fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 224711
    تاریخ انتشار : 21 آبان 1396 9:4
    تعداد بازدید : 236

    هفت نوآوری در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال

    فناوران- یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه های دیجیتال، دیروز درهایش را به سوی بازدیدکنندگان گشود و قرار است تا 26 آبان ماه میزبان علاقه مندان به نشر دیجیتال باشد.

    این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال در  شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران در فضایی بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع و با حضور ۵۰۰ شرکت یا موسسه برگزار شده است.
    در واقع یازدهمین دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال در ۹ بخش پایگاه های اینترنتی، نرم افزارهای تلفن همراه، نشر دیجیتال، دانش دیجیتال، خانواده و سبک زندگی دیجیتال، بازی و هنرهای دیجیتال، شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) پذیرای بازدیدکنندگان است.
     شبکه های اجتماعی، موضوع مهم نمایشگاه
    یکی از موضوعات مهم نمایشگاه امسال شبکه های اجتماعی است. در این بخش قسمت های مختلفی از جمله فرهنگی و اجتماعی، هنری، زبان و ادبیات، انقلاب اسلامی، خبر و اطلاع رسانی، سلامتی و بهداشت، تاریخ و تمدن، خانواده و سبک زندگی، شخصیت ها، گردشگری، کارآفرینی و اشتغال گنجانده شده است.
    به گفته سیدمرتضی موسویان، مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی شده در این دوره از برگزاری نمایشگاه، استانداردهای برگزاری نمایشگاه رعایت شود و در مجموع  این دوره متفاوت با دوره های قبل باشد.
    در همین راستا برای پخش محصولات برحامل در نمایشگاه تا ۴۰ درصد بن تخفیف در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد و از بین کسانی که به صورت ثبت نامی وارد نمایشگاه شوند، چه آنها که از کارگاه ها استفاده می کنند و چه آنها که تنها از نمایشگاه دیدن می کنند، به قید قرعه جوایز نفیسی اعطا خواهد 
    شد.
     استقرار اولین تلویزیون نمایشگاهی 
    یکی دیگر از ویژگی های نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره های قبل، وجود استودیو و تلویزیون نمایشگاهی در طول زمان برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال است که انعکاس اخبار نمایشگاه از مهم ترین برنامه های این تلویزیون خواهد بود. قالب اجرای این برنامه ها به صورت مصاحبه ای و تاک شو است که در آن به گفت وگو با مسوولان و مهمانان نمایشگاه، اساتید دانشگاه و متخصصان پرداخته می شود.
    حمید ضیایی پرور، قائم مقام دبیر یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در این باره گفت: این تلویزیون نمایشگاهی مجهز به امکانات استودیویی هوشمند است و با عنوان تلویزیون سرآمد به تولید و پخش برنامه خواهد پرداخت.
    وی افزود: برنامه های تلویزیون سرآمد با محوریت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی تهیه و در تمامی ساعات برگزای نمایشگاه برای بازدیدکنندگان پخش خواهد شد.
     ایجاد پاویون ویژه استارت‎آپ ها 
    از دیگر ویژگی های یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزاری پاویون استارت آپ ها در نمایشگاه است که با حضور بیش از ۱۵۰ استارت آپ برتر کشور برگزار شده و مسوولیت اجرای آن نیز با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. 
     برگزاری ماراتُن تولید محتوا 
    همچنین برگزاری دو ماراتُن تولید محتوا در بخش کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) با حضور فعالان این بخش نیز از دیگر برنامه های یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال است.
    امیرحسین اسدی، دبیر بخش کسب وکارهای نوپای یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در این باره گفت: این دو رویداد شامل دو بخش آزاد و ویژه دانش آموزی خواهد بود که در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار می شود.
    اسدی افزود: در روز ۲۴ آبان نشست آموزش رایگان تولید محتوا در فضای مجازی توسط اساتید مجرب شتاب دهنده ابر زندگی برگزار می شود و ۲۵ آبان از ساعت ۱۰ الی ۱۹ رویداد استارت آپی تولید محتوا برگزار خواهد شد.
    وی بیان کرد: موضوع تولید محتوا در این رویداد آزاد است و می تواند شامل مواردی همچون سبک زندگی، سلامت، ورزش، رسانه ها و دیگر موارد باشد.
    وی همچنین گفت: محورهای این رویداد نرم افزارهای تلفن همراه، وب سایت، بازی های رایانه ای و نرم افزارهای چندرسانه ای 
    است.
     برگزاری ۱۲۰ نشست تخصصی 
    امسال قرار است ۱۲۰ نشست و کارگاه تخصصی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار شود. حضور عموم علاقه مندان در این کارگاه ها آزاد و رایگان است و به شرکت کنندگانی که پیش از شروع نمایشگاه برای ثبت نام در این نشست ها و کارگاه های تخصصی در سامانه اینترنتی سرآمد اقدام کرده باشند، پس از پایان نمایشگاه، گواهی معتبر از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد.
    موضوعات این نشست ها و کارگاه ها شامل مواردی چون کسب وکار مجازی، سواد فضای مجازی، آموزش نرم افزارهای تخصصی حوزة نشر دیجیتال، آموزش راهکارهای تولید و نشر محتوای فضای و مشاوره های تخصصی سازمان ها و مراجع قانونی مرتبط با حوزه فضای مجازی است.
    گویا قرار است به شرکت کنندگان در این کارگاه ها گواهینامه هایی مبنی بر گذراندن دوره های فوق ارایه شود.
     جوایز دیجیتالی برای بازدیدکنندگان 
    با هدف تقدیر از بازدیدکنندگان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، جوایز نفیسی تهیه شده که قرار است روزانه و به قید قرعه به آنها اهدا شود. در این راستا، روزانه ۱۰ جایزه دیجیتالی به بازدیدکنندگان در این نمایشگاه داده می شود.
    جواد موحد، مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در این باره گفت: این جوایز گجت های دیجیتالی نفیسی مانند تبلت خواهند بود که ازطریق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تهیه شده است و در قرعه کشی های روزانة یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال به شرکت کنندگان در نمایشگاه اهدا خواهد شد.
    در عین حال، به گفته مسوولان نمایشگاه، تعدادی از کشورهای عضو سازمان همکاری اکو در سطح های مختلف از جمله اعزام وزیران مربوطه، سفرا یا نمایندگان خود در این نمایشگاه حضور دارند.
     برنامه های شهرداری برای زندگی دیجیتال 
    یکی دیگر از ویژگی های نمایشگاه امسال، برگزاری بخش خانواده و سبک زندگی دیجیتال با اجرای ۷۰۰ ساعت برنامه است.
    حجت الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در این باره گفت: نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال فرصت مناسبی است تا فرهنگ سراها که در پیشانی فعالیت های فرهنگی هنری شهر تهران با شهروندان در ارتباطند، اقدام های خود را در این حوزه بسنجند و با تعامل موثر با شهروندان، مسوولان و نهادهای مردم نهاد و دولتی بتوانند از نظر تکنیکی فعالیت ها را ارتقا دهند.
    وی افزود: در همین راستا بخش خانواده و سبک زندگی دیجیتال در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و این سازمان با برپایی ۱۰ غرفه و ارایه ۷۰۰ ساعت برنامه تخصصی ویژه خانواده ها و علاقه مندان حوزه دیجیتال میزبان شهروندان است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :