آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 94771
تاریخ انتشار : 21 بهمن 1394 15:35
تعداد بازدید : 1075

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در سمینار تجربه ناب عنوان کرد:

ضرورت هم‎صدایی و همکاری استارت‎آپ‎های ایرانی برای کارآفرینی

نخستین سمینار تجربه ناب دیروز به همت آکادمی کارآفرینی تهران و همکاری انجمن علمی دانشکده صنایع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با حضور خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات و جمعی از دانشجویان و استارت‎آپ‎ها برگزار شد.

فناوران- در ابتدای این مراسم وحید قنبری زاده مدیر آکادمی کارآفرینی تهران هدف از برگزاری این برنامه را ارتباط صنعت و دانشگاه، انتقال تجارب شگرف کارآفرینان موفق، آموزش مفاهیم و مهارت‎های کارآفرینی، تیم سازی کاری دانشجویان و بیان فرآیند شکل گیری کسب و‎کارهای نوپا در جهت رشد زیست بوم کارآفرینی کشور عنوان کرد و پس از آن خسرو سلجوقی به بررسی آمار و ارقام مربوط به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و آینده‎پژوهی جهت آشنایی با فرصت‎های پیش‎رو برای ورود به حوزه کارآفرینی پرداخت.
سلجوقی با ارایه پیشهاداتی برای پیشرفت در حوزه کارآفرینی گفت: کارآفارینان در وهله اول باید فرصت شناسی کنند، پس از آن خلاقیت و نوآوری داشته باشند که متاسفانه در این رابطه مشکل بسیاری وجود دارد و رتبه خلاقیت و نوآوری در ایران 7 رتبه تنزل پیدا کرده است.
وی افزود: فرق یک استارت‎آپ کارآفرین با مردم معمولی در خطرپذیری است و داشتن برنامه کسب و کار است.
وی همچنین با ذکر مثالی توضیح داد: بسیاری از کشورهای جهان خواستند سیلیکون ولی بسازند. اما موفق نشدند و علت آن ژن نوآوری در سیلیکون ولی است.
سلجوقی با بیان اینکه مشکل عمده بخش کارآفرینی ایران این است که هم‎صدایی وجود ندارد، گفت: مردم ایران به کار گروهی عادت ندارند و ترجیح می‏دهند تنهایی فعالیت کنند. این درحالی است که در کشورهای پیشرفته و سیلیکون ولی فعالیت‎ها به صورت گروهی است.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: استارت‎آپ‏ها باید یاد بگیرند که باهم کار کنند تا کسب و کارشان بزرگ شوند.
وی در ادامه به فرصت‎های پیش روی کارآفرینان پرداخت و گفت: در حال حاضر 40 میلیون گوشی هوشمند در ایران وجود دارد که فرصت بسیار مغتنمی برای استارت‎آپ‎ها محسوب می‎شود.
سلجوقی تمرکز بر صنایع خدماتی، تمرکز بر فناوری اطلاعات به ویژه حوزه‎های رایانش ابری و اینترنت چیزها، تمرکز بر صنعت ارتباطات و رسانه، و کسب دانش در حوزه سواد رسانه‎ای را از ضرورت‎های کارآفرینی عنوان کرد.
در ادامه مراسم علیرضا علیدوست، مدیر توسعه محصول استارت‎آپ توسعه نرم‎افزار مدیریت مالی تحت وب و اپلیکیشن «نیوُ» به معرفی ایده خود در راستای توسعه نرم افزار مذکور و شرح تفصیلی کسب وکار مربوطه پزداخت.
در بخش پایانی نیز آرمین جنت خواه بنیان‎گذار شبکه اجتماعی ورزشی طرفداری به چگونگی آغاز کسب و کارخود پرداخت. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :