fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 60360
تاریخ انتشار : 7 مهر 1393 11:48

معاون دفتر توسعه صادرات خدمات تاکید کرد:

ضرورت ایجاد مکانیزمی واحد برای پشتیبانی از صادرکنندگان برتر

معاون دفتر توسعه صادرات خدمات بر لزوم ایجاد مکانیزم هایی واحد برای پشتیبانی از صادرکنندگان نمونه تاکید کرد و گفت : باید زمینه های مختلفی برای ترغیب صادرکنندگان به گسترش حوزه کاری ایجاد شود.
روابط عمومی سازمان توسعه و تجارت- مرتضی دیلان افزود: انتخاب روز ملی صادرات و گنجاندن آن در تقویم رسمی کشور نشانگر میزان توجه دولتمردان به امر صادرات و نقش آن در بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.
وی گفت: باید مکانیزمی به وجود آید تا صادرکنندگانی که در این روز عنوان برتر را بدست می آورند تحت پوشش بسته حمایتی مادی و معنوی دولت قرار بگیرند.
دیلان تاکید کرد: برای رسیدن به اقدامات موثر و ترغیب کننده باید از نزدیک و در قالب جلسات کارشناسی با صادرکنندگان دیدار کرد و در جریان خواسته های آنان قرار گرفت.
معاون دفتر توسعه صادرات خدمات ادامه داد: باید شرایطی را برای ماندگاری صادرکنندگان در بازارهای هدف و همچنین تسهیل امر صادرات ایجاد کرد، نه اینکه تنها توجه به این امر به یک روز منتهی شود.
دیلان در خصوص تاثیر جوایز صادراتی بر افزایش میزان فعالیت صادرکنندگان گفت: متاسفانه این جوایز از سال 89 و به دنبال مشکلات اقتصادی کشور متوقف شد، حال آنکه تاثیر زیادی در ترغیب صادرکنندگان داشت.
معاون دفتر توسعه صادرات خدمات گفت: در شرایطی که امکان اهدا جوایز مالی وجود ندارد، دولت می تواند با ارایه مشوق های معنوی به صادرکنندگان انگیزه های لازم را برای گسترش صادرات ایجاد کند تا حداقل تعداد شرکت های متقاضی کسب عنوان صادرکننده برتر کشور افزایش یابد و تمایل برای قرار گرفتن در این جایگاه در کشور بالا برود.
وی در ادامه گفت: مشوق های معنوی می تواند در دو بخش داخلی و خارجی به صادرکنندگان ارایه شود؛ به طور مثال وزارت اقتصاد و دارایی شرایطی را برای صادرکنندگان نمونه کشور در نظر بگیرد تا با معافیت های مالیاتی مواجه شوند.
دیلان گفت: تسهیل در امر اعزام هیات های تجاری شرکت های صادراتی برتر، تسهیل در امر حضور در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی و تسهیل در امر شرکت در مناقصات بین المللی از جمله اقدامات معنوی است که می تواند از سوی دولت برای افزایش میزان انگیزه صادرکنندگان صورت بگیرد.وی گفت: در مجموع نگاه و توجه دولت به صادرکنندگان مخصوصا شرکت های نمونه باید به صورت یک پروسه ادامه دار باشد و در طول سال عملکرد این شرکت ها زیر نظر باشد.
دیلان افزود: برای ایجاد یک مکانیزیم واحد، نیاز به ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن های تخصصی است.
معاون دفتر توسعه صادرات خدمات در تاکید مجدد موضوع حمایت معنوی از صادرکنندگان گفت: به طور مثال می توان صادرکنندگان برتر کشور را به مسوولان سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف معرفی کرد و از طریق رایزنان بازرگانی و سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران زمینه معرفی آنان به شرکت ها و تجار خارجی را فراهم کرد.
وی در خصوص مشکلات صادرکنندگان در دریافت روادید از کشورهای هدف گفت: در این شرایط وزارت امور خارجه می تواند تسهیلات ویژه ای را برای صادرکنندگان نمونه فراهم کند تا در شرایط بهتری بتوانند ویزای مورد نظر خود را تهیه کنند.
وی ادامه داد: هیچ مکانیزمی برای تفکیک مالیاتی بین شرکت های ارزآور و شرکت های خارج کننده ارز در نظر گرفته نشده است و هر دو شرکت باید به اندازه 20 درصد از پروانه بهره برداری خود مالیات بپردازند.
دیلان با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش و نقش آن در گسترش صادرات گفت: در کنار برنامه های سازمان توسعه تجارت برای ترغیب صادرکنندگان به افزایش صادرات، می توان با برگزاری دوره های آموزشی رایگان برای نیروهای متخصص شرکت های صادراتی، زمینه افزایش سطح علمی آنان در امر گسترش صادرات فرامرزی را فراهم کرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :