آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 241362
تاریخ انتشار : 17 تیر 1397 12:13
تعداد بازدید : 1803

علاقه ناشران بین‌المللی برای همکاری با بازی‌سازان ایرانی در گفت‌وگو با فناوران:

دو بازی ایرانی در بازار جهانی منتشر شد

ناشران بین المللی حاضر در TGC2018 می گویند بازی های ایرانی را با دقت بررسی کرده و به مذاکره شان برای انتشار این بازی ها در بازارهای خارجی ادامه می دهند.


فناوران- مایکل هابرل (Michael Haberl) بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اتریشی Playades به خبرنگار ما اعلام کرد که دو بازی ایرانی را یک ماه پیش در بازارهای خارجی منتشر کرده است. 
توافق با ناشر و انتشار یک بازی خارجی در بازارهای بین المللی معمولا پروسه ای طولانی است. علاوه بر نیاز به زمان نسبتا طولانی برای مذاکرات تجاری و انعقاد قرارداد، ناشر اصلاحات مورد نظرش روی بازی را چندین بار به تیم بازی سازی اعلام می کند تا آماده عرضه شود. یازده ماه پس از برگزاری رویداد TGC در سال گذشته، در نتیجه این رویداد یک ناشر اتریشی دو بازی ایرانی را منتشر کرد.
هابرل در این باره گفت: سال قبل با بازی سازهای زیادی در تهران دیدار داشتیم که در نتیجه آن مذاکرات، ماه گذشته دو بازی موبایلی ایرانی Ring Mania و Poly Valley محصول شرکت Nova را عرضه کردیم. 
وی ادامه داد: همایش امسال فرصتی است تا بازی سازهای بیشتری را ببینیم و پروژه های متنوعی را زیرنظر بگیریم.
نویل پاتل (Neville Patel) بنیانگذار و مدیرعامل شرکت هندی Qualitas Global نیز به فناوران گفت: در TGC عناوین زیادی را دیدیم و با بازی سازها به صحبت نشستیم. بعد از بازگشت به هند باید کیفیت این بازیها و احتمال پذیرش آن نزد کاربران هندی را بررسی کنیم و سپس تصمیم خواهیم گرفت.
یان هالوِه (Jan Halwe) مدیر لایسنسینگ ناشر آلمانی Gamigo Group نیز گفت: ما ناشر بازی های آنلاین رایگان برای پلتفرم های موبایلی و PC هستیم و تمرکز خود را روی انتشار بازی های سبک MMORPG در غرب معطوف کرده ایم. امسال به TGC آمدیم تا بازی های جدیدی را از تهران به غرب ببریم.
وی افزود: فرصت این را داشتم که به تماشای بیش از 70 بازی ایرانی بنشینم و با تعدادی از بازی سازها دیدار کنم. امسال به بازی های جالبی برخوردم. برای مثال یک عنوان ایرانی برای PC در سبک Battle Royale توجهم را جلب کرد، اما با بازی سازهای مستقل و کوچک تر هم گفت وگو کردم. علاوه بر این به بازی هایی مانند «قصه بیستون» شخصا علاقه مند شدم هرچند که شرکت ما علاقه ای به انتشار آنها ندارد.
هالوه افزود: بنا داریم تا بازی های متعددی را تست و ارزیابی کنیم که امیدوارم به مذاکرات مالی و امضای قرارداد منجر شود. ما بازی های دو پلتفرم PC و موبایل را زیرنظر داریم اما شرکت های ایرانی به دلیل ذائقه مخاطبان داخلی اکثرا روی توسعه بازی های موبایلی متمرکزند.
او افزود: طی سه سال گذشته نزدیک به سه هزار عنوان بازی را بررسی کرده ایم که تعداد محدودی از آنها ایرانی بوده اند اما در این مدت کوتاه ده ها بازی ایرانی را رصد کردیم و این گام بزرگی رو به جلو محسوب می شود.
برندگان گیمیستان مشخص شدند
براساس این گزارش همچنین در مراسم اختتامیه TGC2018 برندگان گیمیستان مشخص شدند. 
در نخستین دوره این رویداد 90 بازی از 9 کشور جهان به رقابت پرداختند که شامل 65 بازی موبایلی و 25 بازی در کنسول PC می شد. نامزد های گیمیستان یک ماه پیش از مراسم معرفی شدند و به آنها فرصت داده شد در نخستین روز رویداد TGC، بازی های خود را به بیش از 20 ناشر بین المللی و سرمایه گذاران و ناشران داخلی معرفی کنند.
در بخش موبایل برندگان به این شرح است:
بهترین بازی بصری: Pa Pa Land: Heads Escape
خلاقانه ترین بازی: O
بهترین بازی: Pa Pa Land: Heads Escape
بهترین بازی از نگاه مردم: Anahita
در بخش PC نیز برندگان را می خوانید:
بهترین بازی بصری: Filliping Filip
خلاقانه ترین بازی: woodfarer
بهترین بازی: Filliping Filip


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :