با تولید نرمافزار CRM
فوجیتسو وارد بازار فناوری رایانش ابری شد
فوجیتسو به تازگی تصمیم گرفته است با تولید برنامه ها و نرم افزارهای مبتنی بر فناوری رایانش ابری درآمدهای خود در این حوزه را افزایش دهد.
همکاران سیستم- فوجیتسو که یک شرکت پیشرو در ارایه راهحلهای تجاری مبتنی بر ICT در ژاپن است، چند روز پیش کار خود در این زمینه را با عرضه یک نرمافزار CRM (مدیریت روابط با مشتری) آغاز کرده است.
این شرکت پس از بررسی قیمت محصولات موجود در این حوزه و کارایی آنها دست به تولید نرمافزار CRM زده است.
فوجیتسو سال گذشته برای افزایش درآمدهای خود در حوزه نرمافزارهای شرکتی و تجاری مبتنی بر رایانش ابری از برخی فروشندگان نرمافزار دعوت به همکاری کرده بود.
آندره کی ین، معاون بخش فناوری رایانش ابری شرکت فوجیتسو در این باره میگوید: شراکت با فوجیتسو مانند راه میانبری است که فروشندگان نرمافزار را به آسانی وارد بازار جهانی و رو به رشد محصولات مبتنی بر فناوری ابری میکند.
برای برخی از تحلیلگران این پرسش مطرح شده است که آیا فوجیتسو خواهد توانست در این حوزه با شرکتهایی مثل Salesforce، SAP و Microsoft رقابت کند یا نه. آنها پیشنهاد کردهاند بهتر است فوجیتسو قبل از اینکه در بازار کشورهای توسعه یافته شناخته شود، تلاش خود را متوجه بازارهایی از قبیل برزیل، روسیه، هند و چین کند.
موضوع دیگری که در این باره مطرح شده آن است که آیا نرمافزارهای فوجیتسو از کیفیت لازم برای رقابت با محصولات سایر شرکتها برخوردار است یا نه. اما خود شرکت اعلام کرده ممکن است در تولید این محصولات از لحاظ شهرت و کیفیت به پای دیگران نرسد، اما از نظر قیمت توانایی رقابت با آنها را خواهد داشت.
یکی دیگر از مسایلی که در این باره مطرح شده آن است که فوجیتسو تاکنون با خردهفروشان نرمافزار همکاری نکرده، اما فناوریهای ابری حوزه مناسبی برای شروع چنین همکاریهایی است.
گفتنی است فوجیتسو هماکنون از نظر تولید فناوریها و خدمات IT در ژاپن رتبه اول و در جهان رتبه سوم را از آن خود
کرده است.