مدیرکل دفتر بازرسی مخابرات استان تهران:
64 درصد مزاحمت های تلفنی، مشترکان ایرانسل هستند
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی و پاسخگویی به شکایات مخابرات استان تهران با بیان اینکه 15 درصد کشف مزاحمت های تلفنی استان تهران طی شش ماه نخست امسال در مقایسه با شش ماه نخست سال گذشته افزایش یافته است، اعلام کرد: حدود 64 درصد مزاحمت های تلفنی توسط مشترکان ایرانسل انجام می شود.
موبنا - مجید علیمردانی با بیان اینکه 15 درصد از کشف مزاحمتهای تلفنی مشترکان تلفن ثابت استان تهران در شش ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته، گفت: در سال گذشته یکهزارو 779 کشف مزاحمت تلفنی در استان تهران انجام شد که این میزان در سال جاری به 2 هزار و 409 فقره رسیده است.
وی با بیان اینکه کشف مزاحمت به شناسایی و ردیابی مزاحم تلفنی اطلاق میشود، گفت: معمولا میزان درخواستکنندگان کشف شکایت، 30 درصد از مزاحمان کشف شده بیشتر است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی و پاسخگویی به شکایات مخابرات استان تهران گفت: در سال گذشته در شش ماهه نخست سال، 2 هزار و 48 فقره درخواست کشف مزاحمت ارایه شده بود که این میزان در سال جاری به 2 هزار769رسید.
وی با بیان اینکه 52 درصد از مزاحمتهای تلفنی مربوط به مشترکان تلفن همراه بوده، گفت: از این میزان 64 درصد به اپراتور دوم، 34 درصد به اپراتور اول و 2 درصد تالیا بوده، همچنین 408 فقره مزاحم نیز از تلفنهای همگانی صورت گرفته است.
علیمردانی بیان کرد: طی شش ماه نخست امسال یکهزار و 888 فقره کشف مزاحمت مربوط به اپراتور دوم بود، این در حالی است که مزاحمت مشترکان همراه اول نسبت به شش ماه نخست سال گذشته 6 درصد کمتر شده است.
این درحالی است که علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل اپراتور ایرانی - خارجی امتیان ایرانسل مدعی است که مزاحمتهای تلفنی از طریق سیمکارتهای این اپراتور، روال افزایشی نداشته و میگوید: طبق آماری که از سوی رگولاتوری اعلام شده است طی هفت ماه گذشته با 3 هزار مورد ایجاد مزاحمت تلفنی از طریق سیمکارتهای اپراتور ایرانی- خارجی امتیان ایرانسل روبهرو بودیم.
اگرچه به اذعان مدیرعامل اپراتور ایرانی- خارجی امتیان ایرانسل، در این اپراتور هیچ سیمکارت بدون هویتی وجود ندارد، ولی حجم بالای شکایات مردمی از مزاحمتهای تلفنی دارندگان سیمکارت این اپراتور حاکی از این موضوع است که با وجود هویتدار بودن سیمکارتهای اپراتور ایرانی- خارجی امتیان ایرانسل، احتمالا این حجم بالای مزاحمتها از سوی مشترکانی صورت میگیرد که سیمکارت به نام خودشان در شبکه ثبت نشده و این موضوع حاکی از نابسامانی مدیریت مشترکان از سوی مدیران این اپراتور ایرانی - خارجی است.