fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 10142
    تاریخ انتشار : 24 تیر 1391 13:32
    تعداد بازدید : 424

    ATM بخش سي ودوم

    برون سپاري بهره برداري از ATM (قسمت دهم)

    3- پيشنيازهاي تجاري برون سپاري
    در اين شماره بحث “توسعه کارآزمودگي مشتريان”  ازميان عوامل اصلي قابل ملاحظه در فرآيند واگذاري در قالب برون سپاري را  تکميل و بحث “ انتخاب شريک براي برون سپاري “ را آغاز خواهيم کرد.
      توسعه کارآزمودگي مشتريان
    يکي از اين عوامل تامين وجه نقد است. وجه نقد توسط مشتريان ما تامين می شود. دومي در رابطه با مکان يابي دستگاه است. هر چند که مشاوره لازم از طرف ما ارایه مي‌شود ولي حرف آخر را مشتري خواهد زد.آنها هستند که تعيين مي کنند که دستگاه درکدام نقطه و براي چه مدتي نصب می‌شود.
    " تامين وجه نقد به صورت سنتي توسط بانک ها و موسسات مالي و اعتباري انجام مي‌‌شود.ليکن ما هم مي‌توانيم شخص ثالثي را در صورت نياز به تامين وجه نقد معرفي کنیم. درحاليکه انتخاب مکان نصب توسط مشتريان انجام مي‌شود ، ما به آنها  خدمات مشاوره‌اي در زمينه استراتژي هاي توسعه را به صورت پيوسته ارایه می‌کنیم .بنابراين اينگونه سرويس‌هاي تخصصي نيز قابل ارایه است."
    براساس اظهارات Abud:" دامنه واگذاري خدمات به روش برون سپاري توسط بانک ها و موسسات مالي و اعتباري کنترل مي شود. آنها مي توانند خدمات مورد نظر را به صورت کلي و يا تنها بخشي از خدمات خاص را از اين مجموعه  به صورت جزیي برون سپاري کنند".
      4- انتخاب شريک برای برون سپاري خدمات
    تصميم به برون سپاري تنها نخستین قدم است.قدم بعدي که چه بسا مشکل‌ترين تصميم براي بانک ها و موسسات مالي و اعتباري است انتخاب شريکي که خدمات برون سپاري شده به وي واگذار خواهد شد. بخشي از اين مساله به اين امر برمي گردد که آيا تمامی خدمات به صورت يکجا به يک شرکت واحد واگذارشود و يا در صدد برون سپاري خدمات به شرکت‌هاي متعددي است.
    برخي از شرکت‌ها تنها در زمينه خاصي نظير پول رساني و يا سرويس ونگهداري تبحر دارند. درحاليکه شرکتهاي بزرگ‌تر ( نظير شرکت Deiblod) توسعه يافته تر بوده و قادر به ارایه تمامی خدمات به صورت کليد دردست هستند. دراين صورت بانک ها و موسسات مالي و اعتباري تنها با يک نقطه تماس مواجه هستند. موارد ذيل اموري هستند که به بانک ها و موسسات مالي و اعتباري در انتخاب شرکت‌هاي معتبر جهت برون سپاري خدمات کمک مي‌کنند:
        تجربه
    آيا شرکت مورد نظر تجربه کافي براي ارایه خدمات را دارا است؟ بسياري از بانک ها و موسسات مالي و اعتباري تمايلي به ايفاي نقش اثبات کننده براي شرکت‌هاي تازه کار ندارند. بنا به اظهارات آقاي Witt، از شرکت Deibold: " اگر شما خود را در مقام تصميم گيرندگان بانک ها و موسسات مالي و اعتباري فرض کنيد ، متمايل به انعقاد قرارداد با تامين کنندگاني هستيد که آزمايش خود را در يک دوره طولاني به صورت موفق پس داده‌اند و نه شرکت‌هاي تازه کار. ريسک همکاري با شرکت‌هاي تازه کار به مراتب بالاتر است."
    در اين زمينه نکات کليدي عبارتند از :
     سابقه حضور در صنعت ( بر حسب سال)
     تعداد مشتريان
      تجربه کاري مديران ارشد و پرسنل کليدي شرکت
      دامنه و حجم خدمات ارایه شده به مشتريان شخصي سازي
    آيا شرکت مورد نظر توان ارایه خدمات براي برطرف کردن نيازهاي خاص هر موسسه را به صورت اختصاصي دارا است؟ يک بسته خدمات يگانه مسلما قادر به برطرف کردن  نيازهاي بانک ها و موسسات مالي و اعتباري متفاوت نخواهد بود. يک شرکت توانمند و با تجربه قادر به ارایه استراتژي منبع يابي اختصاصي به بانک ها و موسسات مالي و اعتباري متفاوت است.
      دامنه و عمق معلومات
    در هنگام انتخاب شريک براي برون سپاري خدمات به صورت يکجا ، ضروري است که بانک ها و موسسات مالي و اعتباري شريک جامع الشرايطي را انتخاب کنند که درتمامی زمينه هاي سخت افزار ، نرم افزار و مديريت شبکه مسلط باشند.
    بنا به اظهارات آقاي Bailey از شرکت NCR :" تنوع سيستم هاي پيشرفته امروزي و نيازمندي هاي مشتريان در سه فاکتور ذيل تجميع مي‌شوند : سخت افزار ، نرم افزار و مديريت شبکه. شرکت NCR نه تنها در زمينه بهترين فناوری ابزارها سرمايه گذاري هاي کلاني انجام داده بلکه در زمينه توانمندي هاي نرم افزاري و مديريت شبکه به منظور ارایه خدمات هوشمندانه تري سرمايه گذاري
     کرده است."
    ماخذ :    ATMmarketplace.com
    ادامه اين مطلب را مي توانيد در همين ستون ، در شماره آينده دنبال کنید.
    *مدير عامل وریيس هيات مديره شرکت رايان نيک


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :