نصر تهران- در این مراسم که صبح روز گذشته 31 مردادماه جاری در محل سازمان برگزار شد، بر لزوم توسعه همکاری و ارتباط سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و بانک پارسیان با هدف افزایش خدمات رسانی به اعضای سازمان تاکید شد.
براساس این تفاهم نامه که به امضای مشترک رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و مدیرعامل بانک پارسیان رسید، طرفین برای توسعه همکاری ها و ارتقای سطح خدمات بانکی به اعضای سازمان تعهد کردند.
در ابتدای این جلسه ناصرعلی سعادت، رییس سازمان به تشریح تاریخچه، اهداف و ماموریت های این سازمان به عنوان بزرگ ترین تشکل مردم نهاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت و گفت: سازمان با هدف تنظیم مناسبات بخش خصوصی و دولت و به منظور مشارکت موثر در ساماندهی امور تجاری رایانه ای تشکیل شده و حافظ منافع شرکت ها و فعالان در این بخش است.
سعادت با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه ای هم اکنون در29 استان کشور دارای شعب استانی است، ادامه داد: در حال حاضر این سازمان در کشور حدود 13هزار عضو حقیقی و حقوقی دارد که از این تعداد بیش از 3500 عضو در شهر تهران فعالیت دارند.
او با بیان اینکه سازمان به دنبال توسعه سطح خدمات رسانی به اعضاست، به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: خوشبختانه موفق شدیم در سال های اخیر ضمن تنظیم روابط اعضا با دستگاه های حاکمیتی، بخش عمده ای از مشکلات صنف در زمینه های مختلف تجاری و اداری همچون اصلاح بخش نامه 3/14 بیمه سازمان تامین اجتماعی به نفع شرکت های ICT، شفاف سازی قوانین مالیاتی، مجوزها و پروانه های فعالیت اعضا همچون حوزه اینترنت را مرتفع کنیم.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای درخصوص جایگاه و مشارکت این سازمان در سیاست گذاری ها و تصمیم سازی های حوزه ICT ادامه داد: سازمان طی سه سال اخیر موفق شده سطح تعامل و ارتباط خود را با دستگاه های حاکمیتی این حوزه توسعه دهد و تفاهم های متعددی را با دستگاه ها و نهادهای مختلف خصوصی همچون اتاق بازرگانی تهران برای افزایش سطح خدمات به اعضا منعقد کرده است.سعادت با بیان اینکه سازمان به دنبال حل مشکلات صنف است، گفت: سازمان امیدوار است بتواند از طریق این تفاهم و تعامل مستقیم با بانک پارسیان، زمینه را برای حل مشکلات و برقراری ارتباط اعضا با این بانک و ارایه سرویس و خدمات ویژه فراهم کند.
در این جلسه احمد جعفری، عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان ضمن ابراز خرسندی از آغاز همکاری های مشترک سازمان و این بانک گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای با در نظر گرفتن جایگاه قانونی اش، جزو اصناف مهم کشور محسوب می شود و بانک پارسیان به عنوان بانکی پیشرو در عرصه بکارگیری فناوری اطلاعات، امیدوار است بتواند همکاری نزدیکی را با اعضای این سازمان داشته باشد.
جعفری به تشریح خدمات مختلف بانک پارسیان در عرصه های گوناگون بانکداری الکترونیکی پرداخت و افزود: در حال حاضر تمام خدمات بانک پارسیان به صورت متمرکز ارایه می شود و 91درصد تراکنش های این بانک به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت و POS بوده است.
عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان در خصوص چشم انداز این بانک گفت: هدف بانک پارسیان در کشور رسیدن به یک بانک تمام دیجیتال است.
در ادامه این جلسه مدیران بانک پارسیان به تشریح خدمات مختلف این بانک پرداختند.
از موارد تفاهم صورت گرفته میان سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و بانک پارسیان می توان به موضوعاتی همچون ارایه خدمات بانکی ریالی شامل سپرده گذاری و ارایه تسهیلات ریالی و صدور ضمانت نامه به سازمان و اعضای آن، ارایه خدمات بانکی ارزی، شامل سپرده گذاری، ارسال حوالجات، گشایش اعتبار اسنادی و صدور ضمانت نامه های ارزی به سازمان و اعضای آن، اعلام بانک پارسیان به عنوان بانک عامل سازمان به منظور انجام تمام امور بانکی از سوی سازمان و تلاش درجهت افزایش تعامل سازمان با شرکت های مختلف زیرمجموعه بانک پارسیان پرداخت.
بر اساس این گزارش در این جلسه ناصرعلی سعادت، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای، باقر بحری، نایب رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، پژمان زند نامدار عضو هیات مدیره و مسوول کارگروه منابع انسانی و تسهیلات رفاهی این سازمان و اصغر رضانژاد، عضو هیات مدیره و دبیر سازمان به همراه مدیران بانک پارسیان احمد جعفری، عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان حضور داشتند.