آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 206234
تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1396 0:0
تعداد بازدید : 1533

روز دوشنبه با حضور عموم انجام می‌شود

افتتاح «مگااستور کیوان» نخستین مرکز خرید تخصصی لوازم دیجیتال و الکترونیکی ایران

خرده فروشی در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد؛ اما با این حال، چند سالی است که تعریف و به طور کلی وضعیت خرده فروشی در کشور ما نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان در حال تغییر بوده و به باور کارشناسان، زمان پوست اندازی خرده فروشی در ایران فرا رسیده است.


در حال حاضر، 2 میلیون واحد صنفی خرده فروشی در ایران وجود دارد که طبق گزارش موسسه بین المللی یورو مانیتور، از بین این 2 میلیون واحد صنفی، ظرف 20 سال آینده تنها 2 هزار و 500 واحد صنفی بزرگ باقی می ماند و بقیه محکوم به فنا هستند.
درواقع موج گسترش خرده فروشی نوین در ایران، بیش از هر چیز، مراکز خرید (Shopping Malls) را در بر گرفته و در سال های اخیر شاهد راه اندازی مراکز خرده فروشی در مقیاس بزرگ مانند هایپراستار بوده ایم که تمام کالاها را در یکجا پوشش می‎دهند. 
اما به تازگی فروشگاه های تخصصی هم پا به میدان گذاشته اند، به عنوان نمونه در قلب تپنده بازار موبایل ایران در خیابان حافظ، نخستین مگامال تخصصی ایران با عنوان مگا استورکیوان آغاز به کار کرده که تمرکز آن صرفا روی محصولات دیجیتال، الکترونیکی و لوازم خانگی است.
مگا استور کیوان پس از بازدید و تحقیق از 30 مگامال در اروپا، 22 اسفند سال 95 آغاز به کار کرد و قرار است دوشنبه این هفته یعنی شب مبعث خاتم الانبیا  طی مراسمی به طور رسمی افتتاح شود.
برای آشنایی با نحوه مدیریت و کار مگا استور کیوان و به بهانه افتتاح این فروشگاه تخصصی، سری به طبقه سوم بازار موبایل ایران زدیم و با سید محسن آزاد، رییس هیات مدیره و علی کیان‎پور، عضو هیات مدیره به گفت‎و‎گو نشستیم که ماحصل آن را در ادامه می خوانید.

 تغییر ماهیت خرده فروشی
سید محسن آزاد رییس هیات مدیره مگا استور کیوان ابتدای این نشست شمه‎ای از وضعیت خرده فروشی در ایران ارایه کرد و گفت: شرایط کشور ما با سایر کشورهای جهان انطباق ندارد و بعد از چین و هند سومین کشور بزرگ خرده فروش در دنیا هستیم؛ اما با این حال، ماهیت خرده فروشی در ایران نیز در حال تغییر است.  
وی افزود: میانگین متراژ هر واحد صنفی در ایران حدود 67 متر مربع است. در حالی که این عدد در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن 813 مترمربع و آمریکا 4 هزار و 123 مترمربع است.
آزاد با بیان اینکه در دنیا تجمیع خدمات صورت گرفته است، گفت: در ایران دو میلیون واحد صنفی داریم که نسبت به جمعیت برای هر 40 نفر یک مغازه وجود دارد. وی افزود: چندی است که فروشگاه های بزرگ در ایران نیز آغاز به کار کرده اند؛ اما فعالیت آنها تخصصی نیست. از این رو ابتدای سال گذشته بر آن شدیم تا نخستین فروشگاه تخصصی دیجیتال، لوازم صوتی، خانگی و الکترونیکی را راه‎اندازی کنیم.
رییس هیات مدیره مگا استور کیوان اضافه کرد: برای این کار مطالعات و بررسی های زیادی صورت گرفت و از یک نمونه فروشگاه آلمانی الگوبرداری کرده ایم.

 تغییرات در 10 سال آینده
آزاد در ادامه در خصوص دلایل راه اندازی مگا استور کیوان گفت: پیش‎بینی ها حاکی از آن است که در 10 سال آینده مردم ایران یک دور لوازم خانگی و دیجیتال خود را عوض خواهند کرد و دلیل عمده آن نیز اینترنت چیزهاست.
وی با بیان اینکه اینترنت اشیا از وسط زندگی مردم عبور خواهد کرد، افزود:  از این فرصت استفاده کرده‎ایم تا برندهای داخلی را در کنار برندهای خارجی به مردم عرضه کنیم.
آزاد اضافه کرد: تمام کالاهای مگا استور کیوان بارکد دارند و برای کالاهای دیجیتال نیز به دلیل نوسان نرخ دلار از بارکد دیجیتال استفاده شده است.
 وجه تمایز مگا استور کیوان
آزاد همچنین درباره وجه تمایز مگا استور کیوان گفت: قیمت کالا در این فروشگاه نسبت به فروشگاه های آنلاین کشور ارزان تر است. حمل و نقل و نصب کالاهای بزرگ خانگی نیز به صورت رایگان بوده و مردم پارکینگ رایگان در اختیار دارند.
وی افزود: کالاها برای مشتریان تست می شود و تا یک هفته می توانند آن را تعویض کنند. همچنین در این فروشگاه برای کودکان، اتاق بازی کودک در نظر گرفته ایم. تمام کالاها با گارانتی اصلی فروخته می شود و در نظر داریم در آینده کالا را با گارانتی خودمان بفروشیم. 
وی در باره کارکرد سامانه یارانتی نیز گفت: این سامانه نوعی گارانتی است و در واقع یاری رسان گارانتی است و مشتریان می توانند هر موقع به مشکلی برخوردند، از آن کمک بگیرند. وی تصریح کرد: به طور کلی مگا استور کیوان مکان مناسبی برای تامین جهیزیه زوج های جوان، سازمان ها و همچنین خریدهای موردی است.

 عرضه کالاهایی از 5 خانواده
در همین حال، علی کیان پور عضو هیات مدیره مگا استور کیوان درباره کالاهایی که در این فروشگاه تخصصی عرضه شده اند، گفت: کالاها از 5 خانواده دیجیتال، صوتی تصویری، لوازم خانگی بزرگ، لوازم خانگی کوچک و آرایشی – بهداشتی در محیطی 1800 متری عرضه شده اند.
وی افزود: در مجموع 50 برند خارجی و داخلی را پوشش داده ایم و به تمام پرسنل آموزش های لازم منتقل شده است.

 برگزاری جشنوار عید تا عید
کیان پور درباره جشنواره عید تا عید این فروشگاه نیز گفت: در نظر داریم از شب مبعث تا نیمه شعبان جشنواره‎ای با جوایز ارزنده برگزار کنیم.
وی افزود: کارت هایی به بازدیدکنندگان ارایه می شود که برحسب قرعه کشی جوایز خاصی مانند سفر به اروپا به آنها داده خواهد شد. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :