آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 9982
تاریخ انتشار : 19 تیر 1391 11:10
تعداد بازدید : 1556

محصولات امنیتی فارسی کسپرسکی رونمایی شد

ضد ویروس روس اما فارسی زبان

نشست خبری شرکت تجارت الکترونیک ایرانیان (ایدکو) به منظور رونمایی از نرم افزار ضد ویروس کسپرسکی فارسی دیروز با حضور تعدادی از اصحاب رسانه در سازمان نظام صنفی و رایانه ای کشور برگزار شد.

فناوران- در این نشست خبری سینا بقایی مدیر عامل شرکت ایدکو درباره سوابق این شرکت در ارایه خدمات امنیتی در حوزه IT گفت:این شرکت با توجه به وجود 5/36 میلیون کاربر اینترنتی در کشور و خلاء وجود سرویس‌های سریع امنیتی و دسترسی به موقع به نرم‌افزارهای ضد ویروس در مواجهه با حملات سایبری اقدام به اخذ مجوز فروش آنلاین محصولات کسپرسکی در ایران، عربستان و تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس کرده و توانسته است 100درصد سهم فروش آنلاین محصولات کسپرسکی را در ایران از آن خود کند. وی افزود: تمامی محصولات کسپرسکی در سایت این شرکت www.irkaspersky.comعرضه شده و کاربران می‌توانند از طریق اینترنت تمامی محصولات را بدون واسطه از شرکت خریداری و استفاده کنند. همچنین کاربران می‌توانند با تمدید اعتبار محصولات کسپرسکی به صورت آنلاین از 30درصد تخفیف تمدید اعتبار برخوردار شوند.
کسپرسکی
بستر پر خطر اینترنت، بازار بزرگی را برای تولید کنندگان محصولات امنیتی ایجاد کرد تا علاوه بر ایمن کردن تجهیزات رایانه‌ای سود سرشاری را نصیب خود کنند.
بازار ایران به واسطه تعداد بالای کاربران اینترنتی و همچنین وجود انواع خطرات و ویروس‌های متنوع یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای تولید کنندگان محصولات امنیتی بوده و هر یک از این شرکت‌ها به دنبال گرفتن سهم بیشتری از این بازارند و به همین منظور از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند.
در این میان شرکت کسپرسکی از چند سال قبل پروژه فارسی سازی محصولات خود را برای آسان کردن تنظیمات نرم‌افزار این شرکت آغاز کرد. این پروژه بعد از پنج سال به بار نشست و بالاخره دو محصول آنتی ویروس 2012 و اینترنت سکیوریتی 2012  با زبان فارسی به بازار عرضه شد.
سینا بقایی مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک ایرانیان و یکی از عوامل موثر در فارسی سازی دو محصول کسپرسکی در این مورد گفت:اهمیت بازار خاورمیانه و ایران موجب شده تا کسپرسکی در مورد حملات سایبری به این منطقه واکنش سریع‌تری نشان دهد و برای آسان کردن استفاده از محصولات خود تمهیداتی بیندیشد.
در این راستا شرکت کسپرسکی اقدام به فارسی سازی دو محصول پر فروش خود در ایران کرده تا کاربران بتوانند به صورت صحیح آنتی ویروس‌های خود را تنظیم کنند، زیرا صحیح تنظیم نکردن آنتی ویروس موجب خواهد شد تا این محصول عملکرد مناسبی در زمان حملات سایبری نداشته باشد.
امنیت یک پروسه است
اکثر افراد جامعه بر این باورند که وجود یک نرم‌افزار ضد ویروس موجب خواهد شد تا امنیت کامل نسبت به حملات سایبری فراهم شود، در حالی که امنیت سایبری نیازمند عوامل مختلفی از جمله آنتی ویروس است.
بقایی در مورد در امان ماندن از حملات سایبری گفت: فرآیند امنیت یک پروسه است. در نخستین قدم از این پروسه باید کاربران را از وجود مناطق خطرناک و رفتارهای پر خطر با خبر کرد و آموزش داد تا از این عوامل دوری کنند.وی ادامه داد: در مرحله بعد آنتی ویروس به عنوان یک نرم‌افزار تخصصی می‌تواند کاربران را نسبت به حملات سایبری به اطلاعات‌شان در امان نگه دارد البته آنتی‌ویروس هم باید به درستی تنظیم شده باشد تا عملکرد مناسبی داشته باشد.
ایدکو تنها فروشنده آنلاین کسپرسکی فارسی
مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک ایرانیان با اشاره به نو پا بودن فرآیند فروش آنلاین در ایران گفت: مطمئنا در حال حاضر میزان فروش آنلاین در مقایسه با آفلاین غیر قابل مقایسه است زیرا کاربران هنوز عادت به گشت در بازار و گرفتن کالا به صورت فیزیکی داشته و اعتماد کامل به خریدهای اینترنتی ندارند. اما با توجه به بالا رفتن تدریجی اعتماد به خریدهای اینترنتی و با خبر شدن کاربران از مزایایی چون دسترسی سریع مشتریان به جدیدترین محصولات آن هم بدون واسطه و امن بودن خریدها آینده روشنی در پیش روی این بازار است. البته در حال حاضر این بازار علاقه‌مندان و مشتریان خود را دارد. وی در ادامه افزود: در حال حاضر مشتریان شهرستانی بیشترین سهم خرید محصولات را به خود اختصاص داده‌اند. این مشتریان به دلیل دسترسی نداشتن به محصولات آفلاین استقبال گسترده‌ای از این نوع بازار نشان داده اند.
ما در حال حاضر مشتریانی در شهرستان‌ها و شهر‌های دور داریم که خواهان محصولات اصل کسپرسکی هستند.
گفتنی است که در حال حاضر دو محصول کسپرسکی فارسی محصول آنتی‌ویروس 2012 و اینترنت سکیوریتی 2012 با قیمت‌های پایه 40 هزار تومان و 70 هزار تومان به بازار عرضه شده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :