عضو کمیسیون بهداشت مجلس
محتوای پیامک های تبلیغی هم باید ساماندهی شود
یک نماینده مجلس اعلام کرد: در نوع ومحتوای پیامک های تبلیغی که برای بسیاری از مشترکان تلفن همراه ارسال می شود، باید ساماندهی انجام شود.
موبنا- رسول خضروی با بیان اینکه ارسال پیامکهای انبوه در ساعتهای متفاوت از شبانه روز، گفت: امروزه پیامک تبدیل به یک رسانه شده که باید فرهنگ استفاده از آن نیز ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه ارسال پیامکهای انبوه باید مدیریت شوند، ادامه داد: برخی از مشترکان تمایل به دریافت پیامکهای تبلیغی دارند، ولی همه پیامکهایی که برای گوشی آنها ارسال میشود قابل قبول نیست.
این نماینده مجلس اعلام کرد: معمولا پیش از استفاده از یک فناوری باید فرهنگ منطبق با آن در جامعه نهادینه شود، گفت: ولی این موضوع در جامعه ما بالعکس انجام میشود.
خضروی با بیان اینکه در خصوص محتوای پیامکهای انبوه ارسالی باید وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هردو وارد عمل شوند و دراین راستا نظارت داشته باشند، گفت: در خصوص ساماندهی این موضوع نیز کمیسیونهای بهداشت، صنایع و معادن، اجتماعی و فرهنگی تشکیل جلسه خواهند داد.
براساس قانون، مدیریت و نظارت بر محتوای ارسالشده از طریق تلفن همراه به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بالطبع مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال است.
برهمین اساس رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال گفته بود که با در نظر گرفتن آمارهای مختلف، به طور متوسط روزانه بین 300 تا 400 میلیون پیامک توسط اپراتورهای تلفن همراه جابهجا میشود که این تعداد، بدون احتساب دیگر خدمات ارزشافزوده است. حسن علیزاده عنوان کرد: برای قانونمند شدن تولید محتوای موبایل با همکاری شرکتهای تولیدکننده محتوا (cp) تا پایان تیر ماه، آییننامهای آماده و تا پایان تابستان نیز تمام 18 cp فعال، مجوز دار میشوند.