آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 189891
تاریخ انتشار : 7 شهریور 1395 10:24
تعداد بازدید : 2148

گزارشی از برگزاری نخستین لین کمپ VIP در دانشگاه شهید بهشتی

کم حجم و پرمحتوا

نخستین لین کمپ VIP استارت آپ ها در تاریخ پنجم شهریور امسال به همت مرکز توانمندسازی جهش در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

وحید حجه فروش
فناوران- لین کمپ، رویدادی یک روزه است که در آن از مؤسسان استارت آپ های موفق و افراد فعال اکوسیستم استارت آپی دعوت به عمل می آید تا با هدف اشتراک دانش و تجربه در این رویداد شرکت کنند. در ابتدای رویداد، حضار که از نخبگان و برگزیدگان اکوسیستم استارت آپی کشور هستند در 10 ثانیه خود و زمینه فعالیت شان را معرفی می کنند تا حاضران با یکدیگر آشنا شوند. سپس هر یک از شرکت کنندگان که در زمینه مشخصی مایل به ارائه کارگاه آموزشی به سایرین هستند 30 ثانیه فرصت دارند تا موضوعی را که در آن مهارت دارند معرفی کنند. پس از ارائه تمامی موضوعات، شرکت کنندگان به موضوعات مورد علاقه خود رأی می دهند و پس ازآن، صاحبان موضوعاتی که بیشترین رأی را آورده اند به سالن های ارائه رفته و در کارگاه هایی نیم ساعته به ارائه خود می پردازند. این رویداد عمومی نیست و فقط متخصصان در بخش های مختلف حوزه کارآفرینی استارت آپ ها در آن شرکت می کنند. همچنین شبکه سازی در میان متخصصان یکی از دستاوردهای این رویداد است که تا کنون در اکوسیستم استارت آپی ایران، به صورت مؤثر رخ نداده است.
در نخستین لین کمپ VIP دانشگاه شهید بهشتی که با همت جهش برگزار شد، افراد سرشناس حوزه کسب و کارهای استارت آپی از قبیل موسسان استارت آپ هایی همچون تحلیل ارتباط، کاموا، ریکامندر، باهمتا، ابر آروان، پیاده، رساپا، مجید آنلاین، فرانش، حامی جو، توکان تک و ایونت باکس در کنار اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، مدیرعامل شتابدهنده فارابی و مدیر جهش دغدغه ها و نیازهای خود را با سرمایه گذارانی مانند تجارت الکترونیک شرکت گلستان، سرمایه گذاری رهنما، کارگزاری فارابی و شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا مطرح کردند و به تبادل اطلاعات و برنامه های کاری خود پرداختند.
پس از مطرح شدن موضوع های ارائه کارگاه و رأی گیری از حاضران، در سه نوبت کارگاه هایی با موضوعات تامین منابع انسانی در حوزه فنی، توسط محسن براتی، Gamification توسط علیرضا رنجبر شورابی، تئوری نورومارکتینگ توسط دکتر صادقی، آسیب شناسی استارت آپ ها و جهانی شدن توسط محمدرضا فرحی و کارگاه چگونه استارت آپ خود را bootstrap کنید توسط امیر صدیقی ارائه شد. 
نکته کلیدی این رویداد زبان، درک و فهم مشترک و سطح بسیار نزدیک شرکت کنندگان بود که موجب شد افراد بتوانند در کوتاه ترین زمان به جمع بندی گفت و گوها دست بیابند. مختصر و مفید بودن رویداد و رویکرد حاضران نیز باعث شده بود که شرکت کنندگان رضایت مندی بیشتری نسبت رویدادهای مشابه داشته باشند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :