الکامپ گرم تابستانی
برگزاری هر ساله الکامپ در فصول پاییز و زمستان خاطره ای سرد و بیشتر اوقات برفی و بارانی از این نمایشگاه در ذهن ما حک کرده است.
امسال اما نخستین بار الکامپ یک افتتاحیه شلوغ و پربازدیدکننده تر را نسبت به سال های قبل تجربه کرد.حقیقت این است که برگزاری الکامپ در فصل تابستان نه تنها مشکل تردد و همچنین ترافیک های زمستانی را که به علت برف و باران تشدید می شد، نداشت، بلکه این شرایط فراهم شد تا شرکت کنندگان در این نمایشگاه در شرایط بهتری از غرفه های خارج از سالن ها بهره برداری کنند.بگذریم از اینکه فضای سبز محوطه نمایشگاه نیز فرش سبزی بود برای بازدیدکنندگانی که از گرما به سایه درخت ها پناه برده بودند؛ اما در هر حال برای این گروه از بازدیدکنندگان برگزاری الکامپ تابستانی هم تفریح بود و هم تماشا.
افزایش تعداد بازدیدکنندگان
اگرچه الکامپ امسال در شرایطی برگزار شد که روز قبل از برگزاری جزو تعطیلات رسمی بود و افتتاح نمایشگاه هم در روز جمعه اتفاق افتاد؛ اما با این حال حضور تعداد زیادی از بازدیدکنندگان غرفه دارانی را که هر سال از سوت و کوری نمایشگاه در روز افتتاح گله مندند بودند، شوکه کرد.نکته قابل توجه این است که در بین بازدیدکنندگان تعداد زیادی از اشخاص حقوقی از سوی شرکت ها، ادارات دولتی و خصوصی و بانک ها برای ارزیابی نمایشگاه و آشنایی با محصولات و تکنولوژی های جدید راهی نمایشگاه شده بودند.
می توان گفت با وجود اینکه این نمایشگاه در فصل گرم سال و روز پس از تعطیلات آخر هفته که بیشتر مردم در سفر هستند برگزار شد، رونق خوبی داشت.
حضور موفق استارت آپ ها
در الکامپ بیست و دوم اختصاص یک سالن رایگان به استارت آپ ها اگر چه حرکتی مثبت و در خور توجه بود، اما کمبود فضا موجب اعتراض برخی از استارت آپ ها شده بود. امسال اما شرایط به کلی تغییر کرده و استارت آپ های بیشتری در فضایی گسترده به معرفی کسب و کار خود پرداختند.
نکته قابل توجه این است که استقبال زیادی از سالن هایی که این کسب و کارها به معرفی خدمات خود می پردازند، شده است.در این دوره از الکامپ 340 استارت آپ به معرفی کسب و کار خود پرداخته و بسیار مورد توجه قرار گرفتند.
رشد تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی
همانطور که رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای پیش از برگزاری الکامپ اعلام کرده بود، فضای تحت پوشش نمایشگاه امسال 70 درصد افزایش یافته است و از حدود 18 هزار متر مربع به بیش از 34 متر مربع رسیده است. این موضوع به افزایش تعداد شرکت کنندگان منجر شده است. به طوری که در نمایشگاه امسال 800 شرکت ایرانی و خارجی از 20 کشور جهان شرکت کرده اند.حضور همیشگی نمایندگان کشورهای چین، تایوان، کره و ... هم در این دوره از نمایشگاه محسوس تر از سال های قبل بود.بیشتر بازدیدکنندگان آسیایی مخاطب غرفه استارت آپ ها بوده و با کنجکاوی بسیاری کسب و کارهای نوپای بازار ایران را رصد کردند.
افزایش سطح کیفی طراحی غرفه ها
به نظر می رسد شرکت های سخت افزاری، نرم افزاری، اپراتورهای تلفن همراه و همچنین استارت آپ ها امسال با انگیزه بیشتری در الکامپ شرکت کرده اند.
این موضوع را نه تنها در نوع برخورد و همچنین امکانات پذیرایی غر فه ها؛ که در طراحی و استفاده از رنگ و طرح های ویژه هم به خوبی می توان
دید.
به جرات می توان گفت الکامپ بیست و سوم علاوه بر اینکه از لحاظ کیفی یک سر و گردن با سال های قبل متفاوت است؛ بلکه از لحاظ ویژگی های بصری هم دارای نقاط قوت بسیاری است.
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکامپ که بزرگ ترین نمایشگاه تاریخ صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نیز محسوب می شود، تا دوم مردادماه از ساعت 10 تا 18 میزبان بازدیدکنندگان است.