fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 75282
تاریخ انتشار : 5 خرداد 1394 12:34

به دلیل گرانی کالاهای کامپیوتری

رفتار خریداران ایرانی کالاهای دیجیتالی متفاوت است

اگر چه گزارش ها حاکی از این است که سهم تقاضا برای قطعات کامپیوتری و تجهیزات کامپیوتری در بازارهای جهانی در حال افزایش است؛ اما در بازار ایران وضعیت به صورت دیگری است و کامپیوترهای شخصی همراه نظیر نوت بوک، تبلت و حتی فبلت عرصه را بر کامپیوترهای رومیزی تنگ کرده اند.

فناوران- به گفته کارشناسان، این موضوعی تعجب آور نیست و بازار کامپیوتر ایران همواره تفاوت های غیر قابل انکاری با بازارهای جهانی داشته و دارد. به عنوان مثال در شرایطی که تبلت های هیبریدی یا تبدیل شونده در بازارهای جهانی جایگزین تبلت های معمولی یا نوت بوک ها شده اند؛ در بازار ایران همچنان خریداران به دنبال نوت بوک های ارزان یا میان قیمت هستند.
به عقیده کارشناسان، آمار و ارقام و بررسی ها حاکی از این است که بنا به دلایلی در بازارهای جهانی شاهد رشد سهم تقاضا در بازار قطعاتی مانند پردازنده، رم، کارت گرافیک و کارت صدا و هزاران قطعه دیگر هستیم. اما در بازار ایران به غیر رم و هارددیسک سایر قطعات بازاری کم
مخاطب دارند.
آنها همچنین با اشاره به رونق بازار تجهیزاتی نظیر مانیتور در بازارهای جهانی نیز می گویند: در بازارهای جهانی همچنین شاهد روند صعودی سهم تقاضا برای مانتیور به ویژه مانیتورهای صفحه عریض هستیم. اما در این زمینه نیز بین بازار ایران و بازارهای جهانی تفاوت هایی وجود دارد و مانیتور کالایی کم مخاطب در بازار ایران است که مورد توجه کاربران محدودی قرار می گیرد.
فعالان بازار کامپیوتر نیز با تایید این موضوع می گویند: به نظر می رسد کاربران در سایر کشورها به حدی رسیده اند که دیگر نوت بوک و تبلت های هیبریدی آنها را قانع نکرده و به همین دلیل آنها به سراغ کامپیوترهایی حرفه ای تر رفته اند. همین موضوع موجب شده است که بازار قطعه و تجهیزات جانبی در سایر کشورها رونق بگیرد.
یک کارشناس بازار در این زمینه می گوید: از سویی کاربران در سایر کشورها با مشکل قیمت گران کالاهای کامپیوتری مواجه نیستند و در شرایطی که خریدار ایرانی در تکاپو تامین هزینه یک نوت بوک یا تبلت است نباید انتظار داشته باشیم که همسو با بازارهای جهانی به دنبال بهترین های بازار باشد. وی افزود: همین که کاربر ایرانی بتواند در این آشفته بازار کالایی برای انجام امور روزمره اداری، تحصیلی و تجاری خود بیابد، کافی است.
این کارشناس می گوید: مشکلات ناشی از گرانی موجب شده است که سلیقه کاربران ایرانی با سایر
کشورها متفاوت باشد و اگر کاربر ایرانی با چنین موانعی مواجه نبود شاید بازار کامپیوتر ایران همپای سایر کشورها پیش می رفت.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :