آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 5209
تاریخ انتشار : 1 بهمن 1390 0:8
تعداد بازدید : 1575

معاون نظارت رگولاتوري:

رسانه ای کردن جرایم رایتل ضرورتی ندارد!

معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينكه رگولاتوري درباره تاخيرها و يا تخلفات همه اپراتورها برخورد قانوني انجام مي دهد، گفت: رسانه اي كردن اين موضوع ضرورتي ندارد و بعد از مطرح كردن مسایل حقوقي و ارایه مستندات و موارد قانوني اين اپراتور، ميزان جريمه مشخص خواهد شد.

ایسنا - حسن رضواني، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بیان این مطلب گفت: طبق پروانه، تاريخ بهره‌برداري سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم تلفن همراه، 31 ارديبهشت‌ماه سال 90 است و از آن به بعد تاخيرهاي اين اپراتور محاسبه مي‌شود.
وي عنوان كرد: بعد از اعلام ما به اپراتور سوم مبني بر تاخير، رايتل بايد مستندات و دلايل خود را عنوان كند و بعد از گذراندن اين مراحل و ارایه مستندات حقوقي، اين موضوع قطعي شده و ميزان جريمه و نحوه پرداخت آن مشخص خواهد شد.
رضواني با بيان اينكه اپراتور سوم تلفن همراه پس از چند ماه تاخير كه با مشكلات و چالش‌هاي فراواني روبه‌رو بود، توانست نخستين واگذاري سيم‌كارت‌هاي خود را داشته باشد گفت: رايتل طي چند ماهي كه كارش را با تاخير انجام داده با تغيير و تحولاتي مواجه شد اما در نهايت توانست سيم‌كارت‌هايش را ارایه دهد؛ نبايد برروي تاخير اين اپراتور تاكيد شود و اين موضوع روال قانوني خود را طبق پروانه طي خواهد كرد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات با بيان اينكه شبكه اپراتور سوم تلفن همراه در تهران آماده است گفت: در شهرهاي قم، اصفهان، تبريز و مشهد نيز برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام شده و اگر تاخيري با توجه به موارد موجود در پروانه وجود دارد، اين موضوع بحث‌هاي حقوقي دارد كه بايد پيگيري شوند.
رضواني ادامه داد: براي محاسبه جريمه تاخير چندين آيتم مورد بررسي قرار مي‌گيرد كه شامل پوشش شهري، جمعيتي، جاذبه‌ها، تعهدات كيفي و موارد ديگر است كه براي موضوع جريمه و تاخير آن بايد اين روال طي شود.
وي درباره جريمه عنوان شده براي اپراتور سوم در برخي رسانه‌ها گفت: اين مباحث و گزارش‌هاي ارایه شده صحيح نيست و تعيين ميزان جريمه جزييات ديگري نيز دارد.
اخطار به اپراتورها
معاون نظارت سازمان رگولاتوری در گفت و گو با فناوران نیز در خصوص دریافت هزینه پیامک‌های ناموفق گفت:‌ پس از بررسی موضوع مشخص شد که اپراتورها برخلاف قانون مشترکان را شارژ می‌کنند.
وی با بیان اینکه به هر دو اپراتور اول و دوم اخطاری مبنی به بازگرداندن هزینه‌های ناشی از این موضوع و حل مشکلات فنی داده‌ایم، افزود: برای محکم کاری بیشتر این موضوع را از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تعزیرات حکومتی نیز پیگری کرده‌ایم.
وی بیان کرد: اپراتورهای تلفن همراه حق ندارند بابت پیامک‌هایی که به مقصد نمی‌رسد از مشترکان هزینه دریافت کنند، اما در حال حاضر با تست‌هایی که در شبکه هر دو اپراتور انجام داده‌ایم مشخص شد ایرانسل و همراه اول در این زمینه تخلف کرده‌اند.
رضوانی با بیان اینکه به اپراتورها مهلت سه ماهه برای رفع این مشکل داده‌ است گفت:‌ در صورتی که در این زمان اپراتورها اقدام به رفع مشکل نکنند جرایم قانونی برای آنها اعمال خواهد شد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :