خواب زمستانی ساعت های هوشمند در بازار دیجیتال
در حالی که سازندگان ساعت های هوشمند در چند سال اخیر تمام تلاش خود را کرده اند تا مچ های کاربران را تسخیر کنند، اما این کالای ارتباطی نتوانسته تا کنون با تقاضای چندانی از سوی کاربران ایرانی روبرو شود.
موبنا- ساعت های هوشمند که با قابلیت های مختلفی مانند امکان پاسخگویی به انواع پیام های تلفنی، ایمیل و و فیس بوک، امکان نصب برنامه و اپلیکیشن های مختلف و دسترسی به اینترنت تولید شده اند نتوانسته اند سهم بالایی از بازاردیجیتال را از آن خود کنند.
به گفته کارشناسان و فعالان این حوزه، در حالی که گجت هایی چون ساعت های هوشمند با امکانات بالا تولید شده اند، اما نخستین معیار انتخابی برای مشتری قیمت این کالای ارتباطی و دیجیتالی است.
در حال حاضر برندهایی چون اپل، سامسونگ، موتورولا، ال جی و دیگر برندهای چینی اقدام به تولید و عرضه انواع ساعت های هوشمند کرده اند اما این ساعت ها با استقبال چشمگیری از سوی کاربران همراه نشده اند.
ساعت هوشمند اپل که با قیمت بالای یک میلیون تومانی عرضه می شود در بازار ایران نتوانسته موفق به فروش بالا شود.
در این میان ساعت هوشمند سونی که در دو مدل اسمارت واچ ۱ و ۲ وارد بازار شد نیز نتوانست مورد خرید عموم مشتریان قرار گیرد.
دست اندرکاران این حوزه بر این باورند که در صورت کاهش قیمت گجت هایی همچون ساعت های هوشمند شاید بازار این کالا با رونق همراه شود.