آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 234353
تاریخ انتشار : 5 اسفند 1396 10:51
تعداد بازدید : 5590

فهرست محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ماه اول سال 2018 منتشر شد

قلب کاربران جهان در دستان زوکربرگ

فناوران - تحقیق کارشناسان statista نشان می دهد ابتدای سال 2018 ده رسانه اجتماعی محبوب در دنیا عبارت بوده اند از: فیس بوک، یوتیوب، واتس اپ، مسنجر فیس بوک، وی چت، کیوکیو، اینستاگرام، تامبلر، کیو زون Qzone، Sina Weibo، توییتر و Baidu Teiba. هر چند در بسیاری از کشورها از جمله ایران به نظر می رسد فیس بوک، مانند گذشته رونق ندارد اما زوکربرگ با مالکیت محبوب ترین شبکه های اجتماعی در کنار فیس بوک، هم بیش از دیگر بنیانگذاران رسانه های اجتماعی از سوی دولت ها و جوامع تحت فشار و مورد انتقاد است هم بیش از آنها در فرهنگ جدید مردم در قرن بیست و یکم اثرگذار است. زوکربرگ مالک واتس اپ، مسنجر فیس بوک، اینستاگرام و خود فیس بوک است که در صدر پرکاربردترین و محبوب ترین رسانه های اجتماعی سال 2018 قرار دارند. این چهار رسانه اجتماعی میزبان میلیاردها کاربر در سراسر جهان هستند.
undefined
از آنجایی که اینستاگرام به سرعت در حال رشد است، سایت statista تحقیقی درباره کاربران این شبکه انجام داده است. این تحقیق نشان می دهد ایران با 24 میلیون کاربر در اینستاگرام، هفتمین کشور اینستاگرامی دنیاست. 
فهرست محبوب ترین رسانه های اجتماعی همچنین نشان می دهد سرعت اثرگذاری ویدیو در رسانه های اجتماعی، بیش از پیام های متنی و حتی عکس است. همچنین آمارها و قرار گرفتن دو پیام رسان وی چت و واتس اپ در صدر این فهرست به معنای تغییر کاربری پیام رسان ها به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان و افزایش نفوذ آنها در جوامع مختلف است. 
وی چت پس از ماجرای فیلتر شدن تلگرام در ایران، رفع فیلتر شد. واتس اپ نیز در ایران در دسترس است. اما پیام رسان پیشرو در ایران تلگرام است که در بین محبوب ترین رسانه های اجتماعی رتبه بیست و یکم را به خود اختصاص داده است. پژوهشگاه ملی فضای مجازی وابسته به مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده به طور دقیق 754 هزار و 516 کانال فارسی (تا سوم بهمن ماه) در تلگرام وجود دارد که روزانه به طور میانگین 2.5 میلیارد بار بازدید از این کانال ها صورت می گیرد. تعداد کاربران ایرانی در تلگرام نیز حدود 40 میلیون نفر اعلام شده است. 
ابتدای سال 2018 تعداد کاربران اینترنت از 4 میلیارد نفر گذشت و تعداد کاربران شبکه های اجتماعی که هر روز در این شبکه ها فعالیت می کنند بیش از 3.1 میلیارد نفر برآورد شد که از این میزان سهم خاورمیانه 130 میلیون نفر است. این روند رو به رشد نشان دهنده افزایش میزان نفوذ رسانه های اجتماعی نه فقط در سبک زندگی مردم دنیا بلکه در دنیای اقتصاد، سیاست، ورزش و هنر در آینده است. با توجه به آنچه این روزها در رسانه های اجتماعی شاهد هستیم و نفوذ روزافزون این رسانه ها بین مردم در سراسر دنیا، به نظر می رسد همزمان با بزرگ شدن دنیای رسانه های اجتماعی و اهمیت شان، جهان آرام آرام وارد عصر هرج و مرج خواهد شد؛ افزایش میزان انتشار خبرهای جعلی، افزایش فعالیت حساب های کاربری جعلی به قصد تاثیرگذاری و موج سازی در دنیای سیاست و اقتصاد، آزارکلامی، تهدید، ترویج خشونت، جنگ های سیاسی مخالفان دولت ها با دولت ها، رسوایی ها و افشاگری های سیاسی، جنسی و اقتصادی در این رسانه ها. همه این اتفاقات در شرایطی در حال رخ دادن است که قوانین حاکم بر رسانه های اجتماعی، قوانین ناکامل و ناکافی برای برقرار کردن نظم و امنیت در این رسانه هاست. یکی از این نمونه ها، شبکه اجتماعی فیس بوک است.
آمارهای منتشر شده از تعداد کاربران اینترنت و کاربران شبکه های اجتماعی در سال 2017 نشان دهنده عضویت 71 درصد از کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی است. بیش از 80 درصد کاربران آمریکایی سال گذشته در شبکه های اجتماعی فعالیت داشتند. آنها 215 دقیقه در هفته با استفاده از تلفن همراه در شبکه های اجتماعی وقت گذراندند. میزان زمانی که کاربران آمریکایی با استفاده از تلفن همراه در شبکه های اجتماعی فعالیت داشتند بیش از 3 برابر زمانی است که این کاربران با کامپیوتر یا لپ تاپ وارد شبکه های اجتماعی شدند. آنها در هفته  61 دقیقه با کامپیوتر و 47 دقیقه با تبلت در شبکه های اجتماعی بوده اند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :