آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 1478
تاریخ انتشار : 27 شهریور 1390 0:0
تعداد بازدید : 1067

مدیرعامل بانک پاسارگاد :

« شاپرک» شاید از مسیرش خارج شود

مدیرعامل بانک پاسارگاد اظهار داشت: رقابت هایی که بین بانک ها در خصوص میزان استفاده از دستگاه های POS جدیدا ایجاد شده چندان پسندیده نیست و برای ترغیب مردم به استفاده از پایانه های فروشگاهی باید وضعیت فعلی آنها ساماندهی شود.

پايگاه خبري بانکداري الکترونيکی- مجید قاسمی به موانع ترویج بانکداری الکترونیکی در ایران اشاره کرد وگفت: مسایل مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی یعنی بحث انتقال دیتا و خطوط ارتباطی یکی از موانع اصلی محسوب می‌شود وبه اعتقاد من ما در حوزه خطوط ارتباطی که انتقال دیتا را انجام می‌دهند، مشکل داریم .
مدیرعامل بانک پاسارگاد به نسبت استفاده POS به ATM در کشور اشاره کرد و اظهارداشت : طبیعتا POS باید به ATM ترجیح داده شود تا وضعیت پایانه‌های فروشگاهی ساماندهی شود.
قاسمی پایین بودن سرعت اینترنت در ایران را یکی از عوامل کاهش ترویج بانکداری مجازی دانست و افزود: در رایزنی‌هایی که با شرکت مخابرات داشته‌ایم اغلب پاسخ گرفته‌ایم.
وی با تاکید بر اهمیت وجود یک کربنکینگ در بانک عنوان کرد: نرم‌افزاری که فناپ برای پاسارگاد طراحی کرده در سطح داخلی و بین‌المللی یک نرم‌افزار رقیب و رفیق محسوب می‌شود به طوری که برای بانک‌های داخلی رفیق و برای نرم‌افزارهای بین‌المللی رقیب محسوب می‌شود.
قاسمی اظهار داشت: به اعتقاد من بانک‌ها اگر به حوزه بانکداری مجازی نپردازند صحنه رقابت را خواهند باخت.
  نگرانی درباره اجرای درست طرح شاپرک
در حالی که شمارش معکوس در مورد رونمایی از طرح  شاپرک طی روزها یا هفته‌های آتی آغاز شده، گفته‌های مجیدقاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد در خصوص رقابت ناسالم بانک‌ها در حوزه میزان استفاده از پایانه‌های فروشگاهی نگران‌کننده است زیرا ممکن است اجرای شاپرک نیز از مسیر پیش‌بینی شده دور شود.
بانک‌ها طی سال‌های اخیر نحوه سرمایه‌گذاری‌های خود را بر اساس ساختار فعلی بازار انجام داده‌اند و در نتیجه این فرآیند در عین حال که باعث حذف کارمزد از مشتری و فروشنده  شده اما برای بانک‌های فعال در  این حوزه رسوب منابع قابل توجه را به همراه داشته است. حال دور از ذهن نیست این بانک‌ها بخواهند به منظور حفظ سرمایه‌گذاری‌های خود در نحوه اجرای شاپرک دخالت بیشتری داشته باشند.
اکنون چهار بانک صادرات، ملی، ملت و پارسیان حدود یک میلیون و 100 هزار پایانه فروشگاهی از یک میلیون و 600 هزار پایانه فروشگاهی منصوبه در مراکز خرید را در اختیار دارند که بابت پشتیبانی این دستگاه‌ها به طور متوسط بین 12 تا 17 هزار تومان برای هر دستگاه در ماه پرداخت می‌کنند؛ همچنین  بانک‌های تجارت، کشاورزی، پاسارگاد و اقتصاد نوین سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این خصوص انجام داده‌اند. بنابراین طبیعی است که نباید انتظار داشت این بانک‌ها به راحتی با ساختاری که بانک مرکزی پیشنهاد و بر استقلال شرکت‌های پی اس پی تاکید می‌کند، موافق باشند اگر چه این بانک‌ها خواهان ساماندهی وضعیت پایانه‌های فروشگاهی در شعب و پایان رقابت ناسالم در این حوزه هستند اما در عین حال به راحتی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نخواهند گذشت.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :