فناوران- اصغر رضانژاد در این رابطه گفت: سال گذشته درخواست خود را برای اعلام لیست شرکتهای خدمات پس از فروش سازمان حمایت از مصرفکنندگان اعلام کردیم، اما تاکنون بنا بر دلایل نامشخصی این لیست بر روی سامانه سازمان قرار نگرفته است.
وی تاکید کرد: تنها مرجع قانونی که مردم میتوانند به آن استناد کنند سازمان حمایت از مصرفکنندگان است و این سازمان مکلف است برای روشن شدن اذهان عمومی لیست شرکتهای مورد تایید خود را اعلام
کند.
وی در مورد لیست شرکتهای مجاز گارانتی و خدمات پس از فروشی که بر روی سایت اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران منتشر شده است، گفت: این لیست مورد تایید ما نیست و تا زمانی که سازمان حمایت تایید نکند نمیتوان به آن استناد کرد.
رضانژاد با تاکید بر اینکه بسیاری از مسایل و مشکلات گارانتی و خدمات پس از فروش با اعلام رسمی سازمان حمایت از مصرف کندگان حل میشود، افزود: با اقدام سازمان هر کسی در این رابطه اعتراضی داشته باشد تکلیفش مشخص است و میتواند اعتراض خود را مطرح کند.
وی اضافه کرد: برخی از شرکتهایی که در لیست اتحادیه هستند با قانون سازمان حمایت از مصرفکنندگان و لیستی که در سامانه مرکز امور اصناف و بازرگانان وجود دارد در تناقض است.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران در مورد تعداد شرکتهایی که به سازمان درخواست مجوز برای ارایه خدمات پس از فروش دادهاند، گفت: تاکنون 28 شرکت متقاضی مجوز درخواست خود را ارایه کردهاند که پیش ممیزی 13 تا از این شرکتها انجام شده و به شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان معرفی شدهاند و برخی دیگر هنوز مدارکشان کامل نیست.
رضانژاد همچنین اعلام کرد که شرکتهای متقاضی تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند مدارک خود را تکمیل کنند در غیر این صورت پرونده آنها مختومه خواهد
شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا فرایند احراز صلاحیت شرکتهای متقاضی خدمات پس از فروش اینقدر طولانی شده است، گفت: سازمان در اجرای قانون سرسخت است و تلاشمان را میکنیم تا صد در صد کنترل صورت گیرد، به همین دلیل فرایند احراز صلاحیت بین 30 تا 40 روز طول میکشد.