معاونت علمی ریاست جمهوری:
تقاضای محصولات دانشبنیان به تحریک نیاز دارد
معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سیاست های جدید این معاونت برای رواج فروش محصولات دانشبنیان و تحریک بازار تقاضا برای این محصولات خبر داد.
مهر- محمود شیخ زین الدین هدف از این برنامه را اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و اظهار داشت: استراتژی معاونت علمی در حوزه علم و فناوری به جای تقویت حوزه عرضه، روی بازار تقاضا خواهد بود.وی در مورد برگزاری نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل که حدود دو ماه گذشته برگزار شد، گفت: برای مثال نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل، تحریک تقاضا بود؛ هم اکنون بزرگ ترین خلای که در حوزه علم و فناوری وجود دارد نبود بازار تقاضا است.شیخ زین الدین با تاکید براینکه در بخش عرضه محصولات دانش بنیان و فناورانه اقدامات خوبی طی 30 سال گذشته شکل گرفته است، افزود: اما در حوزه تقاضا و ایجاد بازار، هنوز مشکل داریم و براین اساس نقطه تمرکز معاونت علمی در ایجاد بازار است.معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: با اجرای این برنامه محصول تولید می شود، تکنولوژی توسعه پیدا میکند و اشتغال به وجود میآید و از همه مهم تر اینکه شرکت های متکی به دانش شکل میگیرند.