک و متوسط در قالب محصول
(Kaspersky Small Office Security (KSOS ارایه کرده است. با توجه به ویژگی شبکههای کوچک و متوسط (تعداد کم کامپیوتر در حد پنج تا 25 عدد به همراه حداقل یک سرور،KSOS به عنوان نخستین محصول امنیتی ویژه شرکتهای کوچک و متوسط در بازار ایران و جهان عرضه شده است. پیش از این آنتیویروسها برای شبکههای بزرگ و یا کاربران خانگی ارایه میشدند و هیچ یک از این دو راهکار مناسب شرکتهای کوچک و متوسط نبود.
KSOS با حدود 40 درصد کاهش قیمت برای سازمانهای کوچک وارد بازار شده است. همچنین این نرمافزار سریع نصب میشود و نسخه کاربری آن به مراتب سبکتر از نسخه فعلی کسپرسکی برای سازمانهاست. در نتیجه سرعت سیستم را کند نمیکند. این محصول همچنین تمام امکانات اصلی نسخه سازمانی کسپرسکی (Open Space Security) را داراست و امکان پشتیبانگیری و رمزگذاری به طور انحصاری در این نرمافزار موجود است. به این ترتیب از سرقت، از دست رفتن یا خرابی اسناد و سوابق مهم و محرمانه جلوگیری میشود. KSOS رابط کاربری بسیار سادهتری نسبت به نسخه تحت شبکه کسپرسکی دارد و راهبری آن توسط افراد غیر متخصص میسر است.
پاد علاوه بر استفاده از شیوههای مختلف فروش، محصولات خود را به صورت آنلاین نیز عرضه میکند. چه محصولاتی را از این طریق عرضه میکنید و خرید آنلاین محصولات چه مزایایی برای مصرفکننده دارد؟
تمام محصولات کسپرسکی از طریق آنلاین نیز عرضه میشوند. یکی از مزایای این موضوع این است که مشتریان ما در هر ساعت از شبانهروز میتوانند محصولات خود را خریداری کنند. علاوه بر این، کسانی که قصد تمدید نسخه خانگی کسپرسکی را داشته باشند، میتوانند از 30 درصد تخفیف بهرهمند شوند. این تخفیف در هنگام خرید از بازار وجود ندارد. بنابراین از مشتریان محصولات کسپرسکی دعوت میکنم با مراجعه به نشانی
www.athena.ir/store، ضمن اطلاع از امکانات محصولات مختلف کسپرسکی، کالای مورد نیازشان را با اطمینان خاطر و در سریعترین زمان ممکن خریداری کنند.
پشتیبانی محصولات کسپرسکی به چه صورتی است؟
ذات پشتیبانی محصولات امنیت شبکه و اطلاعات با قطعات کامپیوتری تفاوت دارد و با فروش محصول، کار اصلی ما آغاز میشود. به این معنی که پس از فروش محصول، نصب و راهاندازی و تنظیم نرمافزار و سختافزار (configuration) آغاز میشود. در نتیحه برای ما همانقدر که فروش محصول اهمیت دارد، پشتیبانی آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است. محصولات کسپرسکی عمدتا تا یک سال خدمات پس از فروش دارند و در این مدت، تیم پشتیبانی پاد به مشتریان خود خدمات میدهد.
یکی دیگر از محصولات شرکت پاد
UTMهای سایبروم است. در مورد این محصولات هم توضیح بفرمایید.
قابلیتهای متنوع و کیفیت بسیار خوب محصولات سایبروم، این UTM را از سایر محصولات غیر آمریکایی این حوزه متمایز میکند. وجود فایروال، سیستم مدیریت کاربران، سیستم مدیریت اینترنت، سیستم جلوگیری از نفوذ و شناسایی نفوذ و سیستم کنترل چت از قابلیتهای مختلف این محصول است که علاوه بر ایجاد امنیت در سازمانها، به افزایش بهرهوری نیز کمک میکند. سایبروم، برندی هندی است و براساس گزارش گارتنر جزو پیشتازان و لیدرهای بازار است.