آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 238508
تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1397 21:42
تعداد بازدید : 432

استانداردهای حفاظت از داده ها جهانی شود

کای کلر- مواردی همچون دسترسی کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات 87 میلیون کاربر فیس بوک و نشت بزرگ داده های در اکوییفکس و یاهو، هشداری است که نشان می دهد درهم ریختگی استانداردهای استفاده و محافظت از اطلاعات مشتریان در شرکت های بزرگ به مرز خطر رسیده است و از سوی دیگر، لزوم قوانین یکپارچه جهانی برای مواجهه با این اطلاعات نمایان می کند.



kaimkeller@
اما چالش بزرگی پیش روی ماست. بشر هر دو روز، به اندازه کل داده ها از ابتدای تاریخ تا سال 2013، داده جدید تولید می کند. شرکت های بازاریابی حدود 1500 واحد داده به ازای هر نفر، درباره 96 درصد شهروندان آمریکایی در اختیار دارند و مصرف کنندگان و کسب وکارها، هر دو به این رشد عجیب اطلاعات در دسترس مجهز شده اند، بدون اینکه درباره نحوه به اشتراک گذاری، جمع آوری و مسایل اخلاقی آن جمع بندی قابل قبولی ارایه شده باشد. 
با در نظر داشتن این مسایل، مجمع جهانی اقتصاد گروهی از کارشناسان را به نمایندگی از شرکت های فناوری، خدمات مالی، شرکت های حقوقی، تشکل های تجاری، سازمان های مذهبی و رگولاتورها را گردهم آورده و آنها را مامور تنظیم قواعدی جهانی برای استفاده از اطلاعات مشتریان کرده است. جلسات این گروه، در درجه نخست نشان داد که برای کسب نتیجه، وجود یک چارچوب جهانی واقعی الزامی است. در سطح ملی نیز، از یکصد کشور قوانین حفاظت از داده ها را مصوب کرده اند، اما جریان داده ها در تجارت های دیجیتال مقید و محدود به مرزهای فیزیکی نیست، بنابراین قوانین محلی کارایی چندانی ندارند. از سوی دیگر، نگرش به جمع آوری داده ها در آمریکا، اروپا و آسیا تفاوت های بنیادین دارد. اما بررسی گروه کارشناسان مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که این کشورها در حوزه قانون گذاری قضایی قادر به توافق بر اصولی برای محافظت و کنترل و امنیت داده ها هستند. این اصول اولیه مورد توافق جهانی به طور خلاصه اینهاست:
- مشتریان مالک داده های شان هستند و شرکت ها برای استفاده از این داده ها باید رضایت آنها را جلب کنند.
- مصرف کنندگان باید قادر باشند داده های شان را آزادانه به ارایه دهندگان دلخواه منتقل کنند. اگر مصرف کننده ای یک پلتفرم جدید را برای دریافت خدمات ترجیح بدهد، خدمات دهنده کنونی باید به او اجازه دانلود داده ها و تغییر خدمات دهنده را بدهد.
- شرکت ها باید مسوولیت حفاظت از داده ها را بپذیرند.
- شرکت ها باید پیش از عرضه مدل های مبتنی بر هوش مصنوعی به بازار، کاملا آنها را آزمون کنند.
*عضو شورای راهبری مجمع جهانی اقتصاد


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :